Mladoboleslavská SUV ofenziva bude zřejmě pokračovat i příštím rokem, kdy bychom se mohli dočkat představení dalšího zajímavého modelu. Podle zahraničních informací by se mělo jednat dosud o nejmenší SUV z nabídky Škoda Auto, které se bude v hierarchii nacházet pod modely Kodiaq a Karoq. Díky kombinaci prostoru a dostupné ceny se od něj však očekává rychlé vystoupání až na pozici bestselleru.
Nové SUV by mělo být postaveno na koncernové platformě MQB A0, svými rozměry by však mělo patřit mezi největší modely ve svém segmentu a web AutoExpress, který o voze informoval jako první, dokonce předpokládá, že interiér by mohl být prostornější než ve Volkswagenu T-Roc. Ten přitom spadá už do vyššího segmentu.
U mladoboleslavské automobilky se však nejedná o žádné překvapení, neboť prostornost a praktická využitelnost interiéru je jedním z klíčových prvků jejího úspěchu a vzrůstající obliby.
„Vždy se snažíme stavět naše vozy tak, aby se pohybovaly v horní části segmentu. Takže míváme větší rozvor, větší kufry a více místa v interiéru," uvedl Bernhard Maier, CEO Škoda Auto, v rozhovoru pro britský magazín během letošního pařížského autosalonu. „Tohle je segment, který vznikl před pár lety. A protože se chceme zapojit a stát se jeho součástí, tohle auto by mělo skvěle zapadnout."
Malým zklamáním pro některé dobrodružné povahy ale může být fakt, že podle informací AutoExpress by kvůli snaze osekat náklady na minimum neměl být nový model vybaven pohonem všech kol. Jako základní pohonné jednotky by měly sloužit osvědčené tříválce z dílny VW, kromě nich by se však mělo dostat i na čtyřválcové 1.5 TSI a naftovou 1.6 TDI. O přenos síly na kola by se měla starat jak manuální, tak automatická DSG převodovka.
Pokud tedy shrneme všechny informace, zdá se, že Škoda se hodlá držet starého ale osvědčeného receptu na výrobu bestselleru. Vůz nadchne vyšším posezem za volantem, designem módních SUV a osvědčenými motory. Jeho výbava by navíc neměla překypovat žádnými výstřelky, takže cena by měla zůstat v rozumných mezích.
Jak ostatně dodal Maier „Auto následuje požadavky zákazníků. Dostanete všechny benefity větší karoserie, vyšší posez za volantem a více místa. Nebudete ale muset příliš utrácet za věci, jako je například pohon všech kol."
A kdy se nového modelu dočkáme? Těžko soudit. Podle informací AutoExpress by měl být nový model představen v následujících 12 měsících, takže i kdyby při vývoji došlo k nějakým komplikacím, jistě ho neuvidíme později než koncem příštího roku. Ještě předtím nás ale čeká premiéra nástupce rapidu, která by se měla uskutečnit již v příštím měsíci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?