Ať už je váš postoj k elektromobilům značky Tesla jakýkoliv, na jednom se pravděpodobně shodneme: umí být zatraceně rychlé. Model 3 Performance s novým režimem Track Mode je dokonce tak rychlá, že v závodě Global Time Attack sváděla souboj o první místo. Nakonec sice obsadila místo druhé, ale ani to si její pilot dlouho neužil - byl totiž diskvalifikován, neboť elektřina nebyla akceptována jako palivo.
Závodní jezdec Cameron Rogers z týmu Mountain Pass Performance se nedávno vypravil vypravil na závodní okruh Buttonwillow Raceway Park, kde se zrovna tou dobou konaly závody o nejrychlejší kolo v sérii Global Time Attack Super Lap.
Na závodní trať se vypravil s Teslou Model 3 Performance, která byla vybavena novým režimem Track Mode, upraveným podvozkem a zesílenými brzdami. V historii tohoto závodu se jednalo o vůbec prvního účastníka, který chtěl závodit s tradičním elektromobilem. A nedařilo se mu vůbec zle, ba naopak.
Během závodů předváděl jezdec i Tesla skvělé výkony, díky kterým se dostali do souboje o první místo ve své třídě - tedy čtyřdveřových sedanů s pohonem všech kol. První místo si nakonec urval pilot Subaru WRX STI Type RA, ovšem čas 2:00.78 stačil Tesle na místo druhé. A to rozhodně není špatný výsledek.
Během závěrečného ceremoniálu se však stalo něco nepochopitelného. Cameron Rogers si převzal šampaňské a diplom, postavil se na bednu a čekal na vítěze. Krátce po jeho vyhlášení však přišel jeden z pořadatelů, který oznámil, že elektřina nebyla uznána jako palivo a tak byl ze závodu diskvalifikován.
Rogers byl evidentně šokován a tak alespoň pořádně protřepal šampaňské pro člověka, který skončí na jeho místě. Ještě před odchodem z pódia však zakřičel „Nemůžete bojovat s budoucností!" a odešel podat protest.
Sasha Anis z Mountain Pass Performance, který také usedal za volant Tesly a pořizoval ze závodu video, poté uvedl, že podle organizátorů podal stížnost na účast Tesly v závodě člověk, se kterým sváděli souboj o první místo.
Organizátoři přitom celou dobu o účasti Tesly v závodě věděli a dokonce za ni údajně byli i rádi. O mezeře v pravidlech soutěže bohužel nevěděli a zřejmě ani nemohli - bylo to totiž vůbec poprvé, kdy se elektromobil tohoto závodu zúčastnil. Nebýt tedy jedné stížnosti, mohla se tato modrá Tesla Model 3 zapsat do historie. Pevně ale věříme, že to zkusí opět příští rok.
I přes závěrečné zklamání si však Roger i Anis závod užili. Ověřili si schopnosti vozu, vylepšili ho a ještě lidem dokázali, že elektromobily mají rozhodně co nabídnout i v motorsportu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.