Zapáleného milovníka automobilů obvykle poznáte podle garáže, která připomíná buď výstavní síň, nebo malý autoservis. Milovník driftování Takeshi Teruya se však rozhodl zajít se svou vášní ještě dál a kolem svého domu si postavil driftovací trať o dálce 130 metrů. A zatímco většína milovníků vůně spálených pneumatik mu jen tiše závidí, jeho manželka příliš nadšená není.
Hlavním hrdinou našeho příběhu je Takeshi Teruya, muž pocházející z Japonska, který se v roce 2007 přestěhoval na Nový Zéland, kde se věnoval studiu, práci a volný čas vyplňoval driftováním. Jak ostatně sám Teruya říká, driftování si zamiloval hned jak se naučil řídit a řadu let se dokonce věnoval motorsportu.
Dosud tedy vcelku obyčejný příběh, který ale narušila jedna neobvyklá ale evidentně vydařená motoristická akce. Právě tam se totiž začal rodit nápad jak ozvláštnit svůj dům, který ale Teruya tou dobou ještě ani neměl. A o co šlo?
„Před pár lety jsem se účastnil akce Leadfoot Festival v Hahei, kde se závody uskutečnily na příjezdové cestě legendy motorsportu Roda Millena," vypověděl Teruya pro New Zeland Herald. „To mě hodně inspirovalo, takže když jsem se vrátil, začal jsem vymýšlet vlastní driftovací trať kolem mého domu.
Půda v Japonsku je ale poměrně nedostatkové zboží, což šroubuje její cenu neskutečně vysoko. Během pátrání po vhodném pozemku však Teruya v roce 2013 zavítal na domácí párty svého bývalého šéfa, kde našel tento pozemek. Za 270 000 novozélandských dolarů (necelé 4 miliony Kč) pořídil dům a zanedlouho začal s budováním vlastní driftovací trati, která měří necelých 130 metrů. Její stavbu prováděl svépomocí, čímž se mu podařilo srazit cenu na cca 236 000 Kč.
A co na to sousedi? S tím se naštěstí Teruya trápit nemusel, neboť většina z nich miluje automobily - včetně jeho bývalého šéfa. Někteří mu dokonce pomáhali se stavbou svými znalostmi, jiní zase přiložili ruku k dílu. Jediným, kdo nebyl ze stavby příliš nadšený, byla jeho žena. Ovšem i to se změnila.
„Kdo se zdravým rozumem by si postavil závodní trať kolem vlastního domu?" uvedla v rozhovoru pro Herald. Zanedlouho ale i ona změnila názor, neboť závodní dráha poskytuje skvělý prostor pro hraní s jejich dvěma dcerkami. „Je to skvělé pro dětská kola a odrážedla, už ani nemusíme chodit do parků."
Takeshi Teruya je navíc aktivní YouTuber a na jeho kanálu NZ Drift Life Channel lze najít kromě různých videí z motoristických akcí i videa z budování a užívání jeho vlastní závodní trati.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?