Zapáleného milovníka automobilů obvykle poznáte podle garáže, která připomíná buď výstavní síň, nebo malý autoservis. Milovník driftování Takeshi Teruya se však rozhodl zajít se svou vášní ještě dál a kolem svého domu si postavil driftovací trať o dálce 130 metrů. A zatímco většína milovníků vůně spálených pneumatik mu jen tiše závidí, jeho manželka příliš nadšená není.
Hlavním hrdinou našeho příběhu je Takeshi Teruya, muž pocházející z Japonska, který se v roce 2007 přestěhoval na Nový Zéland, kde se věnoval studiu, práci a volný čas vyplňoval driftováním. Jak ostatně sám Teruya říká, driftování si zamiloval hned jak se naučil řídit a řadu let se dokonce věnoval motorsportu.
Dosud tedy vcelku obyčejný příběh, který ale narušila jedna neobvyklá ale evidentně vydařená motoristická akce. Právě tam se totiž začal rodit nápad jak ozvláštnit svůj dům, který ale Teruya tou dobou ještě ani neměl. A o co šlo?
„Před pár lety jsem se účastnil akce Leadfoot Festival v Hahei, kde se závody uskutečnily na příjezdové cestě legendy motorsportu Roda Millena," vypověděl Teruya pro New Zeland Herald. „To mě hodně inspirovalo, takže když jsem se vrátil, začal jsem vymýšlet vlastní driftovací trať kolem mého domu.
Půda v Japonsku je ale poměrně nedostatkové zboží, což šroubuje její cenu neskutečně vysoko. Během pátrání po vhodném pozemku však Teruya v roce 2013 zavítal na domácí párty svého bývalého šéfa, kde našel tento pozemek. Za 270 000 novozélandských dolarů (necelé 4 miliony Kč) pořídil dům a zanedlouho začal s budováním vlastní driftovací trati, která měří necelých 130 metrů. Její stavbu prováděl svépomocí, čímž se mu podařilo srazit cenu na cca 236 000 Kč.
A co na to sousedi? S tím se naštěstí Teruya trápit nemusel, neboť většina z nich miluje automobily - včetně jeho bývalého šéfa. Někteří mu dokonce pomáhali se stavbou svými znalostmi, jiní zase přiložili ruku k dílu. Jediným, kdo nebyl ze stavby příliš nadšený, byla jeho žena. Ovšem i to se změnila.
„Kdo se zdravým rozumem by si postavil závodní trať kolem vlastního domu?" uvedla v rozhovoru pro Herald. Zanedlouho ale i ona změnila názor, neboť závodní dráha poskytuje skvělý prostor pro hraní s jejich dvěma dcerkami. „Je to skvělé pro dětská kola a odrážedla, už ani nemusíme chodit do parků."
Takeshi Teruya je navíc aktivní YouTuber a na jeho kanálu NZ Drift Life Channel lze najít kromě různých videí z motoristických akcí i videa z budování a užívání jeho vlastní závodní trati.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?