Američtí policisté mají pověst celkem nesmlouvavých chlapíků, kteří jsou ochotni i kvůli drobnému překročení rychlosti zahájit stíhací jízdu, která by vydala na akční film. V tomto případě však pronásledování řidiče, který jen překročil rychlost, skončilo naprostým fiaskem, zničeným služebním vozem a pro policistu i slušnou ostudou.
Video, které se objevilo na YouTube kanálu Real World Police, sice nemá žádnou úžasnou kvalitu, ovšem důležitý je zde zejména zvuk. Ten totiž celou absurdnost tohoto případu úchvatně dotváří.
Celou situaci sledujeme z pohledu kamery umístěné ve voze příslušníka floridské dálniční policie, který zrovna projíždí po dálnici předepsanou rychlostí okolo 70 mil v hodině. V protějším pruhu si ale všimne řidiče SUV, který uhání rychlostí okolo 90 mil v hodině.
Policista proto zapíná majáky, projíždí přes středový dělící pruh a zahajuje pronásledování. Kvůli řidiči černého SUV, který jel okolo 145 km/h, akceleruje až na cca 225 km/h a v jednom momentě dokonce i předjíždí v odstavném pruhu při rychlosti cca 210 km/h. V ten moment už mu zřejmě dochází absurdnost jeho chování a tak na kameru říká „Rozhodně nedoporučuju dělat to, co jsem právě udělal."
Největší sranda však přijde až za chvíli. Když se konečně dostane za černou Toyotu RAV4, rozhodne se její řidič zastavit na středovém pruhu. Který je ale pokrytý suchou trávou. Ta se tak dostává do kontaktu se spodní částí motoru služebního vozu, který před chvílí uháněl okolo 225 km/h.
„Cítím tady kouř," poznamenává policista předtím, než začne spekulovat o tom, že jeho vůz zřejmě začíná hořet. A bohužel se nemýlí. Ačkoliv vytáhne z vozu hasící přístroj, dlouho se mu nedaří hořící trávu uhasit. Ta je přitom minimálním problémem, neboť mu pomalu začíná hořet i auto.
A protože je ve služebním voze poměrně dost věcí, včetně drahé elektroniky a zásoby munice do služební pistole, nechává řidiče vozu překračujícího rychlost odjet a snaží se zachránit co se dá. Co ze služebního vozu zbylo netušíme, ovšem i kdyby se podařilo požár rychle uhasit, škody nejspíš nebudou malé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?