Společnost Škoda Auto již popáté obhájila prvenství v hodnocení atraktivity zaměstnavatelů studenty technických oborů. V průzkumu společnosti Universum zaujala také budoucí ekonomy a studenty informačních technologií. U studentů ekonomických oborů obsadila druhé místo žebříčku. U budoucích IT specialistů se posunula na páté místo, mezi přední IT společnosti. Mezi respondenty bylo přes 10 tisíc studentů a absolventů z 25 univerzit a vysokých škol.
Globální výzkumná společnost Universum provedla šetření v České republice již popáté a opět se zaměřila na zjištění rozhodujících faktorů, které hrají roli při výběru zaměstnání. Studenti jednoznačně preferují zaměstnavatele, který jim poskytne přátelské pracovní prostředí, možnostkariérního růstu, vyšší míru samostatnosti a možnost práce v týmu. V porovnání s předchozími lety je pro studenty stále důležitější tržní úspěch firmy, stejně jako její prestiž. Zároveň si však přejí udržet rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.
„Získávání nových kvalifikovaných talentů považujeme za klíčový aspekt pro další rozvoj společnosti. Je skvělé, že mladí profesionálové vědí, že ve Škoda Auto nabízíme nejen zajímavou a stabilní práci, ale také výborné podmínky pro další kariérní růst,“ říká Bohdan Wojnar a dodává: „Výsledek ankety potvrzuje stálý, vysoký zájem o zaměstnání v naší společnosti. Zejména výrazný posun ve vnímání IT studentů nás velmi těší, neboť jim můžeme v současné revoluční době, kterou prochází automobilový průmysl, nabídnout práci na zajímavých projektech.“
Škoda Auto dlouhodobě cílí na studenty technických oborů a v souvislosti s rapidním rozvojem v oblasti informačních technologií a zvýšenými nároky Průmyslu 4.0 i na studenty IT oborů. Ve společnosti Škoda Auto tak rozvíjejí kariéru mimo jiné datoví analytici, IT architekti, specialisté IT bezpečnosti a infrastruktury, vývojáři či projektoví manažeři. Nejcennější devizou Škoda IT je pestrost a široká škála možností uplatnění. Společnost Škoda Auto intenzivně spolupracuje s IT fakultami na projektech, které mají reálné využití jako např. projekt Eye Tracking ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové. Škoda Auto také pořádá noční hackathony, na kterých IT talenti přicházejí s novými nápady.
Na IT studenty rovněž cílí employer-brandingovou kampaní Backend Stories a řadou eventů jako jsou exkurze do podnikového datového centra. Škoda Auto jej nedávno rozšířila, aby si zajistila potřebnou kapacitu pro expandující IT. Datové centrum v závodě v Mladé Boleslavi se tak stalo největším soukromým firemním datovým centrem v zemi.
Společnost Škoda Auto se dlouhodobě zaměřuje na vzdělávání a rozvoj svých zaměstnanců a mladých lidí. Ve spolupráci s vysokými školami poskytuje odborné placené stáže, účastní se veletrhů, podílí se na studentských a vzdělávacích projektech. Automobilka si také ve svém odborném učilišti v Mladé Boleslavi vychovává mladé techniky. Před 18 lety byla v Mladé Boleslavi založena rovněž Škoda Auto Vysoká škola.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?