Řidičský průkaz si letos vyměnilo zatím 514 tisíc řidičů. Pro nový doklad si tak přišlo 70 % motoristů, 140 tisíc lidí výměna dokladu ještě čeká. Přečtěte si, jak a kde o výměnu požádat, co všechno to obnáší a co vám hrozí, pokud budete řídit s propadlým řidičským průkazem.
O výměnu dokladu je možné požádat tři měsíce před skončením platnosti dokladu. K výměně je nutné donést doklad platný totožnosti a stávající řidičák. Při podání žádosti už žadatel nemusí předkládat papírovou fotografii, úředníci pořídí digitální. Výměnu dokladu je možné provést i zpětně. I v takovém případě je výměna ve standardní lhůtě zdarma. Pokud řidič využije vydání v expresním termínu do 5 dnů, bude ho výměna stát 700 korun.
V případě, že lidé nezažádají o nový doklad ve standardní lhůtě a usednou za volant s propadlým řidičským průkazem, riskují pokutu na místě do 2 tisíc korun, v případě správního řízení až 2 500 korun.
Mezi nejvytíženější kraje patří Praha, Středočeský a Jihomoravský. Z hlediska věku se potom výměna týká nejvíce řidičů ve věkové skupině 61 a více let, ve věkové skupině do 30 let jich je naopak nejméně.
Výměnu řidičského průkazu je od července možné provést na jakémkoli úřadě s rozšířenou působností. Během října tuto možnost využilo 12 procent motoristů. Seznam všech úřadů je k dispozici v interaktivní mapě Ministerstva dopravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.