Češi nakupují auta nejčastěji v bílé, šedé nebo modré barvě. Jejich pořadí je přitom stejné jako loni. Volba konzervativních barev souvisí s tím, že tři čtvrtiny vozů pořizují firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.
Podíl bílých vozů mezi nově prodávanými auty za deset měsíců letošního roku byl 29 procent, pro šedou barvu se rozhodlo 24 procent zákazníků a pro modrou 14 procent. Následují červená a černá barva.
Některé značky s přehledem nejpoužívanějších barev nekorespondují a je pro ně charakteristická jiná skladba. Například u Ferrari jasně dominuje červená s podílem 50 procent, u Maserati nebo Porsche zase vede černá.
Vozy nejprodávanější značky Škoda se nejvíce prodávají v šedé barvě, těsně následované bílou. Stejné pořadí je i u japonské Toyoty.
Prodej nových osobních aut klesl od ledna do října meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se prodej snížil o 15 procent. První je značka Škoda se 72.646 registrovanými osobními vozy, následují Volkswagen s prodejem 21.556 aut a Hyundai.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.