Automobilka Tesla už se během své existence musela vypořádat s celou řadou problémů, ovšem jedním z těch nejpalčivějších a nejznámějších je její neustálý boj s dodržováním termínů. Kauza spojená se zahájením produkce Modelu 3 je dobře známá, ovšem rozhodně není první a poslední. Nyní musí Tesla vyplatit 5.4 milionu dolarů odškodného kvůli zpoždění spojenému s pokročilými funkcemi Autopilota.
Podle webu The Telegraph je jádrem problému technologický balíček „Enhanced Autopilot," za který si zákazníci připláceli 5000 dolarů. Na jeho dodávky si však zákazníci oproti očekávání museli počkat několik měsíců.
Technologický balíček představila automobilka poprvé v říjnu 2016 s tím, že jeho dodávky by měly být zahájeny v prosinci toho samého roku. Ve skutečnosti se však technologický balíček začal ve vozech objevovat až od září roku následujícího.
Rozhořčení zákazníků je tak celkem pochopitelné, což musela uznat i Tesla, která jim vyplatí odškodnění v rozmezí 25 až 280 dolarů. Výše odškodnění přitom bude závist i na tom, kdy si svou Teslu koupili.
Zmiňovaný balíček, který je dnes montován bez dalších průtahů, měl rozšířit funkce Autopilota o automatickou změnu jízdního pruhu, parkování nebo asistované řízení.
Zdržení se však bohužel nevyhnulo ani poslední aktualizaci Autopilot V9, která měla přinést nové funkce spojené s navigací. Díky tomuto vylepšení mají být Tesly schopny lépe reagovat na své okolí, snadněji měnit jízdní pruhy a upozorňovat na sjezdy z dálnice, které řidiče dovedou k cíli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.