Ještě než Lexus představil své nové kupé RC na pařížském autosalonu, měli fanoušci možnost vidět ho na slavném bulváru Champs-Elysées. Jako první se za volant posadil michelinský šéfkuchař Andreas Møller, který zároveň pro tuto příležitost vytvořil speciální pokrm.
Andreas Møller je talentovaný dánský šéfkuchař pařížské restaurace Copenhague, oceněné michelinskou hvězdou. Proto si ho Lexus vybral, aby pro jeho nově pojaté kupé RC vytvořil speciální pokrm, který dokáže tento vůz správně reflektovat. Aby správně nasál atmosféru a pocity z jízdy novým modelem, musel si ho Andreas samozřejmě nejprve otestovat. Stal se tak vůbec prvním řidičem, který za volant designového auta s ostřejší jízdní dynamikou usedl.
Vylepšení nového RC spočívá v ještě větším komfortu, nových odvážných designových rysech a přímějším jízdním chováním. Ladnost a plynulost mu dodává hybridní motor s autonomním dobíjením i nový interiér. Jak se tyto vlastnosti mohou promítnout v jídle?
“Kromě vzhledu RC na mne udělalo dojem, jak se precizní jízda ve sportovním kupé doplňuje s tichým a hladce fungujícím hybridním pohonem. Právě tento kontrast jsem chtěl použít jako klíčový prvek mého kulinářského výtvoru,” popisuje šéfkuchař.
Sharp Yet Smooth: Makrela i cukrová vata
Jeho práce v kuchyni pak samozřejmě probíhala v duchu Lexus YET: “Vždy se snažím skloubit chutě a vůně, které byste zpravidla k sobě nedávali. Podle mě je zábavné podněcovat hosty v jejich způsobu vnímání sladkého a pikantního, a vyzdvihovat tak překvapivé kombinace chutí,” říká Andreas Møller. Výsledkem tohoto přístupu je pokrm Sharp Yet Smooth.
Makrela zauzená kouřem z dubového dřeva zkombinované s proužky kedlubny, která díky křenové marinádě získala sklovitý lesk. Bohatá plejáda různých chutí a konzistencí zahrnuje nakládanou hořčici a semena medvědího česneku, kaviárové limetky, rybíz, brutnák, řeřichu a slanobýl chlumní – tedy sladké, kyselé a slané v zajímavé kombinaci. Jako topping je použita vrstva cukrové vaty, která se po zalití šťávou z osoleného citronu, rybízu a oleje z mořských řas rozpouští a odhaluje skrytá tajemství pokrmu pod ní.
“Použít cukrovou vatu jsem se rozhodl proto, že ukrývá a poté odhaluje všechny ty dobroty pod ní, podobně jako když nastoupíte do vozidla a odhalíte mnohem více, než jste na první pohled očekávali,” komentoval Andreas.
Překonávat očekávání zákazníků
Pro každý vůz japonské automobilky Lexus jsou typické tradice pohostinnosti Omotenashi, což je další oblast, v níž se Andreasova práce řídí stejnou touhou předvídat potřeby lidí a překonávat jejich očekávání.
“Míváme hosty z celého světa, ale jedno mají společné, všichni chtějí ty nejlepší zážitky, které si za peníze mohou koupit. Naším úkolem je naplnit jejich očekávání a poskytnout jim nezapomenutelnou zkušenost. Podstata zákaznických služeb je v podstatě jednoduchá – poskytujte hostům takovou službu, kterou byste chtěli a očekávali i vy sami, ale vždy se snažte to udělat ještě o něco lépe.”
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?