Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

Ilustrační foto (Škoda Karoq Sportline)
Ilustrační foto (Škoda Karoq Sportline), foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. října 2018 09:10 | akt. 15. října 2018 10:29
Sdílej:

Mladoboleslavská SUV ofenziva bude zřejmě pokračovat i příštím rokem, kdy bychom se mohli dočkat představení dalšího zajímavého modelu. Podle zahraničních informací by se mělo jednat dosud o nejmenší SUV z nabídky Škoda Auto, které se bude v hierarchii nacházet pod modely Kodiaq a Karoq. Díky kombinaci prostoru a dostupné ceny se od něj však očekává rychlé vystoupání až na pozici bestselleru.

Nové SUV by mělo být postaveno na koncernové platformě MQB A0, svými rozměry by však mělo patřit mezi největší modely ve svém segmentu a web AutoExpress, který o voze informoval jako první, dokonce předpokládá, že interiér by mohl být prostornější než ve Volkswagenu T-Roc. Ten přitom spadá už do vyššího segmentu.

U mladoboleslavské automobilky se však nejedná o žádné překvapení, neboť prostornost a praktická využitelnost interiéru je jedním z klíčových prvků jejího úspěchu a vzrůstající obliby.

„Vždy se snažíme stavět naše vozy tak, aby se pohybovaly v horní části segmentu. Takže míváme větší rozvor, větší kufry a více místa v interiéru," uvedl Bernhard Maier, CEO Škoda Auto, v rozhovoru pro britský magazín během letošního pařížského autosalonu. „Tohle je segment, který vznikl před pár lety. A protože se chceme zapojit a stát se jeho součástí, tohle auto by mělo skvěle zapadnout."

Malým zklamáním pro některé dobrodružné povahy ale může být fakt, že podle informací AutoExpress by kvůli snaze osekat náklady na minimum neměl být nový model vybaven pohonem všech kol. Jako základní pohonné jednotky by měly sloužit osvědčené tříválce z dílny VW, kromě nich by se však mělo dostat i na čtyřválcové 1.5 TSI a naftovou 1.6 TDI. O přenos síly na kola by se měla starat jak manuální, tak automatická DSG převodovka.

Pokud tedy shrneme všechny informace, zdá se, že Škoda se hodlá držet starého ale osvědčeného receptu na výrobu bestselleru. Vůz nadchne vyšším posezem za volantem, designem módních SUV a osvědčenými motory. Jeho výbava by navíc neměla překypovat žádnými výstřelky, takže cena by měla zůstat v rozumných mezích.

Jak ostatně dodal Maier „Auto následuje požadavky zákazníků. Dostanete všechny benefity větší karoserie, vyšší posez za volantem a více místa. Nebudete ale muset příliš utrácet za věci, jako je například pohon všech kol."

A kdy se nového modelu dočkáme? Těžko soudit. Podle informací AutoExpress by měl být nový model představen v následujících 12 měsících, takže i kdyby při vývoji došlo k nějakým komplikacím, jistě ho neuvidíme později než koncem příštího roku. Ještě předtím nás ale čeká premiéra nástupce rapidu, která by se měla uskutečnit již v příštím měsíci.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?