Teploty v posledních dnech připomínají spíše léto a dávají tak zapomenout, že už nám před pár dny začal listopad. Nastal tedy nejvyšší čas připravit auto na zimu. „Už brzy totiž budete každý den čelit nízkým teplotám, prudkému dešti, mlze, blátu a později i mrazu, sněhu a soli.
Přezutí na zimní pneumatiky sice v patrnosti vedete, ovšem je třeba dělat i další opatření,“ říká zástupce značky SHERON Tomáš Skopový. Zatímco oblečení můžete změnit ze dne na den, u aut si změna vyžádá více času. Je dobré začít hned, aby vás ochlazení nezaskočilo. Bez čeho se tedy auto na podzim neobejde?
Mít čisté přední sklo je základ
„Můžete mít kamery i systém varování, ovšem klíčové je vždy to, abyste měli dobrý výhled. Právě proto pečujte o přední sklo, které nikdy nesmí zakrývat námraza či sníh,“ říká zástupce značky SHERON Tomáš Skopový. Je tedy nutné zvolit kvalitní a účinnou směs do ostřikovačů. V nabídce jsou i moderní nano směsi, které zacelují mikrootvory na skle a díky tomu snižují přilnavost čelního skla – na něm se poté neusazují nečistoty.
Rozmrazovač zámků se stále hodí
Nepříjemné ranní překvapení, kdy se nedaří auto otevřít, vyřeší drobná pomůcka, kterou schováte v jakékoliv kapse či tašce. Rozmrazovač zámků nedovolí, abyste bezradně stáli před autem a přijeli pozdě do práce.
Zkontrolujte kapaliny a nepoužívejte letní směsi
Ochlazení klepe na dveře a je tedy nejvyšší čas přizpůsobit mu i používané chemikálie. Letní kapalinu do ostřikovače proto vyměňte za přechodové kapaliny se zámrzností do –5 stupňů. Pokud si chcete být naprosto jistí, přejděte rovnou na zimní kapaliny do ostřikovače, které vám garantují, že budou fungovat i v hlubokých mrazech.
Chraňte lak
Na kvalitu a vzhled laku vašeho auta má během léta i podzimu vliv létající hmyz. Než nanesete ochranný lak, smyjte jeho zbytky odstraňovačem hmyzu, auto celé umyjte a následně pastou zakryjte různé drobné škrábance a nedostatky. Není na škodu použít také autoleštěnku.
Nezapomínejte na pryže
„Lidé myslí na ochranu skel, laku či kol, ovšem často zapomínají na pryže a plasty, které jsou přitom pro auto důležité a je třeba se jim také věnovat,“ připomíná Skopový. V zimě se totiž často stává, že přimrznou těsnění u dveří a kufru. Zde se výborně osvědčí prostředek pro ošetření pryže a plastů, kterým byste měli potřít všechny ohrožené části.
Ať vás nepřekvapí autobaterie
Nízké teploty se mohou nepříjemně podepsat na stavu autobaterie. Nikdo nestojí o to, stát ráno bezmocně před autem, které nechce nastartovat. „Hodnota nabití by se měla pohybovat mezi 50-100 procenty, pak máte dostatečnou rezervu. S tím se ale nespokojte, a pokud chcete mít jistotu, že se neobjeví problémy, napojte autobaterii alespoň dvakrát za zimu na dobíjecí zařízení,“ radí Skopový.
S řetězy vyjedete všechno
Tou pravou výzvou je samozřejmě led a vrstva sněhu. Aby vaše auto nestávkovalo, a bezpečně jste se dopravili na místo, pomohou kvalitní sněhové řetězy. Situaci nepodceňte, sněhová záplava nehrozí jen v horách nebo při přejezdech přes Vysočinu.
A něco pro řidiče
Ráno vstáváte do tmy, a když odpoledne sedáte do auta, stmívá se. To klade tím větší nároky na pozornost. Je tedy dobré se něčím povzbudit a nabrousit smysly – například dobrou kávou nebo zeleným čajem. Aby nápoj vydržel dlouho teplý, připravte si ho nebo nechte nalít do kvalitního termohrnku. Je znovupoužitelný, takže navíc budete ekologičtí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?