Pokud jste někdy seděli v novém automobilu, pak si nejspíš dobře vzpomenete na jeho specifickou vůni. Pro řadu motoristů je to jedna z nejkrásnějších věcí na koupi nového vozu, pro zákazníky Fordu na jednom z nejdůležitějších trhů se však jedná o nepříjemnost, se kterou se Ford údajně rozhodl zatočit.
Společnost J.D. Power realizovala v tomto roce průzkum na čínském trhu „China Initial Quality Study," podle kterého si více než 10 % řidičů stěžovalo na zápach nových automobilů. Podle The Dotroit Free Press se tak měla automobilka Ford v reakci na výzkum rozhodnout, že ze všech svých modelů určených na tamní trh charakteristickou vůni odstraní.
„Nepříjemná vůně/zápach interiéru zůstává jedním z největších problémů na tamním trhu," uvedl Brent Gruber, vedoucí ředitel oddělení Global Automotive u společnosti J.D. Power. „Abychom dosadili věc do správného kontextu, je potřeba si uvědomit, že na zápach přichází prakticky dvakrát více stížností, než na problém následující, kterým je vyšší spotřeba paliva."
Aby automobilka problém odstranila, zažádala u amerického patentového a ochranného úřadu o patent o speciální postup na odstraňování pachů z interiéru. Ten vzniká tím, že se z kůže, plastů a vinylu uvnitř vozu pomalu uvolňují různé (převážně) chemické látky.
Pokud byste ale čekali, že kvůli odstranění pachu změní Ford kompletní proces výroby či používané materiály, musíme vás zklamat. Podle všeho by mělo jít jen o zvláštní postup, během kterého je vůz ponechán zaparkovaný na slunci se staženými okny a následně je nastartován a je v něm naplno puštěná ventilace / vyhřívání. A to všechno by se mělo postarat o celé kouzlo.
„Zatímco v USA je vůně nového auta považována za něco skvělého, čínští zákazníci ji nemají příliš v lásce. Tento patent je výsledkem mnoha let výzkumu a je jednou z možností, kterou zvažujeme pro budoucí využití," uvedla Debbie Mielewski, výkonná technická pracovnice z oddělení materiálů udržitelnosti automobilky Ford.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?