Když se řekne Audi TT, většina z nás si nejspíš představí malé, sportovní dvoudveřové kupé, které nabízí hromady stylu a ve vyšších verzích i zajímavé svezení. Pokud se ale nedávno zveřejněné spekulace potvrdí, pak se s touto vizí budeme moci rozloučit. Kvůli nízkému zájmu o sportovní vozy by se totiž z TTčka mohl stát další zástupce čtyřdveřových kupé.
Německá automobilka už měla údajně posvětit výrobu nové generace Audi TT výhradně s karoserií „čtyřdveřového kupé," které by se mělo objevit na trhu zhruba za dva roky. S touto překvapivou informací přišel britský motoristický web AutoExpress, který tuto informaci získal od vysoce postaveného člena automobilky.
Zajímá vás důvod? Nic překvapivého nečekejte: zisky. Zákazníci jsou bohužel v posledních letech naprosto posedlí prostorem, vyšší světlou výškou a splývavou zádí, jakou dlouhou dobu nabízejí právě automobily značky kupé. Ty však zase ztrácí na prostoru a praktičnosti.
Jak uvedl člen představenstva Audi v rozhovoru pro Auto Express: „Pokud porovnáte upadající zájem a vzrůstající náklady, je jasná, že Audi nemůže ve středně-dlouhém horizontu pokračovat touto cestou. Místo toho bylo intenzivně zvažováno kupé a kabriolet v kompaktním segmentu." Zjednodušeně řečeno: výroba Audi TT jak ho známe se bohužel nevyplácí.
Automobilka navíc o čtyřdveřovém TT nemluví poprvé. Již v roce 2014 se na pařížském autosalonu objevila čtyřdveřový koncept Audi TT Sportback, který byl doprovázen přizvednutým crossoverem. U obou vozů se mluvilo o plánech na sériovou výrobu, ovšem o rok později přišla krize spojená s kauzou Dieselgate a velké plány byly odloženy. Až do teď, jak se zdá.
Podle všeho se zdá, že design nové Audi TT Sportback už byl navržen a schválen. Předpokládá se, že vůz by měl mít podobné rozměry, jaké měl v roce 2014 jeho koncept. Základem by se podle The Drive mohla stát platforma MQB, která je využívánu u současné generace TTčka i u Audi A3, Volkswagenu Golf a dalších koncernových kompaktů.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.