Tesla by podle mnohých měla být na nohou a pokoušet se ušetřit kde se dá, místo toho se ale její zaměstnanci soustředí na novinky, které vám žádná jiná automobilka jednoduše nenabídne. Do svého infotainment systému totiž integrovala staré hry z konzolí Atari, které můžete z pozice řidiče ovládat přes tlačítka na volantu.
Jste zapálení hráči videoher? A máte slabost pro nostalgické tituly z osmdesátých let, které stály u zrodu herních konzolí? Pokud jste na obě otázky odpověděli ano, pak jste na tom nejspíš stejně, jako stále ještě šéf Tesly Elon Musk.
Jeden z největších vizionářů posledních let je známý svou slabostí pro některé retro věci a tak není divu, že se v posledním softwarovém updatu pro elektromobily Tesla objevila speciální funkce Teslatari. Starší hráči si tak nyní mohou zahrát na velké obrazovce palubního systému klasiky jako Centipede, Missile Command, Lunar Lander, Asteroids a mnoho dalšího. Všechny hry se přitom ovládají prostřednictvím volantu.
Pokud vás právě napadla ta děsivá myšlenka, jak lidé využívající autopilota hrají hry na Teslatari během jízdy, můžeme vás uklidnit. Tesla již vydala prohlášení, že hry jsou určené jen ke zkrácení dlouhé chvíle třeba na parkovišti a nepůjde je spustit, pokud automobil nebude stát.
Tesla navíc přichystala pro novou funkci i stylovou propagaci. Na svůj Instagram umístila krátké video prezentující několik základních her, které bylo upraveno do stylu osmdesátých let. Tesla zkrátka ví jak své produkty prodávat.
K věci se už vyjádřil i Elon Musk, který na svém Twitteru vyzval vývojáře her, aby si podali přihlášku do Tesly. Automobilka chce totiž podpořit vývoj her, které bude možné integrovat do centrální dotykové obrazovky nebo telefonu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuTeslatari
If you’re into video game development, consider applying to Tesla. We want to make super fun games that integrate the center touch screen, phone & car irl.
— Elon Musk (@elonmusk) 1. srpna 2018
Na to, že podle některých by měla Tesla během příštího roku zkrachovat, se zdá, že ve firmě vládne dost uvolněná atmosféra. Nebo je to snad jen malé divadélko, které má odvést pozornost od tenčících se finančních zásob? To se nejspíš dozvíme v následujících měsících.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.