Automobilka Tesla už se během své existence musela vypořádat s celou řadou problémů, ovšem jedním z těch nejpalčivějších a nejznámějších je její neustálý boj s dodržováním termínů. Kauza spojená se zahájením produkce Modelu 3 je dobře známá, ovšem rozhodně není první a poslední. Nyní musí Tesla vyplatit 5.4 milionu dolarů odškodného kvůli zpoždění spojenému s pokročilými funkcemi Autopilota.
Podle webu The Telegraph je jádrem problému technologický balíček „Enhanced Autopilot," za který si zákazníci připláceli 5000 dolarů. Na jeho dodávky si však zákazníci oproti očekávání museli počkat několik měsíců.
Technologický balíček představila automobilka poprvé v říjnu 2016 s tím, že jeho dodávky by měly být zahájeny v prosinci toho samého roku. Ve skutečnosti se však technologický balíček začal ve vozech objevovat až od září roku následujícího.
Rozhořčení zákazníků je tak celkem pochopitelné, což musela uznat i Tesla, která jim vyplatí odškodnění v rozmezí 25 až 280 dolarů. Výše odškodnění přitom bude závist i na tom, kdy si svou Teslu koupili.
Zmiňovaný balíček, který je dnes montován bez dalších průtahů, měl rozšířit funkce Autopilota o automatickou změnu jízdního pruhu, parkování nebo asistované řízení.
Zdržení se však bohužel nevyhnulo ani poslední aktualizaci Autopilot V9, která měla přinést nové funkce spojené s navigací. Díky tomuto vylepšení mají být Tesly schopny lépe reagovat na své okolí, snadněji měnit jízdní pruhy a upozorňovat na sjezdy z dálnice, které řidiče dovedou k cíli.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.