Chump Holdiongs, produkční společnost založená Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a Andy Willmanam za účelem produkce seriálu The Grand Tour pro společnost Amazon Prime, si za minulý rok připsala pořádný balík.
Podle dostupných zpráv vydělala produkční společnost (bez zdanění) během minulého roku cca 7.6 milionu liber, což je necelých 10 milionů dolarů nebo cca 224.3 milionu korun. Její korporátní daň by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber, čímž se dotahuje na paty samotného Amazonu.
Obrat produkční společnosti Chump Holding se podle jejích účtů pohyboval okolo 26 milionů liber, což je cca 767,4 milionu korun. Trojice hlavních protagonistů, společně s Andy Willmanem, si na koni roku rozdala částku ve výši 5.2 milionu liber (cca 153.5 milionu Kč.) za své moderátorské služby. Každý tedy dostal v průměru zhruba 76.7 milionu korun. Zbytek zaměstnanců, který je cca 27, si ve mzdách rozdělil přes 3 miliony liber, tedy cca 88,6 milionu korun.
„Ředitelé se budou snažit i nadále zaměřovat na vytváření kvalitního obsahu a současně chtějí zajistit, aby režijní náklady společnosti zůstaly stabilní," uvádí finanční přiznání společnosti. „Ředitelé jsou spokojeni s výsledky za rok a s finanční situací na konci roku a i nadále budou pokračovat ve vyhledávání podnikatelských příležitostí, které se objeví v budoucnosti."
Pozitivním finančním výsledkům se vlastně ani nedivíme, neboť The Grand Tour se během minulého roku stal druhým nejčastěji streamovaným televizním pořadem v Británii. Jediná show, která se dokázala dostat před Grand Tour, byl již roky divácky oblíbený sitcom Přátelé.
Z minulosti můžeme dodat, že první sezónu The Grand Tour sledovalo cca 27 % odběratelů služby Amazon Prime, druhou sezónu už ale sledovalo o pět procent lidí méně. Amazon však neuvedl celková čísla odběratelů, takže pokud se základna odběratelů během roka rozrostla, nemuselo 5 % znamenat příliš vysoký reálný pokles sledovanosti.
V současnosti se natáčí a zpracovává třetí sezóna Grand Tour, jejíž datum premiéry prozatím nebylo oznámeno. Všeobecně se ale předpokládá, že první díl bude odvysílán v listopadu nebo prosince - podobně jako u minulých dvou sezón.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.