Když automobilka Tesla představovala Model 3, zaskočila většinu zájemců informacemi o základním provedení, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů. Nedávno ovšem médii proběhla informace, že jeho výroba bude zahájena až během příštího roku. Pokud tedy automobilka nechtěla ztratit zákazníky toužící po něčem levnějším, musela přijít s novým plánem.
Poptávka po elektromobilech se ruku v ruce s jejich nabídkou zvyšuje, což pomalu začíná tlačit na jejich cenu. A jelikož nejlevnější Model 3 za 35 000 dolarů je ještě v nedohlednu, představila Tesla mid-range Model 3, který za příplatek 10 000 dolarů slibuje údajně ideální poměr mezi cenou a výbavou.
Nový Model 3 mid-range je postaven na stejné platformě se stejným bateriovým modulem, jaký má Model 3 s delším dojezdem (310 mil). Oproti němu však dostal Model 3 se středním dojezdem méně článků, díky spadl jeho dojezd na 260 mil.
Menší dojezd ovšem znamená lepší cenu, což je vždy vítaný argument. Méně článků se ale bohužel projevilo i na výkonu. Zatímco Model 3 s delším dojezdem vytáhne až 233 km/h a z 0 na 96 km/h se dostane za 4,5. Oproti tomu je maximálka modelu se středním dojezdem "jen" 201 km/h a akcelerace trvá 5.6 sekundy.
Samotné auto je tedy k dispozici za 45 000 dolarů, ovšem pokud by měli zákazníci zájem o bohatší výbavu, jako je například Autopilot, budou si muset připlatit dalších 5 000 dolarů. Pokud by ale toužili i po pohonu všech kol, budou mít smůlu. Tato varianta Modelu 3 totiž bude dostupná pouze s pohonem na zadní kola.
Zajímavostí je také skutečnost, že zatímco mid-range Model 3 už je uvedena v ceníku, první majitelé si na ní budou muset počkat. I kdyby složili zálohu okamžitě, dočkají se svého vozu až v průběhu února příštího roku. Nabízí se tedy otázka, kdy vlastně dorazí zcela základní Model 3 za slibovaných 35 000 dolarů. Pokud vůbec dorazí.
Sama automobilka okomentovala uvedení nového modelu na trh zprávou, podle které se automobilce díky pokračujícímu nárůstu výroby i prodejů podařilo najít kapacitu, které ji umožní diverzifikovat své produkty a nabídnout je tak většímu počtu zákazníků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.