V roce 2012 byl v ruském městě Vladivostok otevřen most přes úzký a dlouhý záliv Zlatý roh, který měl všem usnadnit život. Již o tři roky později byl ale nastala změna a most byl uzavřen pro pěší. Kreativní rusové se tím však nenechali zastavit a přišli s kreativním nápadem, jak se přes most dostat po svých.
Most přes záliv zlatý roh, který byl oficiálně otevřen v roce 2012, sloužil chodcům jen do roku 2015. Oficiálním důvodem jeho uzavření pro pěší měly být bezpečnostní rizika, která vyplývají z úzkých chodníků. Most tak nesplňoval anti-teroristické předpisy. Navíc ho během krátké doby zneužila i trojice sebevrahů.
Po uzavření mostu pro chodce následovala vlna protestů, jak informoval web RT.com. Lidé si stěžovali, že pěší přeprava do centra města je kvůli častým dopravním kolapsům podstatně rychlejší, než cesta autem či hromadnou dopravou. Úřady však zůstaly neoblomné.
Dodnes tedy platí, že most je určen pouze pro dopravu. Tedy lidi v automobilech. A toho se rozhodla zneužít neznámá kreativní čtveřice, která si pravděpodobně z velké kartonové krabice vytvořila malý žlutý autobus. A v něm se vydala na cestu.
Technicky se tedy dá říci, že předpisy neporušili, ovšem ostraha na mostě měla poněkud jiný názor a autobus se musel po krajnici vrátit zpět. Jeho přítomnost však neunikla minimálně jedné řidičce, která umístila video s poněkud úsměvnou situací na YouTube.
Tam se pak také strhla debata, ve které se většina diskutujících bláznivého nápadu zastávala. Úsměvná debata se pak rozjela i na sociálních sítích, kde lidé navrhovali různé „trest."
Podle RT.com někdo ze srandy navrhoval jejich pokutování pro nefunkční světla a chybějící oprávnění k řízení autobusu, jiní pak navrhovali jejich odtažení kvůli chybějící registrační značce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.