Tesla musí uhradit další odškodné, čekající zákazníci si rozdělí 5.4 milionu dolarů

Tesla
Tesla, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. listopadu 2018 09:52
Sdílej:

Automobilka Tesla už se během své existence musela vypořádat s celou řadou problémů, ovšem jedním z těch nejpalčivějších a nejznámějších je její neustálý boj s dodržováním termínů. Kauza spojená se zahájením produkce Modelu 3 je dobře známá, ovšem rozhodně není první a poslední. Nyní musí Tesla vyplatit 5.4 milionu dolarů odškodného kvůli zpoždění spojenému s pokročilými funkcemi Autopilota.

Podle webu The Telegraph je jádrem problému technologický balíček „Enhanced Autopilot," za který si zákazníci připláceli 5000 dolarů. Na jeho dodávky si však zákazníci oproti očekávání museli počkat několik měsíců.

Technologický balíček představila automobilka poprvé v říjnu 2016 s tím, že jeho dodávky by měly být zahájeny v prosinci toho samého roku. Ve skutečnosti se však technologický balíček začal ve vozech objevovat až od září roku následujícího.

Rozhořčení zákazníků je tak celkem pochopitelné, což musela uznat i Tesla, která jim vyplatí odškodnění v rozmezí 25 až 280 dolarů. Výše odškodnění přitom bude závist i na tom, kdy si svou Teslu koupili.

Zmiňovaný balíček, který je dnes montován bez dalších průtahů, měl rozšířit funkce Autopilota o automatickou změnu jízdního pruhu, parkování nebo asistované řízení.

Zdržení se však bohužel nevyhnulo ani poslední aktualizaci Autopilot V9, která měla přinést nové funkce spojené s navigací. Díky tomuto vylepšení mají být Tesly schopny lépe reagovat na své okolí, snadněji měnit jízdní pruhy a upozorňovat na sjezdy z dálnice, které řidiče dovedou k cíli.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?