Vrcholným provedením Fordu Mustang byl několik posledních let model GT350, který rozhodně není špatný, ovšem proti konkurenci překonávající výkony nad 600 koní potřebovala automobilka něco silnějšího. A tím je právě nový Ford Mustang GT500, který byl nedávno odhalen uzavřené společnosti. I z této prezentace však unikl snímek, který odhaluje nový model v plné kráse.
Snímek nového modelu Ford Mustang, kterým by měl být právě vrcholný Shelby GT500, se během čtvrtečního odpoledne objevil na instagramovém profilu Sinister_lifestyle. Pravosti snímku navíc nahrávají i mnohé detaily, které známe z různých ukázek, které již dříve automobilka vypustila.
Některé detaily se navíc shodují i s videem, které automobilka vydala v polovině ledna tohoto roku. Na tom je sice Mustang Shelby GT500 jen animovaný, ovšem detaily jako přední nárazník, maska nebo výrazné křídlo na zádi se dokonale shodují.
Zobrazit příspěvek na InstagramuThe New 2019/2020 Ford Mustang Shelby GT500! If you work at a Ford dealer and will sell me this car at MSRP please direct message me! I will leave a deposit today! 👍🏼👍🏼 (Disclaimer: Photos were sent to me via Instagram direct message. I am not the originator of this photo. Only a repost with my watermark)
Technické parametry zatím automobilka nezveřejnila, ovšem koncem srpna se na webu The Drive objevila informace, podle které by měl mít nový Shelby GT500 pod kapotou 5.2 litrový motor přeplňovaný kompresorem, který by měl generovat až 720 koní a cca 880 Nm točivého momentu. Podle informací z webu Jalopnik by se však výkon mohl vyšplhat až na 770 koní a 1007 Nm. Jednalo by se tak o nejvýkonnější silniční automobil, jaký kdy Ford vyrobil.
Výkon by měl směřovat přes karbonový kardan na zadní kola, ovšem o převodovce se stále vedou debaty. Podle jedné strany by měla být použita manuální šestistupňová převodovka Tremec, kterou známe již z minulé generace GT500. Druhá skupina však tvrdí, že přenos výkonu bude obstarávat automatická dvouspojková sedmistupňová převodovka.
Dosud také není jisté, zda se GT500 dočká varianty s označením R, jakou nabízí slabší provedení GT350. Model s tímto označením nabízí řadu úprav, včetně karbonových disků kol.
Samotná automobilka zatím uniklý snímek ani nové GT 500 nijak nekomentovala, což ostatně nedělá nikdy. Pokud se tedy automobilka nerozhodne vyložit karty na stůl již nyní, budeme si muset počkat na kompletní specifikace až do ledna, kdy se GT500 oficiálně představí na autosalonu v Detroitu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?