Pokud jste někdy seděli v novém automobilu, pak si nejspíš dobře vzpomenete na jeho specifickou vůni. Pro řadu motoristů je to jedna z nejkrásnějších věcí na koupi nového vozu, pro zákazníky Fordu na jednom z nejdůležitějších trhů se však jedná o nepříjemnost, se kterou se Ford údajně rozhodl zatočit.
Společnost J.D. Power realizovala v tomto roce průzkum na čínském trhu „China Initial Quality Study," podle kterého si více než 10 % řidičů stěžovalo na zápach nových automobilů. Podle The Dotroit Free Press se tak měla automobilka Ford v reakci na výzkum rozhodnout, že ze všech svých modelů určených na tamní trh charakteristickou vůni odstraní.
„Nepříjemná vůně/zápach interiéru zůstává jedním z největších problémů na tamním trhu," uvedl Brent Gruber, vedoucí ředitel oddělení Global Automotive u společnosti J.D. Power. „Abychom dosadili věc do správného kontextu, je potřeba si uvědomit, že na zápach přichází prakticky dvakrát více stížností, než na problém následující, kterým je vyšší spotřeba paliva."
Aby automobilka problém odstranila, zažádala u amerického patentového a ochranného úřadu o patent o speciální postup na odstraňování pachů z interiéru. Ten vzniká tím, že se z kůže, plastů a vinylu uvnitř vozu pomalu uvolňují různé (převážně) chemické látky.
Pokud byste ale čekali, že kvůli odstranění pachu změní Ford kompletní proces výroby či používané materiály, musíme vás zklamat. Podle všeho by mělo jít jen o zvláštní postup, během kterého je vůz ponechán zaparkovaný na slunci se staženými okny a následně je nastartován a je v něm naplno puštěná ventilace / vyhřívání. A to všechno by se mělo postarat o celé kouzlo.
„Zatímco v USA je vůně nového auta považována za něco skvělého, čínští zákazníci ji nemají příliš v lásce. Tento patent je výsledkem mnoha let výzkumu a je jednou z možností, kterou zvažujeme pro budoucí využití," uvedla Debbie Mielewski, výkonná technická pracovnice z oddělení materiálů udržitelnosti automobilky Ford.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.