Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby, díky kterému vznikla řada ambiciozních projektů. Současně se však kolem něj vynořila i spousta kontroverzí, z nichž většinu odstartovaly jeho příspěvky na sociální síti Twitter. Ten nejproblematičtější ho pak vyšel na 20 milionů dolarů, podle Muska to ale stálo za to.
Pokud by jakýkoliv běžný smrtelník dostal pokutu 20 milionů dolarů, tedy cca 455 milionů korun, za příspěvek na sociální síti, pravděpodobně by se z ní na dlouhou dobu odhlásil a po návratu by si dlouho rozmýšlel, jakou zprávu se vlastně chystá poslat do světa.
Elon Musk však není tímhle typem člověka a tak i přes pokutu, která by většinu z nás zadlužila na několik generací, pokračuje dnem i nocí v posílání různorodých příspěvků na svůj milovaný Twitter. A navíc zřejmě ničeho nelituje.
To se ostatně ukázalo v pátek, kdy na svém Twitteru rozjel debatu na téma poměru „kritiky" a „lajků" pod jeho příspěvky. Krátce na to se ho pak někdo zeptal „A co ten (příspěvek) který tě stál 20M, jaký byl poměr „lajků" u něj?" Načež Musk jednoduše odpověděl „Stál za to."
Začátkem tohoto měsíce přitom soudce schválil dohodu, v rámci které se Komise pro kontrolu cenných papírů (SEC) dohodla s Muskem na trestu za jeho „falešný a zavádějící" příspěvek na Twitteru, podle kterého zvažoval prodej Tesly do soukromého vlastnictví.
V rámci trestu musí Elon Musk a Tesla zaplatit 20 milionů dolarů, přičemž Musk bude donucen odstoupit z čela společnosti na další tři roky. Tesla navíc bude muset utlumit Muskovu komunikaci s investory.
How about that one that cost you 20M, how was the 'like' ratio on that one?
— James Patten (@yames51) 27. října 2018
Poté, co soudce souhlasil s touto dohodou, měl Elon Musk přidat na Twitter příspěvek, podle kterého má v plánu se na pár dnů odhlásit. Podle všeho mu to ale moc dlouho nevydrželo.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?