Společnost Škoda Auto již popáté obhájila prvenství v hodnocení atraktivity zaměstnavatelů studenty technických oborů. V průzkumu společnosti Universum zaujala také budoucí ekonomy a studenty informačních technologií. U studentů ekonomických oborů obsadila druhé místo žebříčku. U budoucích IT specialistů se posunula na páté místo, mezi přední IT společnosti. Mezi respondenty bylo přes 10 tisíc studentů a absolventů z 25 univerzit a vysokých škol.
Globální výzkumná společnost Universum provedla šetření v České republice již popáté a opět se zaměřila na zjištění rozhodujících faktorů, které hrají roli při výběru zaměstnání. Studenti jednoznačně preferují zaměstnavatele, který jim poskytne přátelské pracovní prostředí, možnostkariérního růstu, vyšší míru samostatnosti a možnost práce v týmu. V porovnání s předchozími lety je pro studenty stále důležitější tržní úspěch firmy, stejně jako její prestiž. Zároveň si však přejí udržet rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.
„Získávání nových kvalifikovaných talentů považujeme za klíčový aspekt pro další rozvoj společnosti. Je skvělé, že mladí profesionálové vědí, že ve Škoda Auto nabízíme nejen zajímavou a stabilní práci, ale také výborné podmínky pro další kariérní růst,“ říká Bohdan Wojnar a dodává: „Výsledek ankety potvrzuje stálý, vysoký zájem o zaměstnání v naší společnosti. Zejména výrazný posun ve vnímání IT studentů nás velmi těší, neboť jim můžeme v současné revoluční době, kterou prochází automobilový průmysl, nabídnout práci na zajímavých projektech.“
Škoda Auto dlouhodobě cílí na studenty technických oborů a v souvislosti s rapidním rozvojem v oblasti informačních technologií a zvýšenými nároky Průmyslu 4.0 i na studenty IT oborů. Ve společnosti Škoda Auto tak rozvíjejí kariéru mimo jiné datoví analytici, IT architekti, specialisté IT bezpečnosti a infrastruktury, vývojáři či projektoví manažeři. Nejcennější devizou Škoda IT je pestrost a široká škála možností uplatnění. Společnost Škoda Auto intenzivně spolupracuje s IT fakultami na projektech, které mají reálné využití jako např. projekt Eye Tracking ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové. Škoda Auto také pořádá noční hackathony, na kterých IT talenti přicházejí s novými nápady.
Na IT studenty rovněž cílí employer-brandingovou kampaní Backend Stories a řadou eventů jako jsou exkurze do podnikového datového centra. Škoda Auto jej nedávno rozšířila, aby si zajistila potřebnou kapacitu pro expandující IT. Datové centrum v závodě v Mladé Boleslavi se tak stalo největším soukromým firemním datovým centrem v zemi.
Společnost Škoda Auto se dlouhodobě zaměřuje na vzdělávání a rozvoj svých zaměstnanců a mladých lidí. Ve spolupráci s vysokými školami poskytuje odborné placené stáže, účastní se veletrhů, podílí se na studentských a vzdělávacích projektech. Automobilka si také ve svém odborném učilišti v Mladé Boleslavi vychovává mladé techniky. Před 18 lety byla v Mladé Boleslavi založena rovněž Škoda Auto Vysoká škola.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.