Ať už je váš postoj k elektromobilům značky Tesla jakýkoliv, na jednom se pravděpodobně shodneme: umí být zatraceně rychlé. Model 3 Performance s novým režimem Track Mode je dokonce tak rychlá, že v závodě Global Time Attack sváděla souboj o první místo. Nakonec sice obsadila místo druhé, ale ani to si její pilot dlouho neužil - byl totiž diskvalifikován, neboť elektřina nebyla akceptována jako palivo.
Závodní jezdec Cameron Rogers z týmu Mountain Pass Performance se nedávno vypravil vypravil na závodní okruh Buttonwillow Raceway Park, kde se zrovna tou dobou konaly závody o nejrychlejší kolo v sérii Global Time Attack Super Lap.
Na závodní trať se vypravil s Teslou Model 3 Performance, která byla vybavena novým režimem Track Mode, upraveným podvozkem a zesílenými brzdami. V historii tohoto závodu se jednalo o vůbec prvního účastníka, který chtěl závodit s tradičním elektromobilem. A nedařilo se mu vůbec zle, ba naopak.
Během závodů předváděl jezdec i Tesla skvělé výkony, díky kterým se dostali do souboje o první místo ve své třídě - tedy čtyřdveřových sedanů s pohonem všech kol. První místo si nakonec urval pilot Subaru WRX STI Type RA, ovšem čas 2:00.78 stačil Tesle na místo druhé. A to rozhodně není špatný výsledek.
Během závěrečného ceremoniálu se však stalo něco nepochopitelného. Cameron Rogers si převzal šampaňské a diplom, postavil se na bednu a čekal na vítěze. Krátce po jeho vyhlášení však přišel jeden z pořadatelů, který oznámil, že elektřina nebyla uznána jako palivo a tak byl ze závodu diskvalifikován.
Rogers byl evidentně šokován a tak alespoň pořádně protřepal šampaňské pro člověka, který skončí na jeho místě. Ještě před odchodem z pódia však zakřičel „Nemůžete bojovat s budoucností!" a odešel podat protest.
Sasha Anis z Mountain Pass Performance, který také usedal za volant Tesly a pořizoval ze závodu video, poté uvedl, že podle organizátorů podal stížnost na účast Tesly v závodě člověk, se kterým sváděli souboj o první místo.
Organizátoři přitom celou dobu o účasti Tesly v závodě věděli a dokonce za ni údajně byli i rádi. O mezeře v pravidlech soutěže bohužel nevěděli a zřejmě ani nemohli - bylo to totiž vůbec poprvé, kdy se elektromobil tohoto závodu zúčastnil. Nebýt tedy jedné stížnosti, mohla se tato modrá Tesla Model 3 zapsat do historie. Pevně ale věříme, že to zkusí opět příští rok.
I přes závěrečné zklamání si však Roger i Anis závod užili. Ověřili si schopnosti vozu, vylepšili ho a ještě lidem dokázali, že elektromobily mají rozhodně co nabídnout i v motorsportu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.