Rudý elektromobil Tesla Roadster, který nechal v únoru tohoto roku vystřelit do vesmíru jeho bývalý majitel Elon Musk, už na své cestě minul rudou planetu Mars. Obrázek s odhadovanou současnou pozicí elektromobilu sdílela společnost SpaceX, jejíž raketa Falcon Heavy elektromobil do vesmíru vynesla.
Současnou pozici Starmana a jeho elektrického sporťáku Tesla Roadster první generace zveřejnila společnost SpaceX prostřednictvím svého profilu na Twitteru. Kromě toho navíc uvedla, že další zastávkou by měl být „Restaurant na konci vesmíru," čímž SpaceX opět naráží na spisovatele Douglase Adamse, autora „Stopařova průvodce po Galaxii." Jeho kniha „Restaurant na konci vesmíru" totiž navazuje na Stopařova průvodce a je tak druhým dílem v sérii.
Elon Musk tyto knihy miluje, což ostatně potvrzuje i nápis „Don't Panic" na palubní desce vesmírné Tesly, který se objevil i na přebalu samotné knihy. Krom toho by navíc měl být i jeden výtisk na palubě vesmírného Roadsteru.
Starman a rudý Roadster, kterým kdysi jezdil sám Elon Musk, přitom nejsou jedinými věcmi, které chce tento vizionář poslat do vesmíru. Před několika týdny přidal zprávu na Twitter, podle které budou moci majitelé Tesly v rámci referenčního programu získat možnost koupit Teslu, nechat na její sklo laserem vytvořit jakýkoliv obraz a poté ji poslat na miliony let do hlubokého vesmíru. Možná to zní šíleně a šílené to nejspíš i bude, ale známe lidi. Dobrou zprávou je navíc i skutečnost, že do vesmíru můžete poslat cokoliv. Tesla to prý soudit nebude.
Vraťme se ale k samotnému Roadsteru, který po devíti měsících své cesty minul Mars. Původně měl mír namířeno na jeho oběžnou dráhu, ovšem plány se změnily a tak čeká Roadster pořádná jízda. Jak ostatně uvedl web PerSpace.com:
„Roadster a Starman se dostanou do vzdálenosti několika desítek až stovek tisíc kilometrů od naší planety v roce 2091, jak uvedla studie předvídající pohyb vesmírných těles. Autoři této studie odhadují, že nakonec Tesla narazí buď do Země nebo Venuše a to v průběhu několika desítek milionů let. Pravděpodobnost nárazu do země během následujícího 1 milionu let je údajně 6 %, u nárazu Venuše 2.5%.
Starman’s current location. Next stop, the restaurant at the end of the universe. pic.twitter.com/Ty5m8IjJpE
— SpaceX (@SpaceX) 3. listopadu 2018
Vzhledem k tomu, že vesmírný Roadster by už stejně nikdy nešlo řídit, nás to ale příliš netrápí. Vynést do vesmíru zrovna Tesla Roadster sice stále mnoha lidem nedává smysl, ale pro Muska, SpaceX i Teslu se tehdy jednalo o skvěle zvládnutou prezentaci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.