Pokud máte svůj automobil rádi a chcete prodloužit jeho životnost, pravděpodobně se staráte o to, abyste ho udržovali v čistotě. Zbavit se některých nečistot pomocí tradiční wapky, kterou má většina z nás v garáži, však není úplně vždy snadné. I pro takové případy ale existuje řešení. Je sice trochu extrémní, ale práci odvede.
Wapky pracují s proudem vody pod vysokým tlakem, ovšem žádný z veřejně dostupných systémů, ať už ve vaší garáži nebo u samoobslužné myčky, nenabídne výkon jako tenhle stroj. Tlaku 43 500 PSI rozhodně neodolá žádné bláto ani ptačí trus.
Drobným nedostatkem je ale skutečnost, že tomuto tlaku neodolá ani barva karoserie, pneumatiky, plastové obložení nebo skla. Video umístěné na YouTube kanálu SpotOnStudios.dk zkrátka ukazuje, jak velkou sílu voda ukrývá a co všechno se s ní dá provádět.
Na světě existuje celá řada systémů využívajících tlak vody k řezání materiálů, ovšem žádný z nich jsme ještě neviděli využitý podobným způsobem proti automobilu. Ostatně pokud vezmeme v úvahu, že k řezání kamene je potřeba okolo 15 000 PSI, není divu, co wapka s plastovými částmi auta udělala.
Z kovových částí prakticky okamžitě zmizela barva a pevně věříme, že při troše snahy by se dala udělat i díra do samotné karoserie. Explodující skla žádným překvapením nejsou a pořádnou paseku nadělala voda i v interiéru. Zajímavostí však bylo proříznutí pneumatiky, jejíž bočnice by měla být vyztužena dráty.
Podobných videí, která se snaží propagovat vysokotlaké čističe, už jsme na internetu pár viděli. Zatím žádné se však podobným způsobem nepustilo do automobilu.
Na konci videa sice výrobce systémů zdůrazňuje, že nabízí „Profesionální vysokotlaké čističe pro každou potřebu," ale při mytí auta bychom se raději spokojili s něčím méně výkonným.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.