Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. října 2018, 10:11 Aktualizováno 16.10.2018, 11:06 Google+

Tradiční atmosferické spalovací motory už považuje řada lidí za přežitek, který nedrží krok s dobou svým výkonem, hospodárností ani ekologičností. Je potřeba si ale uvědomit, jak odolné tyto motory umí být. Skvěle to ilustruje například ruský pokus, během kterého skončily tři automobily na rok pohřbeny pod zemí a nyní nastal čas oživení jejich motorů. Jak si s tím ale letitá Lada, Audi a Toyota poradí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Minulý týden jsme upozornili na video, ve kterém ruští YouTubeři z kanálu Garage 54 vykopali trojici automobilů, které před rokem pohřbili. Všechny vozy dostaly pořádně zabrat, tlakem půdy jim popraskala okna, promačkaly se plechy a do interiéru se nahrnulo bláto.

Ušetřeny nebyly ani motory, které dostaly bahenní lázeň, pokryla je koroze a do jejich útrob se dostala voda. Zkrátka nic z toho, čemu byste svůj motor chtěli vystavovat. Ruský kutil Vlad, který je hlavní hvězdou kanálu, se přesto rozhodl všechny motory oživit.

První přišla na řadu Audi, u které ale pokus skončil naprostým neúspěchem. Startér naprosto vypověděl službu a navíc se během oživovacích pokusů podařilo „utrhnout" karburátor. Audi tedy skončila naprosto odepsaná a na řadu přišla Lada a Toyota.

Začněme u Lady, která byla z bláta vyproštěna jako první. Její karoserie dostala pod zemí pořádně zabrat a během pokusů o vyproštění dokonce téměř přišla o předek, přesto právě u tohohle stroje všichni očekávali, že naskočí.

První pohled do motorového prostoru byl sice žalostný, přesto nedošlo k žádným mechanickým poškozením. Ještě před pokusem o nastartování ale bylo potřeba dostat bláto z přívodu vzduchu, dostat vodu z motoru, očistit svíčky, vyčistit karburátor, uvolnit výfukový systém, instalovat novou baterii a aplikovat startovací sprej do karburátoru.

Na první pokusy o nastartování motor sice nereagoval, ovšem příčina byla triviální: na převodovce byl zařazený převod. Bylo tedy potřeby uvolnit interiér, vyřadit a pokus zopakovat. A po pár protočení startéru motor skutečně naskočil.

zdroj: youtube.com

Po úspěšném nastartování Lady přišel čas na oživení Toyoty. Její motor sice nevypadal tak žalostně, přesto potřeboval podobnou údržbu. Bylo potřeba odstranit bláto z přívodu vzduchu, dostat vodu z motoru a očistit svíčky. Poté dostal motor trochu nepříliš čerstvého oleje, novou baterii a startovací sprej do karburátoru. Motor sice naskočil ovšem nikdy mu to moc dlouho nevydrželo. Po přilití trochy benzínu do karburátoru ale pokaždé ožil. Vlad dokonce v žertu pronesl, že by se ten motor snad dal ještě i prodat.

Všechny stroje dostaly pořádně zabrat, ovšem jak je z videa vidět, jejich jednoduché atmosferické motory vyžadovaly jen základní údržbu, aby opět naskočily. Nebyly sice v perfektní kondici a pro jejich dlouhodobý provoz by byl potřeba mnohem výraznější servisní zásah, přesto je to další připomínka toho, jak úžasné mohou staré motory být a kolik toho vlastně vydrží.

Vytisknout

Diskuze: Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud