Podle webu The Telegraph je jádrem problému technologický balíček „Enhanced Autopilot," za který si zákazníci připláceli 5000 dolarů. Na jeho dodávky si však zákazníci oproti očekávání museli počkat několik měsíců.
Technologický balíček představila automobilka poprvé v říjnu 2016 s tím, že jeho dodávky by měly být zahájeny v prosinci toho samého roku. Ve skutečnosti se však technologický balíček začal ve vozech objevovat až od září roku následujícího.
Rozhořčení zákazníků je tak celkem pochopitelné, což musela uznat i Tesla, která jim vyplatí odškodnění v rozmezí 25 až 280 dolarů. Výše odškodnění přitom bude závist i na tom, kdy si svou Teslu koupili.
Zmiňovaný balíček, který je dnes montován bez dalších průtahů, měl rozšířit funkce Autopilota o automatickou změnu jízdního pruhu, parkování nebo asistované řízení.
Zdržení se však bohužel nevyhnulo ani poslední aktualizaci Autopilot V9, která měla přinést nové funkce spojené s navigací. Díky tomuto vylepšení mají být Tesly schopny lépe reagovat na své okolí, snadněji měnit jízdní pruhy a upozorňovat na sjezdy z dálnice, které řidiče dovedou k cíli.