Mladoboleslavská SUV ofenziva bude zřejmě pokračovat i příštím rokem, kdy bychom se mohli dočkat představení dalšího zajímavého modelu. Podle zahraničních informací by se mělo jednat dosud o nejmenší SUV z nabídky Škoda Auto, které se bude v hierarchii nacházet pod modely Kodiaq a Karoq. Díky kombinaci prostoru a dostupné ceny se od něj však očekává rychlé vystoupání až na pozici bestselleru.
Nové SUV by mělo být postaveno na koncernové platformě MQB A0, svými rozměry by však mělo patřit mezi největší modely ve svém segmentu a web AutoExpress, který o voze informoval jako první, dokonce předpokládá, že interiér by mohl být prostornější než ve Volkswagenu T-Roc. Ten přitom spadá už do vyššího segmentu.
U mladoboleslavské automobilky se však nejedná o žádné překvapení, neboť prostornost a praktická využitelnost interiéru je jedním z klíčových prvků jejího úspěchu a vzrůstající obliby.
„Vždy se snažíme stavět naše vozy tak, aby se pohybovaly v horní části segmentu. Takže míváme větší rozvor, větší kufry a více místa v interiéru," uvedl Bernhard Maier, CEO Škoda Auto, v rozhovoru pro britský magazín během letošního pařížského autosalonu. „Tohle je segment, který vznikl před pár lety. A protože se chceme zapojit a stát se jeho součástí, tohle auto by mělo skvěle zapadnout."
Malým zklamáním pro některé dobrodružné povahy ale může být fakt, že podle informací AutoExpress by kvůli snaze osekat náklady na minimum neměl být nový model vybaven pohonem všech kol. Jako základní pohonné jednotky by měly sloužit osvědčené tříválce z dílny VW, kromě nich by se však mělo dostat i na čtyřválcové 1.5 TSI a naftovou 1.6 TDI. O přenos síly na kola by se měla starat jak manuální, tak automatická DSG převodovka.
Pokud tedy shrneme všechny informace, zdá se, že Škoda se hodlá držet starého ale osvědčeného receptu na výrobu bestselleru. Vůz nadchne vyšším posezem za volantem, designem módních SUV a osvědčenými motory. Jeho výbava by navíc neměla překypovat žádnými výstřelky, takže cena by měla zůstat v rozumných mezích.
Jak ostatně dodal Maier „Auto následuje požadavky zákazníků. Dostanete všechny benefity větší karoserie, vyšší posez za volantem a více místa. Nebudete ale muset příliš utrácet za věci, jako je například pohon všech kol."
A kdy se nového modelu dočkáme? Těžko soudit. Podle informací AutoExpress by měl být nový model představen v následujících 12 měsících, takže i kdyby při vývoji došlo k nějakým komplikacím, jistě ho neuvidíme později než koncem příštího roku. Ještě předtím nás ale čeká premiéra nástupce rapidu, která by se měla uskutečnit již v příštím měsíci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.