Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. října 2018, 10:11 Aktualizováno 16.10.2018, 11:06 Google+

Tradiční atmosferické spalovací motory už považuje řada lidí za přežitek, který nedrží krok s dobou svým výkonem, hospodárností ani ekologičností. Je potřeba si ale uvědomit, jak odolné tyto motory umí být. Skvěle to ilustruje například ruský pokus, během kterého skončily tři automobily na rok pohřbeny pod zemí a nyní nastal čas oživení jejich motorů. Jak si s tím ale letitá Lada, Audi a Toyota poradí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Minulý týden jsme upozornili na video, ve kterém ruští YouTubeři z kanálu Garage 54 vykopali trojici automobilů, které před rokem pohřbili. Všechny vozy dostaly pořádně zabrat, tlakem půdy jim popraskala okna, promačkaly se plechy a do interiéru se nahrnulo bláto.

Ušetřeny nebyly ani motory, které dostaly bahenní lázeň, pokryla je koroze a do jejich útrob se dostala voda. Zkrátka nic z toho, čemu byste svůj motor chtěli vystavovat. Ruský kutil Vlad, který je hlavní hvězdou kanálu, se přesto rozhodl všechny motory oživit.

První přišla na řadu Audi, u které ale pokus skončil naprostým neúspěchem. Startér naprosto vypověděl službu a navíc se během oživovacích pokusů podařilo „utrhnout" karburátor. Audi tedy skončila naprosto odepsaná a na řadu přišla Lada a Toyota.

Začněme u Lady, která byla z bláta vyproštěna jako první. Její karoserie dostala pod zemí pořádně zabrat a během pokusů o vyproštění dokonce téměř přišla o předek, přesto právě u tohohle stroje všichni očekávali, že naskočí.

První pohled do motorového prostoru byl sice žalostný, přesto nedošlo k žádným mechanickým poškozením. Ještě před pokusem o nastartování ale bylo potřeba dostat bláto z přívodu vzduchu, dostat vodu z motoru, očistit svíčky, vyčistit karburátor, uvolnit výfukový systém, instalovat novou baterii a aplikovat startovací sprej do karburátoru.

Na první pokusy o nastartování motor sice nereagoval, ovšem příčina byla triviální: na převodovce byl zařazený převod. Bylo tedy potřeby uvolnit interiér, vyřadit a pokus zopakovat. A po pár protočení startéru motor skutečně naskočil.

zdroj: youtube.com

Po úspěšném nastartování Lady přišel čas na oživení Toyoty. Její motor sice nevypadal tak žalostně, přesto potřeboval podobnou údržbu. Bylo potřeba odstranit bláto z přívodu vzduchu, dostat vodu z motoru a očistit svíčky. Poté dostal motor trochu nepříliš čerstvého oleje, novou baterii a startovací sprej do karburátoru. Motor sice naskočil ovšem nikdy mu to moc dlouho nevydrželo. Po přilití trochy benzínu do karburátoru ale pokaždé ožil. Vlad dokonce v žertu pronesl, že by se ten motor snad dal ještě i prodat.

Všechny stroje dostaly pořádně zabrat, ovšem jak je z videa vidět, jejich jednoduché atmosferické motory vyžadovaly jen základní údržbu, aby opět naskočily. Nebyly sice v perfektní kondici a pro jejich dlouhodobý provoz by byl potřeba mnohem výraznější servisní zásah, přesto je to další připomínka toho, jak úžasné mohou staré motory být a kolik toho vlastně vydrží.

Vytisknout

Diskuze: Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Colt

Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Polski Fiat 126p

Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

Ilustrační foto

Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

MG ZS

Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

peugeot 408

TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

Volkswagen Amarok

Nový Volkswagen Amarok má české ceny

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Škoda Kodiaq RS

Škoda připravuje revoluční změnu při tankování

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota zapsala nový rekord

Subaru Outback

Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Kia EV9

Vrcholné SUV Kia EV9 s diskutabilním designem

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

reklama

Doporučujeme

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

  2. TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

  3. Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

  4. Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

  5. Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud