Když televizní stanice BBC oznámila, že jeden z celosvětově nejznámějších motoristických pořadů bude kromě Chrise Harrise moderovat i nová dvojice Paddy McGuinness a Andrew Flintoff, všichni se začali ptát, o koho vlastně jde. Do té doby se totiž zdálo, že zavedenou dvojici Harris & Ried doplní uznávaná závodnice Sabine Schmitz, která již dříve Top Gear uváděla.
Paddy McGuinness a Andrew Flintoff budou pro většinu světa poměrně neznámé postavy. Oba sice vystupovali v pořadech na britské televizi, ovšem ani jeden z nich nemá zkušenosti s motoristickou novinařinou, novinařinou jako takovou nebo alespoň závoděním. Jak ovšem poukázal web Jalopnik, oba umí jezdit rychle po dálnici a oba si umí uchránit své řidičské průkazy.
Ostatně u moderátorů tak slavné show, jako je právě Top Gear, se dá celkem očekávat, že se lidé začnou pídit po řidičské minulosti obou moderátorů. Už BBC proto raději sama přiznala, že oba v minulosti téměř přišli o řidičské průkazy.
Nejčerstvější incident měl na svědomí McGuinness, který se minulý rok přiznal k překračování rychlosti v srpnu 2016, ovšem poté na radu svého nového advokáta přiznání stáhl, jak uvedl web Birmingham Mail. Na fotografiích z radaru byl sice vyfocen jeho Rangerover, ovšem McGuinness tou dobou údajně neseděl za volantem. Navíc mu soud k případu neposlal odpovídající dokumenty. Případ byl nakonec uzavřen kvůli řadě nedostatků a McGuinness tak nepřišel o 12 bodů, což ho mohlo odstavit od volantu.
Andrew Flintoff si jako vrcholový sportovec prošel divokým obdobím, které zahrnovalo i rychlou jízdu. Například v roce 2008 by mu byla naměřena vysoká rychlost na dálnici, ovšem případ nakonec skončil kvůli tomu, že upozornění od soudu dorazilo příliš pozdě.
Po třech bodech za vysokou rychlost ale přišel v srpnu 2011, červnu 2012 a v roce 2014 jen těsně unikl odebrání řidičského průkazu, když mu během jízdy v jeho Bentley naměřili 87 mph v zóně s max. povolenými 50 mph, jak uvedl Manchester Evening News. A jak unikl trestu? Jak uvedl web Jalopnik, podle jeho obhajoby by pro něj ztráta řidičského průkazu byla extrémně tvrdým postihem, neboť by nemohl vykonávat práci pro charitu a současně by došlo k poškození jeho televizní kariéry.
My new @BBC_TopGear teammates. Can’t wait to get going! @flintoff11 @PaddyMcGuinness pic.twitter.com/dTRNxVvgZS
— chris harris (@harrismonkey) 22. října 2018
Znovu unikl potrestání za rychlou jízdu v roce 2016, kdy mu policisté naměřili 58 mph v zóně s max. povolenou rychlostí 40 mph. I v tomto případě ho však jeho advokát dostal z potíží a soudce mu připsal na kartu další 4 body. S jeho deseti body mu tak chyběly už jen dva, aby potupně přišel o řidičák.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?