Když automobilka Tesla představovala Model 3, zaskočila většinu zájemců informacemi o základním provedení, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů. Nedávno ovšem médii proběhla informace, že jeho výroba bude zahájena až během příštího roku. Pokud tedy automobilka nechtěla ztratit zákazníky toužící po něčem levnějším, musela přijít s novým plánem.
Poptávka po elektromobilech se ruku v ruce s jejich nabídkou zvyšuje, což pomalu začíná tlačit na jejich cenu. A jelikož nejlevnější Model 3 za 35 000 dolarů je ještě v nedohlednu, představila Tesla mid-range Model 3, který za příplatek 10 000 dolarů slibuje údajně ideální poměr mezi cenou a výbavou.
Nový Model 3 mid-range je postaven na stejné platformě se stejným bateriovým modulem, jaký má Model 3 s delším dojezdem (310 mil). Oproti němu však dostal Model 3 se středním dojezdem méně článků, díky spadl jeho dojezd na 260 mil.
Menší dojezd ovšem znamená lepší cenu, což je vždy vítaný argument. Méně článků se ale bohužel projevilo i na výkonu. Zatímco Model 3 s delším dojezdem vytáhne až 233 km/h a z 0 na 96 km/h se dostane za 4,5. Oproti tomu je maximálka modelu se středním dojezdem "jen" 201 km/h a akcelerace trvá 5.6 sekundy.
Samotné auto je tedy k dispozici za 45 000 dolarů, ovšem pokud by měli zákazníci zájem o bohatší výbavu, jako je například Autopilot, budou si muset připlatit dalších 5 000 dolarů. Pokud by ale toužili i po pohonu všech kol, budou mít smůlu. Tato varianta Modelu 3 totiž bude dostupná pouze s pohonem na zadní kola.
Zajímavostí je také skutečnost, že zatímco mid-range Model 3 už je uvedena v ceníku, první majitelé si na ní budou muset počkat. I kdyby složili zálohu okamžitě, dočkají se svého vozu až v průběhu února příštího roku. Nabízí se tedy otázka, kdy vlastně dorazí zcela základní Model 3 za slibovaných 35 000 dolarů. Pokud vůbec dorazí.
Sama automobilka okomentovala uvedení nového modelu na trh zprávou, podle které se automobilce díky pokračujícímu nárůstu výroby i prodejů podařilo najít kapacitu, které ji umožní diverzifikovat své produkty a nabídnout je tak většímu počtu zákazníků.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.