Svět automobilových rekordů je občas pořádně šílený, což ostatně potvrzuje i poslední zápis automobilky Abarth do Guinnesovy knihy rekordů. Známý kaskadér Alastair Moffatt totiž dokázal se sériovým modelem 124 Spider nejrychleji vytvořit číslici osm a to během projíždění kolem dalších dvou aut. Přijde vám to šílené? Nic si z toho nedělejte, nám také.
Velice netradiční rekord, během kterého projížděl Alastair Moffatt za volantem Abarthu 124 Spider mezi dalšími dvěma zaparkovanými vozy a na asfalt tak pneumatikami kreslil osmičku, se odehrál na akci Chateau Impney Hill Climb 2018 již v červenci tohoto roku, ovšem oficiálně byl rekord uznán až teď.
„Jsme potěšeni, že si Alastair zvolil pro zdolání tohoto rekordu právě Abarth 124. Abarth má dlouhou tradici ve stanovování rekordů a je skvělé, že přibývají další," uvedl Gerry Southerington pro Abarth UK. „Gratulujeme Alastairovi k tomuto působivému výkonu. Samozřejmě nedoporučujeme, aby se o něco takového pokoušeli lidé na veřejnosti, ovšem je dobré vědět, jak skvěle manévrovatelný dokáže Abarth 124 Spider být v těch správných rukou."
Alastair, který je držitelem několika dalších světových rekordů - např. za nejtěsnější paralelní parkování na zpátečku, dosáhl tohoto rekordu při kreslení osmičky pneumatikami na asfalt, kvůli čemuž musel pětkrát za sebou těsně projet kolem dalších dvou zaparkovaných Abarthů 124 Spider.
Jeho vůz byl přitom v naprosto sériovém stavu, jedinými úpravami byla deaktivace systému elektronické stabilizace ESP, díky čemuž získal řidič lepší kontrolu nad vozem během smyků na ruční brzdu. Mimo to byl ještě zvýšen tlak v pneumatikách, aby snáze ztratili trakci na asfaltu.
„Bylo skvělé stanovit tento rekord," uvedl jezdec. „Najít to správné vozidlo je při takovýchto pokusech velice důležité. Lehký a agilní Abarth 124 Spider s pohonem zadních kol se ale ukázal jako perfektní volba."
My jen pro doplnění můžeme uvést, že pod kapotou Abarthu 124 Spider se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor MultiAir o výkonu 170 koní, se kterým vůz akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 231 km/h.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?