Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby, díky kterému vznikla řada ambiciozních projektů. Současně se však kolem něj vynořila i spousta kontroverzí, z nichž většinu odstartovaly jeho příspěvky na sociální síti Twitter. Ten nejproblematičtější ho pak vyšel na 20 milionů dolarů, podle Muska to ale stálo za to.
Pokud by jakýkoliv běžný smrtelník dostal pokutu 20 milionů dolarů, tedy cca 455 milionů korun, za příspěvek na sociální síti, pravděpodobně by se z ní na dlouhou dobu odhlásil a po návratu by si dlouho rozmýšlel, jakou zprávu se vlastně chystá poslat do světa.
Elon Musk však není tímhle typem člověka a tak i přes pokutu, která by většinu z nás zadlužila na několik generací, pokračuje dnem i nocí v posílání různorodých příspěvků na svůj milovaný Twitter. A navíc zřejmě ničeho nelituje.
To se ostatně ukázalo v pátek, kdy na svém Twitteru rozjel debatu na téma poměru „kritiky" a „lajků" pod jeho příspěvky. Krátce na to se ho pak někdo zeptal „A co ten (příspěvek) který tě stál 20M, jaký byl poměr „lajků" u něj?" Načež Musk jednoduše odpověděl „Stál za to."
Začátkem tohoto měsíce přitom soudce schválil dohodu, v rámci které se Komise pro kontrolu cenných papírů (SEC) dohodla s Muskem na trestu za jeho „falešný a zavádějící" příspěvek na Twitteru, podle kterého zvažoval prodej Tesly do soukromého vlastnictví.
V rámci trestu musí Elon Musk a Tesla zaplatit 20 milionů dolarů, přičemž Musk bude donucen odstoupit z čela společnosti na další tři roky. Tesla navíc bude muset utlumit Muskovu komunikaci s investory.
How about that one that cost you 20M, how was the 'like' ratio on that one?
— James Patten (@yames51) 27. října 2018
Poté, co soudce souhlasil s touto dohodou, měl Elon Musk přidat na Twitter příspěvek, podle kterého má v plánu se na pár dnů odhlásit. Podle všeho mu to ale moc dlouho nevydrželo.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.