Rusové vykopali trojici aut, kterou pohřbili před rokem. Podívejte se, co z nich zbylo

Ruští YouTubeři před rokem zakopali trojici aut, teď je vykopali a pokusí se je oživit
Ruští YouTubeři před rokem zakopali trojici aut, teď je vykopali a pokusí se je oživit, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. října 2018 13:44 | akt. 8. října 2018 14:17
Sdílej:

Ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 nás pravidelně zásobuje nápady, které by většina lidí rovnou odsoudila jako příliš absurdní. Například na podzim minulého roku se rozhodl pohřbít trojici nesourodých aut, na kterých chtěl zjistit, co s nimi udělá roční pobyt pod zemí. Rok už ale uplynul a tak nastal čas auta vykopat. A co Vlad pod vrstvou hlíny našel?

Po extrémní zátěžový test si Vlad vybral trojici nesourodých aut: ruským reprezentantem se stala Lada 1200, barvy japonských výrobců hájila starší Toyota Corsa a renomé německého automobilového průmyslu měla hájit Audi 100 z konce osmdesátých let.

Každé auto nabízí něco jiného, v tomto případě však nešlo o srovnání jejich schopností, ale píše odolnosti. Všechna auta totiž skončila v jámě vykopané traktorem, který je následně zahrnul pořádnou vrstvou hlíny. Když se tak dělo, byl krásný slunný podzim a všechno vypadalo naprosto ideálně. S ročním odstupem už ale věci tak ideální nebyly.

Prvním problémem bylo auta najít, neboť za rok na místě vyrostla celkem bujná vegetace a ačkoliv Vlad tvrdil, že si auta poznačil, jejich objevení nějakou chvíli zabralo. Jakmile se objevila první střecha, přišla na řadu těžká technika a začalo se bagrovat.

Už v ten moment ale bylo jasné, že oproti minulému roku se toho hodně změnilo. V uplynulých týdnech totiž v oblasti vydatně pršelo a půda byla vodou tak nasáklá, že během bagrování se objevilo dokonce i menší jezírko. Auta byla obalená mazlavým a těžkým bahnem, který kromě zátěže fungoval téměř i jako lepidlo. A na to doplatilo hned první auto.

Tím byla Lada 1200, kterou se lidé z Vladova týmu pokoušeli vytáhnout lanem přivázaným mezi přední částí a lžící bagru. Zprvu šlo všechno celkem dobře, ovšem poté už to karoserie Lady nevydržela a doslova se roztrhla. 

Vyproštění Audi a Toyoty už probíhalo s podstatně větší mírou opatrnosti, ovšem ani tato dvojice se během roku pod zemí nevyhnula promáčklé střeše, popraskaným oknům, interiéru zaplavenému blátem a všudypřítomné korozi.

Vykopání aut je však pouze prvním dílem. V tom dalším se Vlad pokusí zjistit, jaké škody motor od bláta a vody utrpěl. A pokud to bude jen trochu možné, pokusí se Vlad všechna auta nastartovat. A na to se rozhodně těšíme.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?