Češi nakupují auta nejčastěji v bílé, šedé nebo modré barvě. Jejich pořadí je přitom stejné jako loni. Volba konzervativních barev souvisí s tím, že tři čtvrtiny vozů pořizují firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.
Podíl bílých vozů mezi nově prodávanými auty za deset měsíců letošního roku byl 29 procent, pro šedou barvu se rozhodlo 24 procent zákazníků a pro modrou 14 procent. Následují červená a černá barva.
Některé značky s přehledem nejpoužívanějších barev nekorespondují a je pro ně charakteristická jiná skladba. Například u Ferrari jasně dominuje červená s podílem 50 procent, u Maserati nebo Porsche zase vede černá.
Vozy nejprodávanější značky Škoda se nejvíce prodávají v šedé barvě, těsně následované bílou. Stejné pořadí je i u japonské Toyoty.
Prodej nových osobních aut klesl od ledna do října meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se prodej snížil o 15 procent. První je značka Škoda se 72.646 registrovanými osobními vozy, následují Volkswagen s prodejem 21.556 aut a Hyundai.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?