Teploty v posledních dnech připomínají spíše léto a dávají tak zapomenout, že už nám před pár dny začal listopad. Nastal tedy nejvyšší čas připravit auto na zimu. „Už brzy totiž budete každý den čelit nízkým teplotám, prudkému dešti, mlze, blátu a později i mrazu, sněhu a soli.
Přezutí na zimní pneumatiky sice v patrnosti vedete, ovšem je třeba dělat i další opatření,“ říká zástupce značky SHERON Tomáš Skopový. Zatímco oblečení můžete změnit ze dne na den, u aut si změna vyžádá více času. Je dobré začít hned, aby vás ochlazení nezaskočilo. Bez čeho se tedy auto na podzim neobejde?
Mít čisté přední sklo je základ
„Můžete mít kamery i systém varování, ovšem klíčové je vždy to, abyste měli dobrý výhled. Právě proto pečujte o přední sklo, které nikdy nesmí zakrývat námraza či sníh,“ říká zástupce značky SHERON Tomáš Skopový. Je tedy nutné zvolit kvalitní a účinnou směs do ostřikovačů. V nabídce jsou i moderní nano směsi, které zacelují mikrootvory na skle a díky tomu snižují přilnavost čelního skla – na něm se poté neusazují nečistoty.
Rozmrazovač zámků se stále hodí
Nepříjemné ranní překvapení, kdy se nedaří auto otevřít, vyřeší drobná pomůcka, kterou schováte v jakékoliv kapse či tašce. Rozmrazovač zámků nedovolí, abyste bezradně stáli před autem a přijeli pozdě do práce.
Zkontrolujte kapaliny a nepoužívejte letní směsi
Ochlazení klepe na dveře a je tedy nejvyšší čas přizpůsobit mu i používané chemikálie. Letní kapalinu do ostřikovače proto vyměňte za přechodové kapaliny se zámrzností do –5 stupňů. Pokud si chcete být naprosto jistí, přejděte rovnou na zimní kapaliny do ostřikovače, které vám garantují, že budou fungovat i v hlubokých mrazech.
Chraňte lak
Na kvalitu a vzhled laku vašeho auta má během léta i podzimu vliv létající hmyz. Než nanesete ochranný lak, smyjte jeho zbytky odstraňovačem hmyzu, auto celé umyjte a následně pastou zakryjte různé drobné škrábance a nedostatky. Není na škodu použít také autoleštěnku.
Nezapomínejte na pryže
„Lidé myslí na ochranu skel, laku či kol, ovšem často zapomínají na pryže a plasty, které jsou přitom pro auto důležité a je třeba se jim také věnovat,“ připomíná Skopový. V zimě se totiž často stává, že přimrznou těsnění u dveří a kufru. Zde se výborně osvědčí prostředek pro ošetření pryže a plastů, kterým byste měli potřít všechny ohrožené části.
Ať vás nepřekvapí autobaterie
Nízké teploty se mohou nepříjemně podepsat na stavu autobaterie. Nikdo nestojí o to, stát ráno bezmocně před autem, které nechce nastartovat. „Hodnota nabití by se měla pohybovat mezi 50-100 procenty, pak máte dostatečnou rezervu. S tím se ale nespokojte, a pokud chcete mít jistotu, že se neobjeví problémy, napojte autobaterii alespoň dvakrát za zimu na dobíjecí zařízení,“ radí Skopový.
S řetězy vyjedete všechno
Tou pravou výzvou je samozřejmě led a vrstva sněhu. Aby vaše auto nestávkovalo, a bezpečně jste se dopravili na místo, pomohou kvalitní sněhové řetězy. Situaci nepodceňte, sněhová záplava nehrozí jen v horách nebo při přejezdech přes Vysočinu.
A něco pro řidiče
Ráno vstáváte do tmy, a když odpoledne sedáte do auta, stmívá se. To klade tím větší nároky na pozornost. Je tedy dobré se něčím povzbudit a nabrousit smysly – například dobrou kávou nebo zeleným čajem. Aby nápoj vydržel dlouho teplý, připravte si ho nebo nechte nalít do kvalitního termohrnku. Je znovupoužitelný, takže navíc budete ekologičtí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.