Pokud máte svůj automobil rádi a chcete prodloužit jeho životnost, pravděpodobně se staráte o to, abyste ho udržovali v čistotě. Zbavit se některých nečistot pomocí tradiční wapky, kterou má většina z nás v garáži, však není úplně vždy snadné. I pro takové případy ale existuje řešení. Je sice trochu extrémní, ale práci odvede.
Wapky pracují s proudem vody pod vysokým tlakem, ovšem žádný z veřejně dostupných systémů, ať už ve vaší garáži nebo u samoobslužné myčky, nenabídne výkon jako tenhle stroj. Tlaku 43 500 PSI rozhodně neodolá žádné bláto ani ptačí trus.
Drobným nedostatkem je ale skutečnost, že tomuto tlaku neodolá ani barva karoserie, pneumatiky, plastové obložení nebo skla. Video umístěné na YouTube kanálu SpotOnStudios.dk zkrátka ukazuje, jak velkou sílu voda ukrývá a co všechno se s ní dá provádět.
Na světě existuje celá řada systémů využívajících tlak vody k řezání materiálů, ovšem žádný z nich jsme ještě neviděli využitý podobným způsobem proti automobilu. Ostatně pokud vezmeme v úvahu, že k řezání kamene je potřeba okolo 15 000 PSI, není divu, co wapka s plastovými částmi auta udělala.
Z kovových částí prakticky okamžitě zmizela barva a pevně věříme, že při troše snahy by se dala udělat i díra do samotné karoserie. Explodující skla žádným překvapením nejsou a pořádnou paseku nadělala voda i v interiéru. Zajímavostí však bylo proříznutí pneumatiky, jejíž bočnice by měla být vyztužena dráty.
Podobných videí, která se snaží propagovat vysokotlaké čističe, už jsme na internetu pár viděli. Zatím žádné se však podobným způsobem nepustilo do automobilu.
Na konci videa sice výrobce systémů zdůrazňuje, že nabízí „Profesionální vysokotlaké čističe pro každou potřebu," ale při mytí auta bychom se raději spokojili s něčím méně výkonným.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?