Kim Čong-un, vůdce KLDR, se před několika dny sešel s americkým ministrem zahraničních věcí, kterým je Mike Pompeo. Předmětem jejich debat měly být detaily týkající se ukončení severokorejského jaderného programu, ovšem to je pro nás, jakožto motoristický server, téma víceméně nezajímavé. Mnohem zajímavější je ale stroj, ve kterém severokorejský vůdce na setkání přijel. I přes řadu sankcí a upadající ekonomiku totiž vyměnil svůj Mercedes Pullman za aristokratický Rolls-Royce Phantom.
Severokorejští vůdci měli vždy slabost pro Mercedesy, což Kim Čong-un podědil. Ať už se vydával na cesty po své domovině, nebo na některou z nedávných zahraničních cest, vždy se vozil ve své obrněné limuzíně Mercedes-Benz Pullman Guard, která je postavena na základech Mercedesu S600 modelového roku 2012.
O Kimovi se ale všeobecně ví, že má velkou slabost a zájem nejen o auta, ale také o letadla. To se ostatně ukázalo i během nedávného setkání s americkým prezidentem Donaldem Trumpem, na které si Kim nadšeně prohlížel americkou prezidentskou limuzínu, které se zlidověle říká The Beast, tedy bestie.
A protože většina světových státníků v nedávných měsících přesedlala na nové stroje (prezidenti Ruska, Číny i USA), rozhodl se zřejmě i Kim, že je na čase zařadit do své flotily nový stroj. A jeho premiéra se uskutečnila právě během setkání s Pompeem, na které severokorejský vůdce dorazil na červeném koberci, zatímco za jeho zády se vyjímaly nezaměnitelné tvary Rolls-Royce Phantom.
Mnoho lidí si přitom pokládá otázku, jak je něco takového vůbec možné. Na KLDR je totiž uvaleno mnoho sankcí, mezi nimiž nechybí embargo na dovoz luxusního zboží, mezi které vozy RR bezpochyby patří. Státní ekonomika navíc rozhodně není v nejlepší kondici, ba naopak. I přesto se ale v rozpočtu na nový stroj pár milionů našlo.
Web The Drive navíc spekuluje, že odhalení vozu během setkání s Pompeem rozhodně nebylo náhodné. Pravděpodobně se mělo jednat o počin severokorejské propagandy, která chtěla ukázat neefektivnost sankcí a vzdor KLDR, která se jimi nenechá zahnat do kouta a stále si může dovolit pro svého vůdce nové stroje.
Does Kim Jong un also like Rolls Royce? He may not be able to buy Mercedes Benz parts due to UN sanctions😂😂😂 pic.twitter.com/D3Y0DwHzb7
— Opendprk.org (@opendprk) 8. října 2018
Některé země, jako například Čína nebo Rusko, navíc v reakci na relativně nedávné zlepšování vztahů na korejském poloostrově ze svých sankcí polevili. Od té doby se také výrazně zlepšilo Kimovo vnímání ve světě a navíc se měl zvýšit i počet turistů, kteří KLDR navštívili. A brzy by se k nim dokonce měli přidat i experti na jadernou energetiku, kteří by měli sledovat severokorejské odstoupení od vývoje jaderných zbraní.
Zpátky ale k novému vozu, kolem kterého panuje ještě jedna záhada - je pancéřovaný? Kim se totiž o svou bezpečnost z pochopitelných důvodů dost stará a ve světě navíc existuje několik společností, které dokáží vyrobit z Phantomu doslova pojízdnou pevnost.
Jednou z nich je i společnost Mutec, která spolupracuje přímo s automobilkou a pro luxusní limuzínu nabízí extrémní ochranu na úrovni VR7. Na první pohled rozdíl nepoznáte, ovšem jak ukazuje video z testování - takto upravený Rolls by měl přežít i projížďku přes frontu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.