Již několik měsíců se hovoří o skutečnosti, že výrobní závody automobilky Škoda jsou vytíženy na 100 procent a nestačí stále rostoucí poptávce. Odpovědí na tento problém má být nový závody vyrábějící modely různých značek, pro jehož výstavbu se v současnosti hledá vhodné místo. Spolu s tím se však řeší problém, kdo bude stát v jeho čele.
Mladoboleslavská automobilka původně pátrala po různých možnostech navýšení produkce svých modelů, včetně přesunutí části produkce do nevyužitých kapacit jiných koncernových závodů, ovšem z těchto plánů nakonec sešlo. Jako nejvýhodnější řešení se tak ukázala výstavba nového závodu.
K tomuto tématu se pak 18. listopadu vyjádřil i Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, podle jehož slov nyní automobilka hledá vhodnou lokaci k výstavbě závodu určeného k výrobě modelů různých značek, který by měl od roku 2022 začít růst v některé ze zemí východní Evropy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Automotive News Europe však nyní nastal ještě jeden problém. Německé odbory automobilky VW se údajně měly začít přít se Škodou o to, kdo se do čela nového závodu postaví. Podle dostupných informací měla rada značky VW sdělit managementu své přání, aby byla nová továrna řízena přímo lidmi z vedení VW Osobní vozy.
Hans Dieter Poetsch, předseda dozorčí rady společnosti VW, v rozhovoru pro Automobilwoche uvedl, že rada se zatím nerozhodla, která značka bude továrnu vést. Škoda by však měla být jednou z možností.
Hlavním výrobním artiklem by přitom zprvu měly být vozy Škoda Karoq a Seat Ateca, které se v současnosti vyrábí v českém závodu Kvasiny. To však do budoucna nebude možné, neboť část výrobních kapacit zabere výroba modelu Passat.
O výrobě Passatu do Česka jsme ostatně informovali před pár dny. Hlavním důvodem k tomuto kroku jsou plány na přestavbu původní továrny v Emdenu, kde se Passaty vyrábějí, na závod určený k výrobě elektromobilů. Jako nový závod pro Passat pak byly zvoleny Kvasiny i proto, že zde v současnosti vznikají vozy Škoda Superb, které s Passatem sdílejí řadu podobností.
Jako nejpravděpodobnější lokace pro vznik nové továrny, která by mohla zaměstnávat 4 000 až 5 000 lidí, se v současnosti uvádějí Bulharskou a Rumunsko, uvedly zdroje pro Automobilwoche, což je sesterský web Automotive News Europe.
Krmě toho je však stále ve hře možnost, že místo stavby nového závodu dojde k přestavbě již existujících závodů koncernu VW na výrobu motorů. K potencionálním kandidátům by pak patřil třeba polský závod Polkowice nebo maďarský závod Gyor, jak uvádějí zdroje Automotive News Europe.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?