Američtí policisté mají pověst celkem nesmlouvavých chlapíků, kteří jsou ochotni i kvůli drobnému překročení rychlosti zahájit stíhací jízdu, která by vydala na akční film. V tomto případě však pronásledování řidiče, který jen překročil rychlost, skončilo naprostým fiaskem, zničeným služebním vozem a pro policistu i slušnou ostudou.
Video, které se objevilo na YouTube kanálu Real World Police, sice nemá žádnou úžasnou kvalitu, ovšem důležitý je zde zejména zvuk. Ten totiž celou absurdnost tohoto případu úchvatně dotváří.
Celou situaci sledujeme z pohledu kamery umístěné ve voze příslušníka floridské dálniční policie, který zrovna projíždí po dálnici předepsanou rychlostí okolo 70 mil v hodině. V protějším pruhu si ale všimne řidiče SUV, který uhání rychlostí okolo 90 mil v hodině.
Policista proto zapíná majáky, projíždí přes středový dělící pruh a zahajuje pronásledování. Kvůli řidiči černého SUV, který jel okolo 145 km/h, akceleruje až na cca 225 km/h a v jednom momentě dokonce i předjíždí v odstavném pruhu při rychlosti cca 210 km/h. V ten moment už mu zřejmě dochází absurdnost jeho chování a tak na kameru říká „Rozhodně nedoporučuju dělat to, co jsem právě udělal."
Největší sranda však přijde až za chvíli. Když se konečně dostane za černou Toyotu RAV4, rozhodne se její řidič zastavit na středovém pruhu. Který je ale pokrytý suchou trávou. Ta se tak dostává do kontaktu se spodní částí motoru služebního vozu, který před chvílí uháněl okolo 225 km/h.
„Cítím tady kouř," poznamenává policista předtím, než začne spekulovat o tom, že jeho vůz zřejmě začíná hořet. A bohužel se nemýlí. Ačkoliv vytáhne z vozu hasící přístroj, dlouho se mu nedaří hořící trávu uhasit. Ta je přitom minimálním problémem, neboť mu pomalu začíná hořet i auto.
A protože je ve služebním voze poměrně dost věcí, včetně drahé elektroniky a zásoby munice do služební pistole, nechává řidiče vozu překračujícího rychlost odjet a snaží se zachránit co se dá. Co ze služebního vozu zbylo netušíme, ovšem i kdyby se podařilo požár rychle uhasit, škody nejspíš nebudou malé.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.