Mladoboleslavská automobilka si ve světě dokázala vybudovat výrobce praktických a prostorných automobilů, které přináší řadu funkčních řešení. To se ostatně odráží i v jejím sloganu „Simply Clever," který by se však mohl spolu s vývojem automobilového odvětví změnit spíše na „Simply Surprising." Co si pod tím představit? To vysvětlil Oliver Stefani, současný šéfdesignér automobilky.
Škoda je v současnosti známá hlavně jako výrobce praktických a funkčních automobilů, ovšem do budoucna by se k těmto klíčovým bodům měl přidat ještě minimálně jeden: emoce. Jak podle webu AutoExpress uvedl Oliver Stefani, v budoucnu by se mohla značka zaměřit na emoce proudící k zákazníkům skrze design, eleganci a komfort.
Současné motto automobilky „Simply Clever," by se tak brzy mohl vyvinout v „Simply Surprising." Jak totiž Stefani prozradil, přidání emocí k tradičním hodnotám Škody, kterými jsou funkčnost a praktičnost, umožní automobilce dostat se na novou úroveň.
„Díky emocím můžete lidi k něčemu inspirovat a obecně jich více oslovit," dodává Stefani. „Design je často tím nejdůležitějším důvodem, proč se rozhodneme koupit či nekoupit konkrétní vůz." Přáním šéfdesignéra by tak měla být evoluce vedoucí k automobilům s „chytrým podhodnocením," namísto ostentativních modelů. „Nejsme luxusní, nejsme prémioví, ale můžeme být elegantní a stále překvapující."
Prvním vozem, který by měl ukázat nový přístup v praxi, by se měla stát Škoda Scala. Konkurent modelů jako Ford Focus nebo Volkswagen Golf se nám představil již v podobě konceptu Vision RS, se kterým by měl sdílet řadu prvků. K těm nejvýraznějším by měla patřit zejména nová maska, které bychom se měli dočkat i u dalších modelů.
Současný prvek mladoboleslavského designu, kterým jsou ostře řezané hrany odkazující na tradici českého křišťálu, by mohl být u nových modelů upraven a v některých budoucích generacích i zcela předělán. Změn se dočká i interiér vozidel Škoda, přičemž budoucnost má ukázat opět model Scala.
Interiér nových modelů by měl lépe odrážet design jejich exteriéru. Designéři se budou opírat například o hrany přední kapoty, které inspirovaly okolí palubního systému. Ten by tak nyní měl nabídnout i prostor pro opření ruky, což má usnadnit jeho ovladatelnost a zlepšit spolupráci, jak uvádí AutoExpress.co.uk.
Jedna z designových novinek, která byla potvrzena již dříve, je jméno automobilky umístěné na zadních dveřích vozu. Nápis Škoda tak nahradí tradiční logo okřídleného šípu. Hlavním důvodem k této změně je přitom čínský trh. „V Evropě jsou loga dobře známá," uvedl Stefani, „ale v Číně bohužel ne. Když jsme se tedy zeptali, zda by pro ně byl nápis Škoda užitečným, byli nadšení. Vypravili jsme se tedy do našeho muzea abychom zjistili, zda se něco takového objevovalo již v minulosti - a našli jsme řadu příkladů. Jedná se tedy o něco z naší historie, co můžeme přenést z minulosti do budoucnosti."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.