Elon Musk prostřednictvím Twitteru potvrdil, že automobilka Tesla brzy nabídne v jedné ze svých příštích aktualizací tzv. „Psí režim." Tato novinka by měla kolemjdoucí upozornit na skutečnost, že zvíře uzavřené ve vozidle není vystaveno riziku přehřátá a že majitel vozu se brzy vrátí.
Automobilka Tesla je totiž jednou z mála, která dokáže aktivně předcházet rizikům spojeným s přehřátím zvířete uvnitř automobilu. Těchto případů přitom v posledních letech výrazně přibylo a lidé tak začínají být na parkovištích více aktivní.
Možná si i vy vzpomenete na zprávy, kdy lidé volali policisty k automobilům, v jejichž interiéru byl evidentně trpící pes. Kromě toho však řada lidí neváhá zasáhnout sama, rozbít sklo a zvíře z auta dostat svépomocí. Tato snaha chránit životy bezmocných zvířat je bezpochyby chvály hodná, ovšem někdy bývají lidí až příliš akční.
Například v tomto roce došlo k incidentu, kdy muž v americkém státě Ohio rozbil okno vozu a vytáhl z něj psa, který byl podle jeho názoru ohrožen přehřátím. Později se ale ukázalo, že majitel vozu nechal pootevřené střešní okno i okna postranní, zachránce vozu si přesto nebyl bezpečím zvířete jist a nyní řeší případ policie.
V případě Tesly však mají majitelé vozu ponechat uvnitř zapnutou klimatizaci a zvířeti tak zajistit naprostý komfort a bezpečí, ovšem o tom nemohou kolemjdoucí vědět a tak existuje riziko, že by opět mohlo dojít ke zbytečnému poškození vozu.
Tesla proto připravuje tzv. speciální psí režim, který by podle konverzace Elona Muska s jedním z jeho sledujících na Twitteru měl být schopen zobrazit vzkaz na palubním displeji, kde by kromě zprávy pro kolemjdoucí mohla být zobrazena i teplota vzduchu v kabině.
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) 20. října 2018
Maybe show current interior temp on the screen as well.
— Justin Horn (@justin_horn) 20. října 2018
Jednoduché, chytré a snadno proveditelné. Majitelům Tesly by přitom tato drobnost mohla ušetřit nemalé komplikace spojené s výměnou rozbitého skla. Navíc se jedná o dobrou inspiraci pro ostatní automobilky, které by se v tomto ohledu mohly Teslou inspirovat. Nejde totiž jen o zvířata - řada lidí totiž nechává v rozpálených autech i své děti a zde jsou rizika naprosto stejná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?