Policisté v USA mají často pověst pistolníků, kteří nejdřív střílí a až pak se ptají. Jak ovšem ukazuje nedávný příběh z Arkansasu, jejich práce je podstatně nebezpečnější, než policistů v Evropě. Dokonce i běžné zastavení kvůli obyčejnému dopravnímu přestupku se totiž může kdykoliv zvrhnout v dost intenzivní přestřelku.
Záznam palubní kamery policejního vozu začíná v momentě, kdy se policista Brett Thomson připojuje z křižovatky za šedý vůz, za jehož volantem sedí devětadvacetiletý Luis Cobos-Cenobio. Když se ale policista rozhodně řidiče zastavit a zkontrolovat, stane se něco nečekaného.
Řidič šedého vozu sice reaguje na majáky a zastavuje u krajnice, ovšem krátce poté otvírá dveře, vyklání se z vozu a okamžitě začíná na policistu střílet. Mezi oběma muži dojde k poměrně divoké přestřelce, během které oba přebíjejí.
Cobos-Cenobio dokonce opouští svůj vůz a ve snaze zasáhnout policistu se kryje za jeho služebním vozem. Ačkoliv od sebe byli oba muži na poměrně krátkou vzdálenost, ani jeden z nich nebyl zasažen. Coboc Cenobio tak nakonec po chvíli opět usedá do vozu a ujíždí. Cestou ještě vysazuje svou spolujezdkyni, která se během chvíle vzdává policii.
Střelce si zhruba za hodinu a půl všimla další policejní hlídka, se kterou se opět dostal do ostré přestřelky. I z té se mu povedlo uniknout, ovšem tentokrát už byl na úprku pronásledován a nakonec policisty zadržen. Ti ho následně převezli do nemocnice, kde mu podle webu CarScoops bylo ošetřeno rameno.
Podle webu Arkansas Online byl devětadvacetiletý Luis Coboc-Cenobio obviněn z pokusu o vraždu policisty, terorismu, přechovávání kontrolovaných látek a držení drog. Navíc se o něj začal zajímat americký imigrační úřad a další bezpečnostní složky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.