V roce 2012 byl v ruském městě Vladivostok otevřen most přes úzký a dlouhý záliv Zlatý roh, který měl všem usnadnit život. Již o tři roky později byl ale nastala změna a most byl uzavřen pro pěší. Kreativní rusové se tím však nenechali zastavit a přišli s kreativním nápadem, jak se přes most dostat po svých.
Most přes záliv zlatý roh, který byl oficiálně otevřen v roce 2012, sloužil chodcům jen do roku 2015. Oficiálním důvodem jeho uzavření pro pěší měly být bezpečnostní rizika, která vyplývají z úzkých chodníků. Most tak nesplňoval anti-teroristické předpisy. Navíc ho během krátké doby zneužila i trojice sebevrahů.
Po uzavření mostu pro chodce následovala vlna protestů, jak informoval web RT.com. Lidé si stěžovali, že pěší přeprava do centra města je kvůli častým dopravním kolapsům podstatně rychlejší, než cesta autem či hromadnou dopravou. Úřady však zůstaly neoblomné.
Dodnes tedy platí, že most je určen pouze pro dopravu. Tedy lidi v automobilech. A toho se rozhodla zneužít neznámá kreativní čtveřice, která si pravděpodobně z velké kartonové krabice vytvořila malý žlutý autobus. A v něm se vydala na cestu.
Technicky se tedy dá říci, že předpisy neporušili, ovšem ostraha na mostě měla poněkud jiný názor a autobus se musel po krajnici vrátit zpět. Jeho přítomnost však neunikla minimálně jedné řidičce, která umístila video s poněkud úsměvnou situací na YouTube.
Tam se pak také strhla debata, ve které se většina diskutujících bláznivého nápadu zastávala. Úsměvná debata se pak rozjela i na sociálních sítích, kde lidé navrhovali různé „trest."
Podle RT.com někdo ze srandy navrhoval jejich pokutování pro nefunkční světla a chybějící oprávnění k řízení autobusu, jiní pak navrhovali jejich odtažení kvůli chybějící registrační značce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?