Ať už je váš postoj k elektromobilům značky Tesla jakýkoliv, na jednom se pravděpodobně shodneme: umí být zatraceně rychlé. Model 3 Performance s novým režimem Track Mode je dokonce tak rychlá, že v závodě Global Time Attack sváděla souboj o první místo. Nakonec sice obsadila místo druhé, ale ani to si její pilot dlouho neužil - byl totiž diskvalifikován, neboť elektřina nebyla akceptována jako palivo.
Závodní jezdec Cameron Rogers z týmu Mountain Pass Performance se nedávno vypravil vypravil na závodní okruh Buttonwillow Raceway Park, kde se zrovna tou dobou konaly závody o nejrychlejší kolo v sérii Global Time Attack Super Lap.
Na závodní trať se vypravil s Teslou Model 3 Performance, která byla vybavena novým režimem Track Mode, upraveným podvozkem a zesílenými brzdami. V historii tohoto závodu se jednalo o vůbec prvního účastníka, který chtěl závodit s tradičním elektromobilem. A nedařilo se mu vůbec zle, ba naopak.
Během závodů předváděl jezdec i Tesla skvělé výkony, díky kterým se dostali do souboje o první místo ve své třídě - tedy čtyřdveřových sedanů s pohonem všech kol. První místo si nakonec urval pilot Subaru WRX STI Type RA, ovšem čas 2:00.78 stačil Tesle na místo druhé. A to rozhodně není špatný výsledek.
Během závěrečného ceremoniálu se však stalo něco nepochopitelného. Cameron Rogers si převzal šampaňské a diplom, postavil se na bednu a čekal na vítěze. Krátce po jeho vyhlášení však přišel jeden z pořadatelů, který oznámil, že elektřina nebyla uznána jako palivo a tak byl ze závodu diskvalifikován.
Rogers byl evidentně šokován a tak alespoň pořádně protřepal šampaňské pro člověka, který skončí na jeho místě. Ještě před odchodem z pódia však zakřičel „Nemůžete bojovat s budoucností!" a odešel podat protest.
Sasha Anis z Mountain Pass Performance, který také usedal za volant Tesly a pořizoval ze závodu video, poté uvedl, že podle organizátorů podal stížnost na účast Tesly v závodě člověk, se kterým sváděli souboj o první místo.
Organizátoři přitom celou dobu o účasti Tesly v závodě věděli a dokonce za ni údajně byli i rádi. O mezeře v pravidlech soutěže bohužel nevěděli a zřejmě ani nemohli - bylo to totiž vůbec poprvé, kdy se elektromobil tohoto závodu zúčastnil. Nebýt tedy jedné stížnosti, mohla se tato modrá Tesla Model 3 zapsat do historie. Pevně ale věříme, že to zkusí opět příští rok.
I přes závěrečné zklamání si však Roger i Anis závod užili. Ověřili si schopnosti vozu, vylepšili ho a ještě lidem dokázali, že elektromobily mají rozhodně co nabídnout i v motorsportu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.