Škoda je v současnosti známá hlavně jako výrobce praktických a funkčních automobilů, ovšem do budoucna by se k těmto klíčovým bodům měl přidat ještě minimálně jeden: emoce. Jak podle webu AutoExpress uvedl Oliver Stefani, v budoucnu by se mohla značka zaměřit na emoce proudící k zákazníkům skrze design, eleganci a komfort.
Současné motto automobilky „Simply Clever," by se tak brzy mohl vyvinout v „Simply Surprising." Jak totiž Stefani prozradil, přidání emocí k tradičním hodnotám Škody, kterými jsou funkčnost a praktičnost, umožní automobilce dostat se na novou úroveň.
„Díky emocím můžete lidi k něčemu inspirovat a obecně jich více oslovit," dodává Stefani. „Design je často tím nejdůležitějším důvodem, proč se rozhodneme koupit či nekoupit konkrétní vůz." Přáním šéfdesignéra by tak měla být evoluce vedoucí k automobilům s „chytrým podhodnocením," namísto ostentativních modelů. „Nejsme luxusní, nejsme prémioví, ale můžeme být elegantní a stále překvapující."
Prvním vozem, který by měl ukázat nový přístup v praxi, by se měla stát Škoda Scala. Konkurent modelů jako Ford Focus nebo Volkswagen Golf se nám představil již v podobě konceptu Vision RS, se kterým by měl sdílet řadu prvků. K těm nejvýraznějším by měla patřit zejména nová maska, které bychom se měli dočkat i u dalších modelů.
Současný prvek mladoboleslavského designu, kterým jsou ostře řezané hrany odkazující na tradici českého křišťálu, by mohl být u nových modelů upraven a v některých budoucích generacích i zcela předělán. Změn se dočká i interiér vozidel Škoda, přičemž budoucnost má ukázat opět model Scala.
Interiér nových modelů by měl lépe odrážet design jejich exteriéru. Designéři se budou opírat například o hrany přední kapoty, které inspirovaly okolí palubního systému. Ten by tak nyní měl nabídnout i prostor pro opření ruky, což má usnadnit jeho ovladatelnost a zlepšit spolupráci, jak uvádí AutoExpress.co.uk.
Jedna z designových novinek, která byla potvrzena již dříve, je jméno automobilky umístěné na zadních dveřích vozu. Nápis Škoda tak nahradí tradiční logo okřídleného šípu. Hlavním důvodem k této změně je přitom čínský trh. „V Evropě jsou loga dobře známá," uvedl Stefani, „ale v Číně bohužel ne. Když jsme se tedy zeptali, zda by pro ně byl nápis Škoda užitečným, byli nadšení. Vypravili jsme se tedy do našeho muzea abychom zjistili, zda se něco takového objevovalo již v minulosti - a našli jsme řadu příkladů. Jedná se tedy o něco z naší historie, co můžeme přenést z minulosti do budoucnosti."