Grand Tour vydělal svým protagonistům pořádný balík. Co odhalilo daňové přiznání jejich společnosti?

Grand Tour (TV pořad Amazonu) se objeví i v podobě hry určené pro konzole
Grand Tour (TV pořad Amazonu) se objeví i v podobě hry určené pro konzole, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. října 2018 14:59 | akt. 10. října 2018 15:26
Sdílej:

Chump Holdiongs, produkční společnost založená Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a Andy Willmanam za účelem produkce seriálu The Grand Tour pro společnost Amazon Prime, si za minulý rok připsala pořádný balík.

Podle dostupných zpráv vydělala produkční společnost (bez zdanění) během minulého roku cca 7.6 milionu liber, což je necelých 10 milionů dolarů nebo cca 224.3 milionu korun. Její korporátní daň by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber, čímž se dotahuje na paty samotného Amazonu.

Obrat produkční společnosti Chump Holding se podle jejích účtů pohyboval okolo 26 milionů liber, což je cca 767,4 milionu korun. Trojice hlavních protagonistů, společně s Andy Willmanem, si na koni roku rozdala částku ve výši 5.2 milionu liber (cca 153.5 milionu Kč.) za své moderátorské služby. Každý tedy dostal v průměru zhruba 76.7 milionu korun. Zbytek zaměstnanců, který je cca 27, si ve mzdách rozdělil přes 3 miliony liber, tedy cca 88,6 milionu korun.

„Ředitelé se budou snažit i nadále zaměřovat na vytváření kvalitního obsahu a současně chtějí zajistit, aby režijní náklady společnosti zůstaly stabilní," uvádí finanční přiznání společnosti. „Ředitelé jsou spokojeni s výsledky za rok a s finanční situací na konci roku a i nadále budou pokračovat ve vyhledávání podnikatelských příležitostí, které se objeví v budoucnosti."

Pozitivním finančním výsledkům se vlastně ani nedivíme, neboť The Grand Tour se během minulého roku stal druhým nejčastěji streamovaným televizním pořadem v Británii. Jediná show, která se dokázala dostat před Grand Tour, byl již roky divácky oblíbený sitcom Přátelé.

Z minulosti můžeme dodat, že první sezónu The Grand Tour sledovalo cca 27 % odběratelů služby Amazon Prime, druhou sezónu už ale sledovalo o pět procent lidí méně. Amazon však neuvedl celková čísla odběratelů, takže pokud se základna odběratelů během roka rozrostla, nemuselo 5 % znamenat příliš vysoký reálný pokles sledovanosti.

V současnosti se natáčí a zpracovává třetí sezóna Grand Tour, jejíž datum premiéry prozatím nebylo oznámeno. Všeobecně se ale předpokládá, že první díl bude odvysílán v listopadu nebo prosince - podobně jako u minulých dvou sezón.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.