Svět automobilových rekordů je občas pořádně šílený, což ostatně potvrzuje i poslední zápis automobilky Abarth do Guinnesovy knihy rekordů. Známý kaskadér Alastair Moffatt totiž dokázal se sériovým modelem 124 Spider nejrychleji vytvořit číslici osm a to během projíždění kolem dalších dvou aut. Přijde vám to šílené? Nic si z toho nedělejte, nám také.
Velice netradiční rekord, během kterého projížděl Alastair Moffatt za volantem Abarthu 124 Spider mezi dalšími dvěma zaparkovanými vozy a na asfalt tak pneumatikami kreslil osmičku, se odehrál na akci Chateau Impney Hill Climb 2018 již v červenci tohoto roku, ovšem oficiálně byl rekord uznán až teď.
„Jsme potěšeni, že si Alastair zvolil pro zdolání tohoto rekordu právě Abarth 124. Abarth má dlouhou tradici ve stanovování rekordů a je skvělé, že přibývají další," uvedl Gerry Southerington pro Abarth UK. „Gratulujeme Alastairovi k tomuto působivému výkonu. Samozřejmě nedoporučujeme, aby se o něco takového pokoušeli lidé na veřejnosti, ovšem je dobré vědět, jak skvěle manévrovatelný dokáže Abarth 124 Spider být v těch správných rukou."
Alastair, který je držitelem několika dalších světových rekordů - např. za nejtěsnější paralelní parkování na zpátečku, dosáhl tohoto rekordu při kreslení osmičky pneumatikami na asfalt, kvůli čemuž musel pětkrát za sebou těsně projet kolem dalších dvou zaparkovaných Abarthů 124 Spider.
Jeho vůz byl přitom v naprosto sériovém stavu, jedinými úpravami byla deaktivace systému elektronické stabilizace ESP, díky čemuž získal řidič lepší kontrolu nad vozem během smyků na ruční brzdu. Mimo to byl ještě zvýšen tlak v pneumatikách, aby snáze ztratili trakci na asfaltu.
„Bylo skvělé stanovit tento rekord," uvedl jezdec. „Najít to správné vozidlo je při takovýchto pokusech velice důležité. Lehký a agilní Abarth 124 Spider s pohonem zadních kol se ale ukázal jako perfektní volba."
My jen pro doplnění můžeme uvést, že pod kapotou Abarthu 124 Spider se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor MultiAir o výkonu 170 koní, se kterým vůz akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 231 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?