Nedávno představené BMW M340i, vrcholné provedení řady 3 před skutečným modelem M, řadu lidí vyděsilo, neboť ve své nabídce zcela pohřbilo manuální převodovku. Mezi fanoušky značky se tak začaly šířit různé spekulace o modelu M3 bez manuálu, ovšem podle posledních zpráv se skutečně není čeho bát. Nové BMW M3 by totiž kromě jiného mělo nabídnout i standardní manuál se třemi pedály.
Podle neznámého zdroje, který poskytl své informace webu BMW Blog, by nadcházející generace BMW M3 měla dávat zákazníkům na výběr mezi pohonem pouze zadní nápravy, nebo obou náprav. Milovníci tradic si budou moci se zadním náhonem ponechat i manuální převodovku. Naopak zájemci o model s pohonem všech kol se automaticky budou muset smířit s automatem.
Část lidí se přitom domnívala, že automobilka zvolí stejný model, jaký předvedla již u modelu BMW M5. Jeho majitelé si totiž dle vlastní potřeby mohou zvolit, zda chtějí mít poháněná pouze kola zadní, nebo všechna. V případě M3 si však půjde vybrat nejspíš jen při zadávání objednávky.
Když se web The Drive, který s informací přišel, pokusil s žádostí o bližší informace kontaktovat samotnou automobilku, byla její odpověď celkem předvídatelná „BMW zatím ohledně nového modelu M3 neučinilio žádná prohlášení, takže vám v současnosti nemohu nic potvrdit.
Podle posledních dostupných informací by nové modely generace BMW M3 s pohonem zadních / všech kol měly dostat označení sDrive a xDrive. Zatím však není jasné, zda bude model s pohonem všech kol schopen přepnout pouze na pohon zadní nápravy - stejně jako to umí BMW M5.
Podle webu BMW Blog je však něco takového silně nepravděpodobné - a to i kvůli vyššímu výkonu modelu M3.
Navíc se objevují informace, že pohon všech kol xDrive a automatickou převodovku by zprvu mohly dostat jen modely Competition, které se navíc mohou pochlubit ostřejším řízením, tužším podvozkem a celkově lepšími jízdními vlastnostmi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?