Shelby Mustang GT500 unikl na veřejnost, stane se nejvýkonnějším silničním Fordem historie?

První snímek nové generace Fordu Mustang Shelby GT500
První snímek nové generace Fordu Mustang Shelby GT500, foto: instagram
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. října 2018 08:56
Sdílej:

Vrcholným provedením Fordu Mustang byl několik posledních let model GT350, který rozhodně není špatný, ovšem proti konkurenci překonávající výkony nad 600 koní potřebovala automobilka něco silnějšího. A tím je právě nový Ford Mustang GT500, který byl nedávno odhalen uzavřené společnosti. I z této prezentace však unikl snímek, který odhaluje nový model v plné kráse.

Snímek nového modelu Ford Mustang, kterým by měl být právě vrcholný Shelby GT500, se během čtvrtečního odpoledne objevil na instagramovém profilu Sinister_lifestyle. Pravosti snímku navíc nahrávají i mnohé detaily, které známe z různých ukázek, které již dříve automobilka vypustila.

Některé detaily se navíc shodují i s videem, které automobilka vydala v polovině ledna tohoto roku. Na tom je sice Mustang Shelby GT500 jen animovaný, ovšem detaily jako přední nárazník, maska nebo výrazné křídlo na zádi se dokonale shodují.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

The New 2019/2020 Ford Mustang Shelby GT500! If you work at a Ford dealer and will sell me this car at MSRP please direct message me! I will leave a deposit today! 👍🏼👍🏼 (Disclaimer: Photos were sent to me via Instagram direct message. I am not the originator of this photo. Only a repost with my watermark)

Příspěvek sdílený Kyle | 20Yrs Old | Detroit, MI (@sinister_lifestyle), Říj 18, 2018 v 12:53 PDT

Technické parametry zatím automobilka nezveřejnila, ovšem koncem srpna se na webu The Drive objevila informace, podle které by měl mít nový Shelby GT500 pod kapotou 5.2 litrový motor přeplňovaný kompresorem, který by měl generovat až 720 koní a cca 880 Nm točivého momentu. Podle informací z webu Jalopnik by se však výkon mohl vyšplhat až na 770 koní a 1007 Nm. Jednalo by se tak o nejvýkonnější silniční automobil, jaký kdy Ford vyrobil.

Výkon by měl směřovat přes karbonový kardan na zadní kola, ovšem o převodovce se stále vedou debaty. Podle jedné strany by měla být použita manuální šestistupňová převodovka Tremec, kterou známe již z minulé generace GT500. Druhá skupina však tvrdí, že přenos výkonu bude obstarávat automatická dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Dosud také není jisté, zda se GT500 dočká varianty s označením R, jakou nabízí slabší provedení GT350. Model s tímto označením nabízí řadu úprav, včetně karbonových disků kol.

Samotná automobilka zatím uniklý snímek ani nové GT 500 nijak nekomentovala, což ostatně nedělá nikdy. Pokud se tedy automobilka nerozhodne vyložit karty na stůl již nyní, budeme si muset počkat na kompletní specifikace až do ledna, kdy se GT500 oficiálně představí na autosalonu v Detroitu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.