Zapáleného milovníka automobilů obvykle poznáte podle garáže, která připomíná buď výstavní síň, nebo malý autoservis. Milovník driftování Takeshi Teruya se však rozhodl zajít se svou vášní ještě dál a kolem svého domu si postavil driftovací trať o dálce 130 metrů. A zatímco většína milovníků vůně spálených pneumatik mu jen tiše závidí, jeho manželka příliš nadšená není.
Hlavním hrdinou našeho příběhu je Takeshi Teruya, muž pocházející z Japonska, který se v roce 2007 přestěhoval na Nový Zéland, kde se věnoval studiu, práci a volný čas vyplňoval driftováním. Jak ostatně sám Teruya říká, driftování si zamiloval hned jak se naučil řídit a řadu let se dokonce věnoval motorsportu.
Dosud tedy vcelku obyčejný příběh, který ale narušila jedna neobvyklá ale evidentně vydařená motoristická akce. Právě tam se totiž začal rodit nápad jak ozvláštnit svůj dům, který ale Teruya tou dobou ještě ani neměl. A o co šlo?
„Před pár lety jsem se účastnil akce Leadfoot Festival v Hahei, kde se závody uskutečnily na příjezdové cestě legendy motorsportu Roda Millena," vypověděl Teruya pro New Zeland Herald. „To mě hodně inspirovalo, takže když jsem se vrátil, začal jsem vymýšlet vlastní driftovací trať kolem mého domu.
Půda v Japonsku je ale poměrně nedostatkové zboží, což šroubuje její cenu neskutečně vysoko. Během pátrání po vhodném pozemku však Teruya v roce 2013 zavítal na domácí párty svého bývalého šéfa, kde našel tento pozemek. Za 270 000 novozélandských dolarů (necelé 4 miliony Kč) pořídil dům a zanedlouho začal s budováním vlastní driftovací trati, která měří necelých 130 metrů. Její stavbu prováděl svépomocí, čímž se mu podařilo srazit cenu na cca 236 000 Kč.
A co na to sousedi? S tím se naštěstí Teruya trápit nemusel, neboť většina z nich miluje automobily - včetně jeho bývalého šéfa. Někteří mu dokonce pomáhali se stavbou svými znalostmi, jiní zase přiložili ruku k dílu. Jediným, kdo nebyl ze stavby příliš nadšený, byla jeho žena. Ovšem i to se změnila.
„Kdo se zdravým rozumem by si postavil závodní trať kolem vlastního domu?" uvedla v rozhovoru pro Herald. Zanedlouho ale i ona změnila názor, neboť závodní dráha poskytuje skvělý prostor pro hraní s jejich dvěma dcerkami. „Je to skvělé pro dětská kola a odrážedla, už ani nemusíme chodit do parků."
Takeshi Teruya je navíc aktivní YouTuber a na jeho kanálu NZ Drift Life Channel lze najít kromě různých videí z motoristických akcí i videa z budování a užívání jeho vlastní závodní trati.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.