Když automobilka Tesla představovala Model 3, zaskočila většinu zájemců informacemi o základním provedení, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů. Nedávno ovšem médii proběhla informace, že jeho výroba bude zahájena až během příštího roku. Pokud tedy automobilka nechtěla ztratit zákazníky toužící po něčem levnějším, musela přijít s novým plánem.
Poptávka po elektromobilech se ruku v ruce s jejich nabídkou zvyšuje, což pomalu začíná tlačit na jejich cenu. A jelikož nejlevnější Model 3 za 35 000 dolarů je ještě v nedohlednu, představila Tesla mid-range Model 3, který za příplatek 10 000 dolarů slibuje údajně ideální poměr mezi cenou a výbavou.
Nový Model 3 mid-range je postaven na stejné platformě se stejným bateriovým modulem, jaký má Model 3 s delším dojezdem (310 mil). Oproti němu však dostal Model 3 se středním dojezdem méně článků, díky spadl jeho dojezd na 260 mil.
Menší dojezd ovšem znamená lepší cenu, což je vždy vítaný argument. Méně článků se ale bohužel projevilo i na výkonu. Zatímco Model 3 s delším dojezdem vytáhne až 233 km/h a z 0 na 96 km/h se dostane za 4,5. Oproti tomu je maximálka modelu se středním dojezdem "jen" 201 km/h a akcelerace trvá 5.6 sekundy.
Samotné auto je tedy k dispozici za 45 000 dolarů, ovšem pokud by měli zákazníci zájem o bohatší výbavu, jako je například Autopilot, budou si muset připlatit dalších 5 000 dolarů. Pokud by ale toužili i po pohonu všech kol, budou mít smůlu. Tato varianta Modelu 3 totiž bude dostupná pouze s pohonem na zadní kola.
Zajímavostí je také skutečnost, že zatímco mid-range Model 3 už je uvedena v ceníku, první majitelé si na ní budou muset počkat. I kdyby složili zálohu okamžitě, dočkají se svého vozu až v průběhu února příštího roku. Nabízí se tedy otázka, kdy vlastně dorazí zcela základní Model 3 za slibovaných 35 000 dolarů. Pokud vůbec dorazí.
Sama automobilka okomentovala uvedení nového modelu na trh zprávou, podle které se automobilce díky pokračujícímu nárůstu výroby i prodejů podařilo najít kapacitu, které ji umožní diverzifikovat své produkty a nabídnout je tak většímu počtu zákazníků.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.