Automobily značky Mercedes-Benz se ve světě proslavily především svou sofistikovaností, komfortem, designem a v některých případech i skvělými sportovními výkony či příkladnou spolehlivostí. A zatímco dnes už jsou obytné úpravy některých jejích modelů samozřejmostí, v šedesátých a sedmdesátých letech tomu tak nebylo. Občas ale stačí pár šikovných rukou a z letitého veterána sedá vykouzlit i nádherně praktický obytný vůz.
To ostatně potvrzuje tento podomácku vytvořený „obytňák" postavený na základech Mercedes-Benz 190D, který se objevil na americkém inzertním webu Craigslist a na který upozornili redaktoři webu Jalopnik. Ačkoliv totiž vypadá na první pohled dost zanedbaně, ve skutečnosti se jedná o poklad.
Vůz, který prodává jistý Gene, nakonec v redaktorech Jalopniku vyvolal takovou zvědavost, že se rozhodli současného majitele kontaktovat a získat od něj alespoň trochu více informací, než kolik uvedl v poměrně dost stručném inzerátu. Gene se jim ale svěřil, že auto se mu dostalo do vlastnictví spíše trochu omylem. Jako milovník vozidel Volvo 240 kombi totiž zastavil u jednoho autobazaru, kde stály oba automobily. Volvo i Mercedes. Volvo sice původně na prodej nebylo, ale slovo dalo slovo a Gene se stal majitelem obou kousků.
Jak poté Gene zjistil z dokumentů nalezených uvnitř Mercedesu, předchozí majitel koupil vůz v roce 2012 prostřednictvím eBay za cca 3000 dolarů, tedy cca 68.1 tis. Kč. Gene však vůz i s Volvem 240 pořídil jen za 1100 dolarů, tedy cca 25 tis. Kč. Jeho úmyslem sice prý nebylo auto koupit a pak hned prodat, ovšem nenadálé skutečnosti ho k tomu údajně nakonec dovedly.
Vůz měl ale dost dlouho na to, aby si o něm stihl něco zjistit. Samotná přestavba na karavan zřejmě proběhla v důsledku výrazného poškození zadní části, jejímž důvodem mohl být například pád stromu. Jinak si to Gene nedokáže vysvětlit, neboť zbytek karoserie a techniky vozu byl velmi zachovalý. Ostatně i tachometr ukazuje nájezd jen okolo 29 000 kilometrů.
Auto bohužel delší dobu stálo, což se na jeho technickém stavu samozřejmě podepsalo. I tak je ale vůz víceméně kompletní a nechybí mu ani původní chromované nárazníky či kryty kol. Obytná část, která nahradila zadní kus střechy, zadní sedačky a zavazadlový prostor, podle prodejce vypadá velice zdařile a mnozí zájemci si dokonce mysleli, že se jedná o úpravu přímo z dílny automobilky.
A při pohledu na fotografie exteriéru a interiéru se jim vlastně ani nedivíme. Vůz je sice staršího data výroby a tomu odpovídá i jeho vybavení, ovšem i tak nabízí pohodlné spaní pro čtyři osoby, dvouplotýnkový vařič nebo malou lednici. A v některých místech je kabina dokonce dostatečně vysoká na to, aby si v ní člověk normálně postavil.
Vraťme se ale ještě na chvíli k exteriéru, kde se dochovaly i původní lampy a originální nápis 190 D. Ten označuje legendární naftový motor, který sice nebyl příliš výkonný, ovšem svou dýchavičnost dokázal vždy plně kompenzovat svou spolehlivostí a vysokou životností, kdy podle některých není problém překonat ani nájezd 800 000 kilometrů. To by mohl být i případ tohoto kousku, který ale předtím bude potřebovat lehce doladit.
Motor je sice označován za nesmrtelný, ovšem v současné době nejede. Údajně se sice točí, ale to je všechno. Příští majitel by navíc podle prodejce měl investovat do vyčištění palivového systému. Kromě toho by však vůz měl být v dobrém technickém stavu.
A kolik za něj? Prodejce si žádá 2 900 dolarů, což je cca 66 000 Kč. Zda je to hodně nebo málo se nás neptejte, ovšem šance na prodej jsou poměrně vysoké. Žít v autě a procestovat přitom kus USA se totiž podle některých magazínů stalo novým americkým snem. A mnozí jsou ochotni si připlatit, aby tenhle sen realizovali dostatečně stylově. A v tom by jim tento Mercedes mohl výrazně pomoci.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.