Ford se chce zbavit „vůně nových aut," co ho k tomu vede?

Ford F-150 Raptor 2019 se dočkal několika vylepšení, tím nejzásadnějším jsou nové aktivní tlumiče FOX
Ford F-150 Raptor 2019 se dočkal několika vylepšení, tím nejzásadnějším jsou nové aktivní tlumiče FOX, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. listopadu 2018 15:04
Sdílej:

Pokud jste někdy seděli v novém automobilu, pak si nejspíš dobře vzpomenete na jeho specifickou vůni. Pro řadu motoristů je to jedna z nejkrásnějších věcí na koupi nového vozu, pro zákazníky Fordu na jednom z nejdůležitějších trhů se však jedná o nepříjemnost, se kterou se Ford údajně rozhodl zatočit.

Společnost J.D. Power realizovala v tomto roce průzkum na čínském trhu „China Initial Quality Study," podle kterého si více než 10 % řidičů stěžovalo na zápach nových automobilů. Podle The Dotroit Free Press se tak měla automobilka Ford v reakci na výzkum rozhodnout, že ze všech svých modelů určených na tamní trh charakteristickou vůni odstraní.

„Nepříjemná vůně/zápach interiéru zůstává jedním z největších problémů na tamním trhu," uvedl Brent Gruber, vedoucí ředitel oddělení Global Automotive u společnosti J.D. Power. „Abychom dosadili věc do správného kontextu, je potřeba si uvědomit, že na zápach přichází prakticky dvakrát více stížností, než na problém následující, kterým je vyšší spotřeba paliva."

Aby automobilka problém odstranila, zažádala u amerického patentového a ochranného úřadu o patent o speciální postup na odstraňování pachů z interiéru. Ten vzniká tím, že se z kůže, plastů a vinylu uvnitř vozu pomalu uvolňují různé (převážně) chemické látky.

Pokud byste ale čekali, že kvůli odstranění pachu změní Ford kompletní proces výroby či používané materiály, musíme vás zklamat. Podle všeho by mělo jít jen o zvláštní postup, během kterého je vůz ponechán zaparkovaný na slunci se staženými okny a následně je nastartován a je v něm naplno puštěná ventilace / vyhřívání. A to všechno by se mělo postarat o celé kouzlo.

„Zatímco v USA je vůně nového auta považována za něco skvělého, čínští zákazníci ji nemají příliš v lásce. Tento patent je výsledkem mnoha let výzkumu a je jednou z možností, kterou zvažujeme pro budoucí využití," uvedla Debbie Mielewski, výkonná technická pracovnice z oddělení materiálů udržitelnosti automobilky Ford.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.