Ostré hatchbacky možná nejsou tak populární jako v minulých letech, stále však nabízejí jedinečnou kombinaci komfortu, praktičnosti a sportovní jízdy, které dokáže jen málokdo konkurovat. Jejich sofistikovanosti však často odpovídají i jejich ceny a tak může někoho napadnout, jestli se skutečně vyplatí investovat do moderního ostrého hothatche, nebo jestli touhu po rychlé jízdě uspokojí i starší sportovní kupé, které se dnes dá pořídit za "pár výplat."
Srovnávat tabulkové hodnoty letitých sportovních kupé, která vyjížděla na silnice před několika dekádami, s parametry moderních hothatchů je věc jedna, ovšem praktické srovnání během závodů na letištní dráze ukáže skutečné rozdíly v plné kráse.
A právě praktické srovnání dvou zástupců těchto dvou značně rozličných skupin nabídl YouTube kanál CarWow, který proti sobě postavil letité BMW 328i generace e36 a moderní ostrý hatchback Hyundai i30N, který řada odborníků považuje za jeden z nejlepších hot-hatchů na trhu.
Už na první pohled může zní tohle srovnání šíleně. Proti sobě stojí moderní hot-hatch a letité kupé, které ale rozhodně nemělo sportovní ambice - od toho tu byl model M3. Jihokorejský hatchback navíc reprezentuje vozy s přeplňovanými motory a pohonem předních kol, zatímco BMW spoléhá na krásu atmosferických řadových šestiválců s náhonem na zadní nápravu.
A srovnání výkonu? 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec pod kapotou Hyundai nabízí řidiči 205 kW (279 k), zatímco 2.8 litrový řadový šestiválec BMW disponoval v původním stavu výkonem pouze 142 kW (cca 193k), Tento konkrétní kousek však prošel drobnými úpravami a na brzdě mu bylo naměřeno 168 kW, tedy cca 228 koní.
Na první pohled tedy jasné vítězství pro Hyundai, ovšem samotný závod se odvíjel podstatně jinak, než by většina z nás čekala. Řidiči BMW se povedl skvělý start, díky kterému si držel vítězství až téměř do konce. Průjezd cílovou rovinkou byl tak těsný, že i podle kamer se jednalo o remízu.
Následoval test v pružném zrychlení, ve kterém měl atmosferický motor chvíli navrch, ovšem jakmile se Hyundai roztočilo turbo pod kapotou, BMW začalo ztrácet. Nejmarkantnější rozdíl ve věku obou automobilů však ukázalo až srovnání brzd a schopnosti zastavit. Ačkoliv je váha obou aut zhruba stejná, BMW zastavilo podstatně dál, než moderní hot-hatch i30N.
V prospěch korejského vozu by navíc jistě hrála i modernější a bohatší výbava, bezpečnostní systémy a samozřejmě lépe propracovaná ochrana posádky v případě nehody. Ze závodu by tak i30N vyšla jako vítěz, ovšem morální vítězství připadá bezpochyby BMW, protože za zlomek ceny dokáže nabídnout podobně velkou porci zábavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.