Nedávno představené BMW M340i, vrcholné provedení řady 3 před skutečným modelem M, řadu lidí vyděsilo, neboť ve své nabídce zcela pohřbilo manuální převodovku. Mezi fanoušky značky se tak začaly šířit různé spekulace o modelu M3 bez manuálu, ovšem podle posledních zpráv se skutečně není čeho bát. Nové BMW M3 by totiž kromě jiného mělo nabídnout i standardní manuál se třemi pedály.
Podle neznámého zdroje, který poskytl své informace webu BMW Blog, by nadcházející generace BMW M3 měla dávat zákazníkům na výběr mezi pohonem pouze zadní nápravy, nebo obou náprav. Milovníci tradic si budou moci se zadním náhonem ponechat i manuální převodovku. Naopak zájemci o model s pohonem všech kol se automaticky budou muset smířit s automatem.
Část lidí se přitom domnívala, že automobilka zvolí stejný model, jaký předvedla již u modelu BMW M5. Jeho majitelé si totiž dle vlastní potřeby mohou zvolit, zda chtějí mít poháněná pouze kola zadní, nebo všechna. V případě M3 si však půjde vybrat nejspíš jen při zadávání objednávky.
Když se web The Drive, který s informací přišel, pokusil s žádostí o bližší informace kontaktovat samotnou automobilku, byla její odpověď celkem předvídatelná „BMW zatím ohledně nového modelu M3 neučinilio žádná prohlášení, takže vám v současnosti nemohu nic potvrdit.
Podle posledních dostupných informací by nové modely generace BMW M3 s pohonem zadních / všech kol měly dostat označení sDrive a xDrive. Zatím však není jasné, zda bude model s pohonem všech kol schopen přepnout pouze na pohon zadní nápravy - stejně jako to umí BMW M5.
Podle webu BMW Blog je však něco takového silně nepravděpodobné - a to i kvůli vyššímu výkonu modelu M3.
Navíc se objevují informace, že pohon všech kol xDrive a automatickou převodovku by zprvu mohly dostat jen modely Competition, které se navíc mohou pochlubit ostřejším řízením, tužším podvozkem a celkově lepšími jízdními vlastnostmi.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.