Když se řekne Audi TT, většina z nás si nejspíš představí malé, sportovní dvoudveřové kupé, které nabízí hromady stylu a ve vyšších verzích i zajímavé svezení. Pokud se ale nedávno zveřejněné spekulace potvrdí, pak se s touto vizí budeme moci rozloučit. Kvůli nízkému zájmu o sportovní vozy by se totiž z TTčka mohl stát další zástupce čtyřdveřových kupé.
Německá automobilka už měla údajně posvětit výrobu nové generace Audi TT výhradně s karoserií „čtyřdveřového kupé," které by se mělo objevit na trhu zhruba za dva roky. S touto překvapivou informací přišel britský motoristický web AutoExpress, který tuto informaci získal od vysoce postaveného člena automobilky.
Zajímá vás důvod? Nic překvapivého nečekejte: zisky. Zákazníci jsou bohužel v posledních letech naprosto posedlí prostorem, vyšší světlou výškou a splývavou zádí, jakou dlouhou dobu nabízejí právě automobily značky kupé. Ty však zase ztrácí na prostoru a praktičnosti.
Jak uvedl člen představenstva Audi v rozhovoru pro Auto Express: „Pokud porovnáte upadající zájem a vzrůstající náklady, je jasná, že Audi nemůže ve středně-dlouhém horizontu pokračovat touto cestou. Místo toho bylo intenzivně zvažováno kupé a kabriolet v kompaktním segmentu." Zjednodušeně řečeno: výroba Audi TT jak ho známe se bohužel nevyplácí.
Automobilka navíc o čtyřdveřovém TT nemluví poprvé. Již v roce 2014 se na pařížském autosalonu objevila čtyřdveřový koncept Audi TT Sportback, který byl doprovázen přizvednutým crossoverem. U obou vozů se mluvilo o plánech na sériovou výrobu, ovšem o rok později přišla krize spojená s kauzou Dieselgate a velké plány byly odloženy. Až do teď, jak se zdá.
Podle všeho se zdá, že design nové Audi TT Sportback už byl navržen a schválen. Předpokládá se, že vůz by měl mít podobné rozměry, jaké měl v roce 2014 jeho koncept. Základem by se podle The Drive mohla stát platforma MQB, která je využívánu u současné generace TTčka i u Audi A3, Volkswagenu Golf a dalších koncernových kompaktů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?