Pokud máte svůj automobil rádi a chcete prodloužit jeho životnost, pravděpodobně se staráte o to, abyste ho udržovali v čistotě. Zbavit se některých nečistot pomocí tradiční wapky, kterou má většina z nás v garáži, však není úplně vždy snadné. I pro takové případy ale existuje řešení. Je sice trochu extrémní, ale práci odvede.
Wapky pracují s proudem vody pod vysokým tlakem, ovšem žádný z veřejně dostupných systémů, ať už ve vaší garáži nebo u samoobslužné myčky, nenabídne výkon jako tenhle stroj. Tlaku 43 500 PSI rozhodně neodolá žádné bláto ani ptačí trus.
Drobným nedostatkem je ale skutečnost, že tomuto tlaku neodolá ani barva karoserie, pneumatiky, plastové obložení nebo skla. Video umístěné na YouTube kanálu SpotOnStudios.dk zkrátka ukazuje, jak velkou sílu voda ukrývá a co všechno se s ní dá provádět.
Na světě existuje celá řada systémů využívajících tlak vody k řezání materiálů, ovšem žádný z nich jsme ještě neviděli využitý podobným způsobem proti automobilu. Ostatně pokud vezmeme v úvahu, že k řezání kamene je potřeba okolo 15 000 PSI, není divu, co wapka s plastovými částmi auta udělala.
Z kovových částí prakticky okamžitě zmizela barva a pevně věříme, že při troše snahy by se dala udělat i díra do samotné karoserie. Explodující skla žádným překvapením nejsou a pořádnou paseku nadělala voda i v interiéru. Zajímavostí však bylo proříznutí pneumatiky, jejíž bočnice by měla být vyztužena dráty.
Podobných videí, která se snaží propagovat vysokotlaké čističe, už jsme na internetu pár viděli. Zatím žádné se však podobným způsobem nepustilo do automobilu.
Na konci videa sice výrobce systémů zdůrazňuje, že nabízí „Profesionální vysokotlaké čističe pro každou potřebu," ale při mytí auta bychom se raději spokojili s něčím méně výkonným.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?