Již několik měsíců se hovoří o skutečnosti, že výrobní závody automobilky Škoda jsou vytíženy na 100 procent a nestačí stále rostoucí poptávce. Odpovědí na tento problém má být nový závody vyrábějící modely různých značek, pro jehož výstavbu se v současnosti hledá vhodné místo. Spolu s tím se však řeší problém, kdo bude stát v jeho čele.
Mladoboleslavská automobilka původně pátrala po různých možnostech navýšení produkce svých modelů, včetně přesunutí části produkce do nevyužitých kapacit jiných koncernových závodů, ovšem z těchto plánů nakonec sešlo. Jako nejvýhodnější řešení se tak ukázala výstavba nového závodu.
K tomuto tématu se pak 18. listopadu vyjádřil i Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, podle jehož slov nyní automobilka hledá vhodnou lokaci k výstavbě závodu určeného k výrobě modelů různých značek, který by měl od roku 2022 začít růst v některé ze zemí východní Evropy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Automotive News Europe však nyní nastal ještě jeden problém. Německé odbory automobilky VW se údajně měly začít přít se Škodou o to, kdo se do čela nového závodu postaví. Podle dostupných informací měla rada značky VW sdělit managementu své přání, aby byla nová továrna řízena přímo lidmi z vedení VW Osobní vozy.
Hans Dieter Poetsch, předseda dozorčí rady společnosti VW, v rozhovoru pro Automobilwoche uvedl, že rada se zatím nerozhodla, která značka bude továrnu vést. Škoda by však měla být jednou z možností.
Hlavním výrobním artiklem by přitom zprvu měly být vozy Škoda Karoq a Seat Ateca, které se v současnosti vyrábí v českém závodu Kvasiny. To však do budoucna nebude možné, neboť část výrobních kapacit zabere výroba modelu Passat.
O výrobě Passatu do Česka jsme ostatně informovali před pár dny. Hlavním důvodem k tomuto kroku jsou plány na přestavbu původní továrny v Emdenu, kde se Passaty vyrábějí, na závod určený k výrobě elektromobilů. Jako nový závod pro Passat pak byly zvoleny Kvasiny i proto, že zde v současnosti vznikají vozy Škoda Superb, které s Passatem sdílejí řadu podobností.
Jako nejpravděpodobnější lokace pro vznik nové továrny, která by mohla zaměstnávat 4 000 až 5 000 lidí, se v současnosti uvádějí Bulharskou a Rumunsko, uvedly zdroje pro Automobilwoche, což je sesterský web Automotive News Europe.
Krmě toho je však stále ve hře možnost, že místo stavby nového závodu dojde k přestavbě již existujících závodů koncernu VW na výrobu motorů. K potencionálním kandidátům by pak patřil třeba polský závod Polkowice nebo maďarský závod Gyor, jak uvádějí zdroje Automotive News Europe.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.