Ať už je váš postoj k elektromobilům značky Tesla jakýkoliv, na jednom se pravděpodobně shodneme: umí být zatraceně rychlé. Model 3 Performance s novým režimem Track Mode je dokonce tak rychlá, že v závodě Global Time Attack sváděla souboj o první místo. Nakonec sice obsadila místo druhé, ale ani to si její pilot dlouho neužil - byl totiž diskvalifikován, neboť elektřina nebyla akceptována jako palivo.
Závodní jezdec Cameron Rogers z týmu Mountain Pass Performance se nedávno vypravil vypravil na závodní okruh Buttonwillow Raceway Park, kde se zrovna tou dobou konaly závody o nejrychlejší kolo v sérii Global Time Attack Super Lap.
Na závodní trať se vypravil s Teslou Model 3 Performance, která byla vybavena novým režimem Track Mode, upraveným podvozkem a zesílenými brzdami. V historii tohoto závodu se jednalo o vůbec prvního účastníka, který chtěl závodit s tradičním elektromobilem. A nedařilo se mu vůbec zle, ba naopak.
Během závodů předváděl jezdec i Tesla skvělé výkony, díky kterým se dostali do souboje o první místo ve své třídě - tedy čtyřdveřových sedanů s pohonem všech kol. První místo si nakonec urval pilot Subaru WRX STI Type RA, ovšem čas 2:00.78 stačil Tesle na místo druhé. A to rozhodně není špatný výsledek.
Během závěrečného ceremoniálu se však stalo něco nepochopitelného. Cameron Rogers si převzal šampaňské a diplom, postavil se na bednu a čekal na vítěze. Krátce po jeho vyhlášení však přišel jeden z pořadatelů, který oznámil, že elektřina nebyla uznána jako palivo a tak byl ze závodu diskvalifikován.
Rogers byl evidentně šokován a tak alespoň pořádně protřepal šampaňské pro člověka, který skončí na jeho místě. Ještě před odchodem z pódia však zakřičel „Nemůžete bojovat s budoucností!" a odešel podat protest.
Sasha Anis z Mountain Pass Performance, který také usedal za volant Tesly a pořizoval ze závodu video, poté uvedl, že podle organizátorů podal stížnost na účast Tesly v závodě člověk, se kterým sváděli souboj o první místo.
Organizátoři přitom celou dobu o účasti Tesly v závodě věděli a dokonce za ni údajně byli i rádi. O mezeře v pravidlech soutěže bohužel nevěděli a zřejmě ani nemohli - bylo to totiž vůbec poprvé, kdy se elektromobil tohoto závodu zúčastnil. Nebýt tedy jedné stížnosti, mohla se tato modrá Tesla Model 3 zapsat do historie. Pevně ale věříme, že to zkusí opět příští rok.
I přes závěrečné zklamání si však Roger i Anis závod užili. Ověřili si schopnosti vozu, vylepšili ho a ještě lidem dokázali, že elektromobily mají rozhodně co nabídnout i v motorsportu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?