Automobilka Ford zveřejnila před pár dny spot, ve kterém hovoří o minulosti i budoucnosti své výroby automobilů. Nejzajímavější moment však nastává zhruba v polovině, kdy se na záběrech vystřídá jeden ze zástupců klasických Mustangů, současná modelová řada a nakonec zcela nový model obklopený modrým světlem. A to by nahrávalo možnosti, že se díváme na první návrh hybridního Mustangu.
Hlavním poselstvím tohoto videa Fordu je bezesporu snaha ukázat, jak se automobilka vždy soustředila na stavbu nových a moderních strojů, které mají tvořit budoucnost dopravy. Nejzajímavější chvíle videa, jímž provádí herec Bryan Cranston, však nastává zhruba v polovině.
Během několika málo sekund se totiž na záběrech ukáže nejprve klasický Mustang, následuje moderní provedení a nakonec se podíváme i na masku Mustangu budoucnosti.A nakonec přijde i rychlý záběr pod kapotu, který toho ale moc neprozradí.
Vraťme se ale ještě na chvíli k pohledu na masku, která se od současné generace poměrně výrazně liší. Ať už je řeč o jiných světlometech, poněkud klidnější spodní části masky nebo modře podsvíceném logu Mustanga.
Díky digitálním efektům se na moment odhaluje i motorový prostor, kde byl podle všeho vidlicový osmiválec. Zatím ale není jisté, zda se jednalo jen o ilustraci, nebo zda bude právě tato jednotka propojena s hybridem. Automobilka to navíc odmítá jakkoliv komentovat.
Již v dřívějším tiskovém prohlášení ale automobilka uvedla, že její hybridní pohony budou nabízet výkon motorů V8, ale s vyšším točivým momentem od nižších otáček. Například 5.0 litrový motor V8 pod kapotou Mustangu GT ale produkuje přes 460 koní, takže hybrid by mohl být ještě zajímavějším svezením.
Dosáhnout výkonu motorů V8 tím, že pod kapotu V8 dáte, by bylo dost jednoduché. Web Motor1, který na zprávu upozornil, ale současně varuje, že pod kapotou hybridních Mustangů by mohlo být válců spíše méně - s pomocí hybridu by ale rozdíl nemusel být znát.
Kdy se hybridního Mustangu dočkáme zatím není zřejmé, ovšem podle spekulací kolujících po internetu je pravděpodobné, že se tak stane krátce po představení nové generace Mustangu se spalovacím motorem, které je připraveno na rok 2021.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.