Lamborghini Squadra Corse, oddělení zabývající se motorsportem a vývojem unikátních závodních konceptů, mělo v posledních měsících skutečně napilno. Kromě vývoje zběsilých úprav klasických sportovních strojů zde totiž vznikala i přestavba, jaká se příliš často nevidí. Ze sportovního SUV Urus se totiž stalo supersportovní SUV - Lamborghini Urus ST-X.
Jelikož byl koncept Urus ST-X již od počátku vyvíjen jako závodní stroj, mohli mu dát odborníci z oddělení Squadra Corse standardní výbavičku svých speciálů. Ta kromě jiného zahrnuje i bezpečnostní prvky odpovídající standardům FIA, mezi kterými nechybí ani bezpečnostní rám, hasicí systém nebo závodní palivová nádrž.
Na první pohled zaujme křiklavě zelené lakování v odstínu Verde Mantis, které doplňují závodní polepy. Dále se však ST-X může pochlubit řadou nových karbonových detailů, mezi kterými nechybí například nové sání v nárazníku či na kapotě, které přivádí k twin-turbo motoru V8 ještě víc vzduchu.
K dalším pozoruhodným detailům patří i nové křídlo, šestiúhelníkové koncovky výfukového systému nebo sada 21-palcových hliníkových kol, které jsou obuty do pneumatik Pirelli.
Součástí přestavby bylo i pořádné odlehčení, díky kterému by měl být závodní koncept o cca 25 % lehčí, než produkční Urus. Vůz přitom dostal i vyztužení karoserie, které mimo jiné obstarává bezpečnostní rám připevněný na rámu samotného SUV.
Pokud byste čekali snížení podvozku, jste na omylu. Nic podobného se totiž nekonalo - ba naopak. Koncept měl být ještě nepatrně přizvednut. A výkon? Ten zůstal standardní. Osmiválec pod kapotou produkuje 650 koní a 850 Nm točivého momentu.
A proč vlastně tohle zvláštní monstrum vzniklo? Rozhodně ne jen pro parádu. Lamborghini totiž podle informací webu Motor1 plánuje vytvořit speciální šampionát, ve kterém by proti sobě stály pouze závodní Urusy na trati složené z okruhové i offroadové části. Závodní série by se měla odehrávat v Evropě i na středním východě a její start se odhaduje na rok 2020. Vozy by měly závodit na speciálních tratích odpovídajících standardům FIA, které by měly hostit i speciální události určené k propagaci automobilky.
Něco podobného je tak jen dalším potvrzením, že móda SUV zřejmě ještě dlouho neskončí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.