Grand Tour vydělal svým protagonistům pořádný balík. Co odhalilo daňové přiznání jejich společnosti?

Grand Tour (TV pořad Amazonu) se objeví i v podobě hry určené pro konzole
Grand Tour (TV pořad Amazonu) se objeví i v podobě hry určené pro konzole, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. října 2018 14:59 | akt. 10. října 2018 15:26
Sdílej:

Chump Holdiongs, produkční společnost založená Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a Andy Willmanam za účelem produkce seriálu The Grand Tour pro společnost Amazon Prime, si za minulý rok připsala pořádný balík.

Podle dostupných zpráv vydělala produkční společnost (bez zdanění) během minulého roku cca 7.6 milionu liber, což je necelých 10 milionů dolarů nebo cca 224.3 milionu korun. Její korporátní daň by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber, čímž se dotahuje na paty samotného Amazonu.

Obrat produkční společnosti Chump Holding se podle jejích účtů pohyboval okolo 26 milionů liber, což je cca 767,4 milionu korun. Trojice hlavních protagonistů, společně s Andy Willmanem, si na koni roku rozdala částku ve výši 5.2 milionu liber (cca 153.5 milionu Kč.) za své moderátorské služby. Každý tedy dostal v průměru zhruba 76.7 milionu korun. Zbytek zaměstnanců, který je cca 27, si ve mzdách rozdělil přes 3 miliony liber, tedy cca 88,6 milionu korun.

„Ředitelé se budou snažit i nadále zaměřovat na vytváření kvalitního obsahu a současně chtějí zajistit, aby režijní náklady společnosti zůstaly stabilní," uvádí finanční přiznání společnosti. „Ředitelé jsou spokojeni s výsledky za rok a s finanční situací na konci roku a i nadále budou pokračovat ve vyhledávání podnikatelských příležitostí, které se objeví v budoucnosti."

Pozitivním finančním výsledkům se vlastně ani nedivíme, neboť The Grand Tour se během minulého roku stal druhým nejčastěji streamovaným televizním pořadem v Británii. Jediná show, která se dokázala dostat před Grand Tour, byl již roky divácky oblíbený sitcom Přátelé.

Z minulosti můžeme dodat, že první sezónu The Grand Tour sledovalo cca 27 % odběratelů služby Amazon Prime, druhou sezónu už ale sledovalo o pět procent lidí méně. Amazon však neuvedl celková čísla odběratelů, takže pokud se základna odběratelů během roka rozrostla, nemuselo 5 % znamenat příliš vysoký reálný pokles sledovanosti.

V současnosti se natáčí a zpracovává třetí sezóna Grand Tour, jejíž datum premiéry prozatím nebylo oznámeno. Všeobecně se ale předpokládá, že první díl bude odvysílán v listopadu nebo prosince - podobně jako u minulých dvou sezón.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?