Ať už je váš postoj k elektromobilům značky Tesla jakýkoliv, na jednom se pravděpodobně shodneme: umí být zatraceně rychlé. Model 3 Performance s novým režimem Track Mode je dokonce tak rychlá, že v závodě Global Time Attack sváděla souboj o první místo. Nakonec sice obsadila místo druhé, ale ani to si její pilot dlouho neužil - byl totiž diskvalifikován, neboť elektřina nebyla akceptována jako palivo.
Závodní jezdec Cameron Rogers z týmu Mountain Pass Performance se nedávno vypravil vypravil na závodní okruh Buttonwillow Raceway Park, kde se zrovna tou dobou konaly závody o nejrychlejší kolo v sérii Global Time Attack Super Lap.
Na závodní trať se vypravil s Teslou Model 3 Performance, která byla vybavena novým režimem Track Mode, upraveným podvozkem a zesílenými brzdami. V historii tohoto závodu se jednalo o vůbec prvního účastníka, který chtěl závodit s tradičním elektromobilem. A nedařilo se mu vůbec zle, ba naopak.
Během závodů předváděl jezdec i Tesla skvělé výkony, díky kterým se dostali do souboje o první místo ve své třídě - tedy čtyřdveřových sedanů s pohonem všech kol. První místo si nakonec urval pilot Subaru WRX STI Type RA, ovšem čas 2:00.78 stačil Tesle na místo druhé. A to rozhodně není špatný výsledek.
Během závěrečného ceremoniálu se však stalo něco nepochopitelného. Cameron Rogers si převzal šampaňské a diplom, postavil se na bednu a čekal na vítěze. Krátce po jeho vyhlášení však přišel jeden z pořadatelů, který oznámil, že elektřina nebyla uznána jako palivo a tak byl ze závodu diskvalifikován.
Rogers byl evidentně šokován a tak alespoň pořádně protřepal šampaňské pro člověka, který skončí na jeho místě. Ještě před odchodem z pódia však zakřičel „Nemůžete bojovat s budoucností!" a odešel podat protest.
Sasha Anis z Mountain Pass Performance, který také usedal za volant Tesly a pořizoval ze závodu video, poté uvedl, že podle organizátorů podal stížnost na účast Tesly v závodě člověk, se kterým sváděli souboj o první místo.
Organizátoři přitom celou dobu o účasti Tesly v závodě věděli a dokonce za ni údajně byli i rádi. O mezeře v pravidlech soutěže bohužel nevěděli a zřejmě ani nemohli - bylo to totiž vůbec poprvé, kdy se elektromobil tohoto závodu zúčastnil. Nebýt tedy jedné stížnosti, mohla se tato modrá Tesla Model 3 zapsat do historie. Pevně ale věříme, že to zkusí opět příští rok.
I přes závěrečné zklamání si však Roger i Anis závod užili. Ověřili si schopnosti vozu, vylepšili ho a ještě lidem dokázali, že elektromobily mají rozhodně co nabídnout i v motorsportu.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.