Milovník driftování si postavil malý okruh kolem vlastního domu, co na to jeho žena?

Milovník driftování si postavil malou závodní trať kolem vlastního domu
Milovník driftování si postavil malou závodní trať kolem vlastního domu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. října 2018 8:54
Sdílej:

Zapáleného milovníka automobilů obvykle poznáte podle garáže, která připomíná buď výstavní síň, nebo malý autoservis. Milovník driftování Takeshi Teruya se však rozhodl zajít se svou vášní ještě dál a kolem svého domu si postavil driftovací trať o dálce 130 metrů. A zatímco většína milovníků vůně spálených pneumatik mu jen tiše závidí, jeho manželka příliš nadšená není.

Hlavním hrdinou našeho příběhu je Takeshi Teruya, muž pocházející z Japonska, který se v roce 2007 přestěhoval na Nový Zéland, kde se věnoval studiu, práci a volný čas vyplňoval driftováním. Jak ostatně sám Teruya říká, driftování si zamiloval hned jak se naučil řídit a řadu let se dokonce věnoval motorsportu.

Dosud tedy vcelku obyčejný příběh, který ale narušila jedna neobvyklá ale evidentně vydařená motoristická akce. Právě tam se totiž začal rodit nápad jak ozvláštnit svůj dům, který ale Teruya tou dobou ještě ani neměl. A o co šlo?

„Před pár lety jsem se účastnil akce Leadfoot Festival v Hahei, kde se závody uskutečnily na příjezdové cestě legendy motorsportu Roda Millena," vypověděl Teruya pro New Zeland Herald. „To mě hodně inspirovalo, takže když jsem se vrátil, začal jsem vymýšlet vlastní driftovací trať kolem mého domu.

Půda v Japonsku je ale poměrně nedostatkové zboží, což šroubuje její cenu neskutečně vysoko. Během pátrání po vhodném pozemku však Teruya v roce 2013 zavítal na domácí párty svého bývalého šéfa, kde našel tento pozemek. Za 270 000 novozélandských dolarů (necelé 4 miliony Kč) pořídil dům a zanedlouho začal s budováním vlastní driftovací trati, která měří necelých 130 metrů. Její stavbu prováděl svépomocí, čímž se mu podařilo srazit cenu na cca 236 000 Kč.

A co na to sousedi? S tím se naštěstí Teruya trápit nemusel, neboť většina z nich miluje automobily - včetně jeho bývalého šéfa. Někteří mu dokonce pomáhali se stavbou svými znalostmi, jiní zase přiložili ruku k dílu. Jediným, kdo nebyl ze stavby příliš nadšený, byla jeho žena. Ovšem i to se změnila.

„Kdo se zdravým rozumem by si postavil závodní trať kolem vlastního domu?" uvedla v rozhovoru pro Herald. Zanedlouho ale i ona změnila názor, neboť závodní dráha poskytuje skvělý prostor pro hraní s jejich dvěma dcerkami. „Je to skvělé pro dětská kola a odrážedla, už ani nemusíme chodit do parků."

Takeshi Teruya je navíc aktivní YouTuber a na jeho kanálu NZ Drift Life Channel lze najít kromě různých videí z motoristických akcí i videa z budování a užívání jeho vlastní závodní trati.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.