Již několik měsíců se hovoří o skutečnosti, že výrobní závody automobilky Škoda jsou vytíženy na 100 procent a nestačí stále rostoucí poptávce. Odpovědí na tento problém má být nový závody vyrábějící modely různých značek, pro jehož výstavbu se v současnosti hledá vhodné místo. Spolu s tím se však řeší problém, kdo bude stát v jeho čele.
Mladoboleslavská automobilka původně pátrala po různých možnostech navýšení produkce svých modelů, včetně přesunutí části produkce do nevyužitých kapacit jiných koncernových závodů, ovšem z těchto plánů nakonec sešlo. Jako nejvýhodnější řešení se tak ukázala výstavba nového závodu.
K tomuto tématu se pak 18. listopadu vyjádřil i Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, podle jehož slov nyní automobilka hledá vhodnou lokaci k výstavbě závodu určeného k výrobě modelů různých značek, který by měl od roku 2022 začít růst v některé ze zemí východní Evropy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Automotive News Europe však nyní nastal ještě jeden problém. Německé odbory automobilky VW se údajně měly začít přít se Škodou o to, kdo se do čela nového závodu postaví. Podle dostupných informací měla rada značky VW sdělit managementu své přání, aby byla nová továrna řízena přímo lidmi z vedení VW Osobní vozy.
Hans Dieter Poetsch, předseda dozorčí rady společnosti VW, v rozhovoru pro Automobilwoche uvedl, že rada se zatím nerozhodla, která značka bude továrnu vést. Škoda by však měla být jednou z možností.
Hlavním výrobním artiklem by přitom zprvu měly být vozy Škoda Karoq a Seat Ateca, které se v současnosti vyrábí v českém závodu Kvasiny. To však do budoucna nebude možné, neboť část výrobních kapacit zabere výroba modelu Passat.
O výrobě Passatu do Česka jsme ostatně informovali před pár dny. Hlavním důvodem k tomuto kroku jsou plány na přestavbu původní továrny v Emdenu, kde se Passaty vyrábějí, na závod určený k výrobě elektromobilů. Jako nový závod pro Passat pak byly zvoleny Kvasiny i proto, že zde v současnosti vznikají vozy Škoda Superb, které s Passatem sdílejí řadu podobností.
Jako nejpravděpodobnější lokace pro vznik nové továrny, která by mohla zaměstnávat 4 000 až 5 000 lidí, se v současnosti uvádějí Bulharskou a Rumunsko, uvedly zdroje pro Automobilwoche, což je sesterský web Automotive News Europe.
Krmě toho je však stále ve hře možnost, že místo stavby nového závodu dojde k přestavbě již existujících závodů koncernu VW na výrobu motorů. K potencionálním kandidátům by pak patřil třeba polský závod Polkowice nebo maďarský závod Gyor, jak uvádějí zdroje Automotive News Europe.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.