Mladoboleslavská SUV ofenziva bude zřejmě pokračovat i příštím rokem, kdy bychom se mohli dočkat představení dalšího zajímavého modelu. Podle zahraničních informací by se mělo jednat dosud o nejmenší SUV z nabídky Škoda Auto, které se bude v hierarchii nacházet pod modely Kodiaq a Karoq. Díky kombinaci prostoru a dostupné ceny se od něj však očekává rychlé vystoupání až na pozici bestselleru.
Nové SUV by mělo být postaveno na koncernové platformě MQB A0, svými rozměry by však mělo patřit mezi největší modely ve svém segmentu a web AutoExpress, který o voze informoval jako první, dokonce předpokládá, že interiér by mohl být prostornější než ve Volkswagenu T-Roc. Ten přitom spadá už do vyššího segmentu.
U mladoboleslavské automobilky se však nejedná o žádné překvapení, neboť prostornost a praktická využitelnost interiéru je jedním z klíčových prvků jejího úspěchu a vzrůstající obliby.
„Vždy se snažíme stavět naše vozy tak, aby se pohybovaly v horní části segmentu. Takže míváme větší rozvor, větší kufry a více místa v interiéru," uvedl Bernhard Maier, CEO Škoda Auto, v rozhovoru pro britský magazín během letošního pařížského autosalonu. „Tohle je segment, který vznikl před pár lety. A protože se chceme zapojit a stát se jeho součástí, tohle auto by mělo skvěle zapadnout."
Malým zklamáním pro některé dobrodružné povahy ale může být fakt, že podle informací AutoExpress by kvůli snaze osekat náklady na minimum neměl být nový model vybaven pohonem všech kol. Jako základní pohonné jednotky by měly sloužit osvědčené tříválce z dílny VW, kromě nich by se však mělo dostat i na čtyřválcové 1.5 TSI a naftovou 1.6 TDI. O přenos síly na kola by se měla starat jak manuální, tak automatická DSG převodovka.
Pokud tedy shrneme všechny informace, zdá se, že Škoda se hodlá držet starého ale osvědčeného receptu na výrobu bestselleru. Vůz nadchne vyšším posezem za volantem, designem módních SUV a osvědčenými motory. Jeho výbava by navíc neměla překypovat žádnými výstřelky, takže cena by měla zůstat v rozumných mezích.
Jak ostatně dodal Maier „Auto následuje požadavky zákazníků. Dostanete všechny benefity větší karoserie, vyšší posez za volantem a více místa. Nebudete ale muset příliš utrácet za věci, jako je například pohon všech kol."
A kdy se nového modelu dočkáme? Těžko soudit. Podle informací AutoExpress by měl být nový model představen v následujících 12 měsících, takže i kdyby při vývoji došlo k nějakým komplikacím, jistě ho neuvidíme později než koncem příštího roku. Ještě předtím nás ale čeká premiéra nástupce rapidu, která by se měla uskutečnit již v příštím měsíci.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?