James Bond, nejslavnější agent jejího veličenstva, je ve světě známý svou slabostí pro krásné ženy, protřepaným ale nemíchaným Martini s vodkou a také stylovými automobily, které bývají vybaveny zajímavými hračkami z dílny technologického génia s přezdívkou Q. Již příští rok má ale začít natáčení pětadvacátého dílu této oblíbené série a proto se nabízí otázka: s jakým automobilem se na filmových plátnech setkáme tentokrát?
James Bond je bezesporu jednou z nejslavnějších filmových postav celého světa, kterou v několika posledních dílech ztvárnil Daniel Craig. Během natáčení pětadvacátého dílu se však Craig se svou postavou rozloučí a tak všichni očekáváme, že to bude ve velkém stylu.
Jako motoristický server nás ale nezajímá tolik děj, jako spíše vůz, za jehož volant bude tentokrát Craig usedat. V minulém díle jsme o něj byli poněkud ošizeni a tak doufáme, že nyní se filmaři rozhodnou věc napravit a s vozem si vyhrají.
S návrhy, jaký vůz by se tentokrát mohl stát novým parťákem Jamese Bonda, přišel motoristický web Motor1. Ten zohlednil jak minulé díly, tak knižní předlohu. A nabídka vozů je skutečně pestrá. Pojďme se na ni tedy podívat:
Bentley Continental GT
Když se řekne bondův automobil, většina z nás si nejspíš vybaví Aston Martin, někteří pak možná BMW. V knize Casino Royal z roku 1953 však Bond usedá za volant 4.5 litrového Bentley "Blower" z roku 1931, který měl být podle Fleminga „jediný Bondův koníček."
Změna přišla s knihou Goldfinger z téhož roku, po které jeden ze čtenářů zaslal autorovi dopis, podle kterého by si Bond zasloužil něco lepšího. Bentley tak nahradil Aston Martin DB3, který pak během filmování o 11 let později nahradil model DB5. Ku příležitosti natočení 25. dílu se však nabízí možnost, že by se Bond mohl vrátit ke kořenům.
BMW Z4
Roadster BMW Z4, popřípadě jeho dvojče s pevnou střechou Toyota Supra, sice neznějí jako automobily hodné agenta jejího veličenstva, ovšem obě automobilky už si ve slavné filmové sérii střihly roli.
Toyotu reprezentoval model 2000GT, který se objevil ve filmu „You Only Live Twice." Německé dvojče Supry, BMW Z4, by mohlo navázat na filmy z 90. let, ve kterých si zahrálo jak BMW Z3, tak nádherné BMW Z8.
Aston Martin DB10
Aston Martin DB10 už se sice objevil v poslední bondovce, ovšem příliš parády nenadělal. James Bond v jedinečném prototypu, který měl na přístrojové desce dost nevzhledně přidělaná tlačítka, působil zkrátka divně.
Příliš kvalit bohužel nenabídla ani filmová honička, ve které se Aston utkal s Jaguárem. Nechyběly sice úsměvné pasáže ani využití speciálního příslušenství, ovšem vůz nakonec skončil poněkud potupně a tak by si rozhodně zasloužil druhou šanci.
Aston Martin Vantage
Pokud se vzdáme představ o návratu DB10, pak je jasným nástupcem z řad Aston Martin právě model Vantage. Vůz, který vzešel z prototypu DB10, se dočkal sériové výroby a tak by na plátnech kin nemusel vypadat tak nepřirozeně.
Pokud si navíc odmyslíme jeho speciální výbavu od Q, stále má co nabídnout. Je elegantní, sportovní a pod svou kapotou ukrývá výkonný 4.0 litrový twin-turbo osmiválec z produkce AMG, který nabídne přes 500 koní.
Jaguar I-Pace
Automobilka Jaguar Land Rover spolupracuje na bondovkách již řadu let, ovšem její vozy se většinou objevují v garážích padouchů. S modelem I-Pace by se však situace mohla otočit.
Jaguar je na svůj elektrický vůz patřičně hrdý a mohl by se pokusit propagovat jeho benefity - ať už jde o výkon, prostor či neslyšnou jízdu, která na sebe na rozdíl od nádherně znějícího Astonu nebude přitahovat tolik pozornosti. James Bond, jako odvěký zachránce světa před zničením, by navíc mohl ukázat i další svou snahu o zachování planety.
Aston Martin DB5
Je to klasika, kterou zkrátka nemůžeme opomenout. Aston Martin DB5 se objevil v celé řadě bondovek a pro většinu skalních příznivců těchto filmů se jedná o naprosto ikonický vůz, kterým by filmaři jistě nemohli nic pokazit.
V minulém díle jsme sice viděli jeho zničení, ovšem představte si jeho návrat ve stylu „Restomod," kdy by se pod jeho kapotou ukrýval výkonný moderní motor, karoserie by byla vyrobena z nejnovějších & nejodolnějších materiálů a interiér by kombinoval eleganci své doby s nejmodernějšími technologickými možnostmi. To by rozhodně nebylo na škodu.
A jaký vůz by se v 25. bondovce nejvíce líbil vám? Hlasujte v anketě, nebo navrhněte svého zástupce v komentářích.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?