Svět automobilových rekordů je občas pořádně šílený, což ostatně potvrzuje i poslední zápis automobilky Abarth do Guinnesovy knihy rekordů. Známý kaskadér Alastair Moffatt totiž dokázal se sériovým modelem 124 Spider nejrychleji vytvořit číslici osm a to během projíždění kolem dalších dvou aut. Přijde vám to šílené? Nic si z toho nedělejte, nám také.
Velice netradiční rekord, během kterého projížděl Alastair Moffatt za volantem Abarthu 124 Spider mezi dalšími dvěma zaparkovanými vozy a na asfalt tak pneumatikami kreslil osmičku, se odehrál na akci Chateau Impney Hill Climb 2018 již v červenci tohoto roku, ovšem oficiálně byl rekord uznán až teď.
„Jsme potěšeni, že si Alastair zvolil pro zdolání tohoto rekordu právě Abarth 124. Abarth má dlouhou tradici ve stanovování rekordů a je skvělé, že přibývají další," uvedl Gerry Southerington pro Abarth UK. „Gratulujeme Alastairovi k tomuto působivému výkonu. Samozřejmě nedoporučujeme, aby se o něco takového pokoušeli lidé na veřejnosti, ovšem je dobré vědět, jak skvěle manévrovatelný dokáže Abarth 124 Spider být v těch správných rukou."
Alastair, který je držitelem několika dalších světových rekordů - např. za nejtěsnější paralelní parkování na zpátečku, dosáhl tohoto rekordu při kreslení osmičky pneumatikami na asfalt, kvůli čemuž musel pětkrát za sebou těsně projet kolem dalších dvou zaparkovaných Abarthů 124 Spider.
Jeho vůz byl přitom v naprosto sériovém stavu, jedinými úpravami byla deaktivace systému elektronické stabilizace ESP, díky čemuž získal řidič lepší kontrolu nad vozem během smyků na ruční brzdu. Mimo to byl ještě zvýšen tlak v pneumatikách, aby snáze ztratili trakci na asfaltu.
„Bylo skvělé stanovit tento rekord," uvedl jezdec. „Najít to správné vozidlo je při takovýchto pokusech velice důležité. Lehký a agilní Abarth 124 Spider s pohonem zadních kol se ale ukázal jako perfektní volba."
My jen pro doplnění můžeme uvést, že pod kapotou Abarthu 124 Spider se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor MultiAir o výkonu 170 koní, se kterým vůz akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 231 km/h.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?