Motocykly značky JAWA patří k legendám československého průmyslu. Jejich licenční výroba probíhala dokonce i v Indii, odkud se dále vyvážely do několika desítek zemí celého světa. Slavná značka však v této zemi nedokázala udržet krok s levnější konkurencí a nakonec z trhu zmizela. Již brzy se však chystá velkolepý návrat zřejmě tří novinek s retro-designem a moderní technikou.
Jak informoval web IndiaCarNews, indický koncern Mahindra se chystá prostřednictvím své dceřiné společnosti Classic Legends oživit ikonické jméno JAWA na indickém trhu. Společnost již dříve představila zcela nový motor, který by se podle posledních novinek mohl objevit hned ve třech nových modelech. Jejich premiéra je přichystána na 15. listopad tohoto roku a prodeje by mohly být zahájen již začátkem příštího roku. Pojďme se ale na tyto zprávy podívat detailněji.
Jak již potvrdila společnost Classic Legends, nové motocykly JAWA pro indický trh byly navrženy a vyvinuty zcela od základu, takže nebudou mít žádnou spojitost s motocykly značky JAWA nabízenými ve zbytku světa. Design nových strojů by sice měl být inspirován starými JAWAmi, ovšem jejich technické a technologické vybavení by mělo patřit k tomu nejmodernějšímu. Výrobce tak sází na tzv. neo-retro design, který je dnes v módě.
Všechny tři motocykly by měly být poháněny novým jednoválcovým motorem s vodním chlazením o objemu 293 ccm, který je však de facto jen upravenou variantou známého motoru Mahindra Mojo. Nový motor by však měl být schopen nabídnout přes 27 koní a točivý moment 28 Nm, což by mělo bohatě stačit k překonání rivalů v podobě Royal Enfield Classic 350 a Thunderbird 350.
Podle společnosti byl nový motor navržen tak, aby připomínal staré dvoudobé motory JAWA. Nechybí tak dokonce ani falešné žebrování pro chlazení vzduchem nebo dvojice výfuků. Převodovka pak měla být vybavena šesti rychlostmi.
Na city pamětníků starých motocyklů JAWA, kterých je v Indii prý stále ještě velké množství, byl měl zahrát i speciálně laděný zvuk motocyklů. Jejich výfuky byly totiž naladěny tak, aby bez ztráty výkonu či komfortu imitovaly zvuk starých motorek.
Mahindra tak chce znovu navázat na dobré jméno a tradici motocyklů JAWA, které se v Indii dokonce i licenčně vyráběly. Nejprve pod jménem vlastním, následně pod názvem Yezdi. Mahindra však stále vlastní práva pro využití značky JAWA na indickém trhu a tak i když nejde o JAWU s českými kořenu, stále se jedná o velkolepý návrat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?