Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby, díky kterému vznikla řada ambiciozních projektů. Současně se však kolem něj vynořila i spousta kontroverzí, z nichž většinu odstartovaly jeho příspěvky na sociální síti Twitter. Ten nejproblematičtější ho pak vyšel na 20 milionů dolarů, podle Muska to ale stálo za to.
Pokud by jakýkoliv běžný smrtelník dostal pokutu 20 milionů dolarů, tedy cca 455 milionů korun, za příspěvek na sociální síti, pravděpodobně by se z ní na dlouhou dobu odhlásil a po návratu by si dlouho rozmýšlel, jakou zprávu se vlastně chystá poslat do světa.
Elon Musk však není tímhle typem člověka a tak i přes pokutu, která by většinu z nás zadlužila na několik generací, pokračuje dnem i nocí v posílání různorodých příspěvků na svůj milovaný Twitter. A navíc zřejmě ničeho nelituje.
To se ostatně ukázalo v pátek, kdy na svém Twitteru rozjel debatu na téma poměru „kritiky" a „lajků" pod jeho příspěvky. Krátce na to se ho pak někdo zeptal „A co ten (příspěvek) který tě stál 20M, jaký byl poměr „lajků" u něj?" Načež Musk jednoduše odpověděl „Stál za to."
Začátkem tohoto měsíce přitom soudce schválil dohodu, v rámci které se Komise pro kontrolu cenných papírů (SEC) dohodla s Muskem na trestu za jeho „falešný a zavádějící" příspěvek na Twitteru, podle kterého zvažoval prodej Tesly do soukromého vlastnictví.
V rámci trestu musí Elon Musk a Tesla zaplatit 20 milionů dolarů, přičemž Musk bude donucen odstoupit z čela společnosti na další tři roky. Tesla navíc bude muset utlumit Muskovu komunikaci s investory.
How about that one that cost you 20M, how was the 'like' ratio on that one?
— James Patten (@yames51) 27. října 2018
Poté, co soudce souhlasil s touto dohodou, měl Elon Musk přidat na Twitter příspěvek, podle kterého má v plánu se na pár dnů odhlásit. Podle všeho mu to ale moc dlouho nevydrželo.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.