Letní pneumatiky a pohon všech kol? Velký test na zasněženém okruhu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. listopadu 2018, 14:26 Google+

Každý z nás už jistě někdy přemýšlel nad tím, do jaké míry by mu mohl pomoci pohon všech kol v momentě, kdyby ho zastihl sníh na silnici s obutými letními pneumatikami. Naše zákony sice takovým řidičům zakazují v podobných podmínkách vůbec vyjet, přesto se vždy najde pár hazardérů, kteří to zkusí. A pak to dopadá zhruba takto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Souboj zimních pneumatik s pohonem předních kol a letních pneumatik s pohonem všech kol měl jasného vítěze

Souboj zimních pneumatik s pohonem předních kol a letních pneumatik s pohonem všech kol měl jasného vítěze | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Listopad se pomalu blíží ke konci, venkovní teploty se pohybují nebezpečně blízko nuly a něco málo sněhu už nám na silnice také napadlo. Většina řidičů už by touto dobou měla mít dávno přezuto, přesto je nám ale téměř jasné, že se stále najdou tací, kteří ještě otálejí.

Někteří zkrátka jen nestíhají, jiní však mnohdy spoléhají na sofistikovanost svého vozu, jakou může být například přítomnost pohonu všech kol. Video, které se objevilo na YouTube kanálu Tire Reviews, je však jasným důkazem, že zimní pneumatiky jsou podstatně důležitější, než pohon všech kol.

V nedávném testu jsme mohli sledovat rozdíly mezi zimními a celoročními pneumatikami na ledním stadionu, tentokrát se však přesouváme daleko na sever, kde se na zasněženém okruhu utkala dvojice BMW X1. Jeden vůz měl pohon pouze předních kol, na všech měl však obuté zimní pneumatiky. Druhý automobil byl vybaven pohonem všech kol, obut byl však na letních pláštích.

Nemyslete si však, že by se jednalo o nerovný souboj mezi pneumatikami. Jak letní pláště Goodyear  Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, tak zimní Goodyear Ultragrip Performance Gen-1, patří k velice dobře hodnoceným pneumatikám. Zásadní je tedy jejich určení a pohon všech kol.

Aby se jednou provždy ukončily debaty na téma „pozitivního" vlivu pohonu všech kol, prošly oba vozy několika srovnávacími testy. Během prvního testu měly oba vozy akcelerovat z 0 na 50 km/h a následně zastavit. Druhý test obsahoval výjezd zasněženého stoupání s následným sjetím a zastavením uprostřed klesání. Třetí pokus byl ekvivalentem losího testu, kdy se vůz při rychlosti cca 45 km/h musel vyhnout překážce na cestě. Závěrečným test byla jízda po zasněžením okruhu na čas.

zdroj: youtube.com

Nebudeme vás dlouho napínat, výsledky jednotlivých testů byly naprosto jednoznačné a všechny hovořily ve prospěch BMW s pohonem předních kol ale obutými zimními pneumatikami. I přes pohon všech kol bylo druhé BMW pomalejší, hůře ovladatelné a při brzdění jelo jak sáně.

Jak je tedy z celého experimentu vidět, investice do kvalitních zimních pneumatik je podstatně výhodnější a hlavně jistější, než investice do vozu s pohonem všech kol. I ten je totiž stále závislý na trakci, jakou díky pneumatikám má.

Jak už padlo v nedávném videu srovnávajícím bezpečnostní asistenty & pohon všech kol se zimními pneumatikami: elektronika i pohon všech kol pomohou nanejvýš využít maximální trakci pneumatik, nikdy ji však nedokáže nijak výrazně zvýšit.

Vytisknout

Diskuze: Letní pneumatiky a pohon všech kol? Velký test na zasněženém okruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Scénář pro reklamní spot nového Lexusu ES vytvořila umělá inteligence

Lexus představil reklamní spot připravený umělou inteligencí, jak se vám líbí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud