Mladoboleslavská automobilka si ve světě dokázala vybudovat výrobce praktických a prostorných automobilů, které přináší řadu funkčních řešení. To se ostatně odráží i v jejím sloganu „Simply Clever," který by se však mohl spolu s vývojem automobilového odvětví změnit spíše na „Simply Surprising." Co si pod tím představit? To vysvětlil Oliver Stefani, současný šéfdesignér automobilky.
Škoda je v současnosti známá hlavně jako výrobce praktických a funkčních automobilů, ovšem do budoucna by se k těmto klíčovým bodům měl přidat ještě minimálně jeden: emoce. Jak podle webu AutoExpress uvedl Oliver Stefani, v budoucnu by se mohla značka zaměřit na emoce proudící k zákazníkům skrze design, eleganci a komfort.
Současné motto automobilky „Simply Clever," by se tak brzy mohl vyvinout v „Simply Surprising." Jak totiž Stefani prozradil, přidání emocí k tradičním hodnotám Škody, kterými jsou funkčnost a praktičnost, umožní automobilce dostat se na novou úroveň.
„Díky emocím můžete lidi k něčemu inspirovat a obecně jich více oslovit," dodává Stefani. „Design je často tím nejdůležitějším důvodem, proč se rozhodneme koupit či nekoupit konkrétní vůz." Přáním šéfdesignéra by tak měla být evoluce vedoucí k automobilům s „chytrým podhodnocením," namísto ostentativních modelů. „Nejsme luxusní, nejsme prémioví, ale můžeme být elegantní a stále překvapující."
Prvním vozem, který by měl ukázat nový přístup v praxi, by se měla stát Škoda Scala. Konkurent modelů jako Ford Focus nebo Volkswagen Golf se nám představil již v podobě konceptu Vision RS, se kterým by měl sdílet řadu prvků. K těm nejvýraznějším by měla patřit zejména nová maska, které bychom se měli dočkat i u dalších modelů.
Současný prvek mladoboleslavského designu, kterým jsou ostře řezané hrany odkazující na tradici českého křišťálu, by mohl být u nových modelů upraven a v některých budoucích generacích i zcela předělán. Změn se dočká i interiér vozidel Škoda, přičemž budoucnost má ukázat opět model Scala.
Interiér nových modelů by měl lépe odrážet design jejich exteriéru. Designéři se budou opírat například o hrany přední kapoty, které inspirovaly okolí palubního systému. Ten by tak nyní měl nabídnout i prostor pro opření ruky, což má usnadnit jeho ovladatelnost a zlepšit spolupráci, jak uvádí AutoExpress.co.uk.
Jedna z designových novinek, která byla potvrzena již dříve, je jméno automobilky umístěné na zadních dveřích vozu. Nápis Škoda tak nahradí tradiční logo okřídleného šípu. Hlavním důvodem k této změně je přitom čínský trh. „V Evropě jsou loga dobře známá," uvedl Stefani, „ale v Číně bohužel ne. Když jsme se tedy zeptali, zda by pro ně byl nápis Škoda užitečným, byli nadšení. Vypravili jsme se tedy do našeho muzea abychom zjistili, zda se něco takového objevovalo již v minulosti - a našli jsme řadu příkladů. Jedná se tedy o něco z naší historie, co můžeme přenést z minulosti do budoucnosti."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.