Dva týdny před světovou premiérou modelu T-Cross ukazuje Volkswagen své nejnovější SUV poprvé bez maskování, a to za jízdy v nové upoutávce „I am safe“. Nejkompaktnější SUV značky Volkswagen na konci 14sekundového klipu automaticky aktivuje maximální brzdění prostřednictvím funkce nouzového brzdění City včetně rozpoznávání chodců, aby nedošlo ke kolizi s nepozorným člověkem, který náhle vkročil do vozovky. „I am safe“ je jednou ze čtyř tematických oblastí, které definují nejdůležitější vlastnosti modelu T-Cross. Nový T-Cross bude uveden na trh na jaře 2019.
T-Cross vstoupí na trh se sloganem „I am more“, který vyjadřuje jeho postavení na trhu a zároveň i příslib zákazníkům. Toto motto je rozděleno do čtyř dílčích oblastí: „I am practical“, „I am cool“, „I am intuitive“ a „I am safe“. Ke každé z těchto oblastí vznikla jedna upoutávka. Nyní byl zveřejněn čtvrtý klip „I am safe.“
„I am safe“ zdůrazňuje, že T-Cross přijde na trh jako jedno z nejbezpečnějších vozidel své třídy – s vynikající úrovní pasivní bezpečnosti a mimořádně širokou nabídkou asistenčních systémů.
Všechny verze budou sériově vybaveny asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“, systémem pro detekci překážek před vozem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění City a již zmíněným rozpoznáváním chodců.
Mezi další nabízené asistenční systémy patří mimo jiné asistent pro sledování slepého úhlu (upozorňuje na vozidla v zóně slepého úhlu) včetně „asistenta pro vyjetí z parkovacího místa“ (upozorňuje na vozidla, která přijíždějí k vozu T-Cross vzadu ze stran), „systém preventivní ochrany cestujících“ (při riziku kolize uzavře okna dveří a posuvné střešní okno, přitáhne bezpečnostní pásy a zvýší brzdný tlak) a adaptivní tempomat ACC (automaticky brzdí a zrychluje na základě dat z radarového senzoru).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.