Pokud jste někdy seděli v novém automobilu, pak si nejspíš dobře vzpomenete na jeho specifickou vůni. Pro řadu motoristů je to jedna z nejkrásnějších věcí na koupi nového vozu, pro zákazníky Fordu na jednom z nejdůležitějších trhů se však jedná o nepříjemnost, se kterou se Ford údajně rozhodl zatočit.
Společnost J.D. Power realizovala v tomto roce průzkum na čínském trhu „China Initial Quality Study," podle kterého si více než 10 % řidičů stěžovalo na zápach nových automobilů. Podle The Dotroit Free Press se tak měla automobilka Ford v reakci na výzkum rozhodnout, že ze všech svých modelů určených na tamní trh charakteristickou vůni odstraní.
„Nepříjemná vůně/zápach interiéru zůstává jedním z největších problémů na tamním trhu," uvedl Brent Gruber, vedoucí ředitel oddělení Global Automotive u společnosti J.D. Power. „Abychom dosadili věc do správného kontextu, je potřeba si uvědomit, že na zápach přichází prakticky dvakrát více stížností, než na problém následující, kterým je vyšší spotřeba paliva."
Aby automobilka problém odstranila, zažádala u amerického patentového a ochranného úřadu o patent o speciální postup na odstraňování pachů z interiéru. Ten vzniká tím, že se z kůže, plastů a vinylu uvnitř vozu pomalu uvolňují různé (převážně) chemické látky.
Pokud byste ale čekali, že kvůli odstranění pachu změní Ford kompletní proces výroby či používané materiály, musíme vás zklamat. Podle všeho by mělo jít jen o zvláštní postup, během kterého je vůz ponechán zaparkovaný na slunci se staženými okny a následně je nastartován a je v něm naplno puštěná ventilace / vyhřívání. A to všechno by se mělo postarat o celé kouzlo.
„Zatímco v USA je vůně nového auta považována za něco skvělého, čínští zákazníci ji nemají příliš v lásce. Tento patent je výsledkem mnoha let výzkumu a je jednou z možností, kterou zvažujeme pro budoucí využití," uvedla Debbie Mielewski, výkonná technická pracovnice z oddělení materiálů udržitelnosti automobilky Ford.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.