Nedávno představené BMW M340i, vrcholné provedení řady 3 před skutečným modelem M, řadu lidí vyděsilo, neboť ve své nabídce zcela pohřbilo manuální převodovku. Mezi fanoušky značky se tak začaly šířit různé spekulace o modelu M3 bez manuálu, ovšem podle posledních zpráv se skutečně není čeho bát. Nové BMW M3 by totiž kromě jiného mělo nabídnout i standardní manuál se třemi pedály.
Podle neznámého zdroje, který poskytl své informace webu BMW Blog, by nadcházející generace BMW M3 měla dávat zákazníkům na výběr mezi pohonem pouze zadní nápravy, nebo obou náprav. Milovníci tradic si budou moci se zadním náhonem ponechat i manuální převodovku. Naopak zájemci o model s pohonem všech kol se automaticky budou muset smířit s automatem.
Část lidí se přitom domnívala, že automobilka zvolí stejný model, jaký předvedla již u modelu BMW M5. Jeho majitelé si totiž dle vlastní potřeby mohou zvolit, zda chtějí mít poháněná pouze kola zadní, nebo všechna. V případě M3 si však půjde vybrat nejspíš jen při zadávání objednávky.
Když se web The Drive, který s informací přišel, pokusil s žádostí o bližší informace kontaktovat samotnou automobilku, byla její odpověď celkem předvídatelná „BMW zatím ohledně nového modelu M3 neučinilio žádná prohlášení, takže vám v současnosti nemohu nic potvrdit.
Podle posledních dostupných informací by nové modely generace BMW M3 s pohonem zadních / všech kol měly dostat označení sDrive a xDrive. Zatím však není jasné, zda bude model s pohonem všech kol schopen přepnout pouze na pohon zadní nápravy - stejně jako to umí BMW M5.
Podle webu BMW Blog je však něco takového silně nepravděpodobné - a to i kvůli vyššímu výkonu modelu M3.
Navíc se objevují informace, že pohon všech kol xDrive a automatickou převodovku by zprvu mohly dostat jen modely Competition, které se navíc mohou pochlubit ostřejším řízením, tužším podvozkem a celkově lepšími jízdními vlastnostmi.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.