Mladoboleslavská automobilka si ve světě dokázala vybudovat výrobce praktických a prostorných automobilů, které přináší řadu funkčních řešení. To se ostatně odráží i v jejím sloganu „Simply Clever," který by se však mohl spolu s vývojem automobilového odvětví změnit spíše na „Simply Surprising." Co si pod tím představit? To vysvětlil Oliver Stefani, současný šéfdesignér automobilky.
Škoda je v současnosti známá hlavně jako výrobce praktických a funkčních automobilů, ovšem do budoucna by se k těmto klíčovým bodům měl přidat ještě minimálně jeden: emoce. Jak podle webu AutoExpress uvedl Oliver Stefani, v budoucnu by se mohla značka zaměřit na emoce proudící k zákazníkům skrze design, eleganci a komfort.
Současné motto automobilky „Simply Clever," by se tak brzy mohl vyvinout v „Simply Surprising." Jak totiž Stefani prozradil, přidání emocí k tradičním hodnotám Škody, kterými jsou funkčnost a praktičnost, umožní automobilce dostat se na novou úroveň.
„Díky emocím můžete lidi k něčemu inspirovat a obecně jich více oslovit," dodává Stefani. „Design je často tím nejdůležitějším důvodem, proč se rozhodneme koupit či nekoupit konkrétní vůz." Přáním šéfdesignéra by tak měla být evoluce vedoucí k automobilům s „chytrým podhodnocením," namísto ostentativních modelů. „Nejsme luxusní, nejsme prémioví, ale můžeme být elegantní a stále překvapující."
Prvním vozem, který by měl ukázat nový přístup v praxi, by se měla stát Škoda Scala. Konkurent modelů jako Ford Focus nebo Volkswagen Golf se nám představil již v podobě konceptu Vision RS, se kterým by měl sdílet řadu prvků. K těm nejvýraznějším by měla patřit zejména nová maska, které bychom se měli dočkat i u dalších modelů.
Současný prvek mladoboleslavského designu, kterým jsou ostře řezané hrany odkazující na tradici českého křišťálu, by mohl být u nových modelů upraven a v některých budoucích generacích i zcela předělán. Změn se dočká i interiér vozidel Škoda, přičemž budoucnost má ukázat opět model Scala.
Interiér nových modelů by měl lépe odrážet design jejich exteriéru. Designéři se budou opírat například o hrany přední kapoty, které inspirovaly okolí palubního systému. Ten by tak nyní měl nabídnout i prostor pro opření ruky, což má usnadnit jeho ovladatelnost a zlepšit spolupráci, jak uvádí AutoExpress.co.uk.
Jedna z designových novinek, která byla potvrzena již dříve, je jméno automobilky umístěné na zadních dveřích vozu. Nápis Škoda tak nahradí tradiční logo okřídleného šípu. Hlavním důvodem k této změně je přitom čínský trh. „V Evropě jsou loga dobře známá," uvedl Stefani, „ale v Číně bohužel ne. Když jsme se tedy zeptali, zda by pro ně byl nápis Škoda užitečným, byli nadšení. Vypravili jsme se tedy do našeho muzea abychom zjistili, zda se něco takového objevovalo již v minulosti - a našli jsme řadu příkladů. Jedná se tedy o něco z naší historie, co můžeme přenést z minulosti do budoucnosti."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?