Rusové vykopali trojici aut, kterou pohřbili před rokem. Podívejte se, co z nich zbylo

Ruští YouTubeři před rokem zakopali trojici aut, teď je vykopali a pokusí se je oživit
Ruští YouTubeři před rokem zakopali trojici aut, teď je vykopali a pokusí se je oživit, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. října 2018 13:44 | akt. 8. října 2018 14:17
Sdílej:

Ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 nás pravidelně zásobuje nápady, které by většina lidí rovnou odsoudila jako příliš absurdní. Například na podzim minulého roku se rozhodl pohřbít trojici nesourodých aut, na kterých chtěl zjistit, co s nimi udělá roční pobyt pod zemí. Rok už ale uplynul a tak nastal čas auta vykopat. A co Vlad pod vrstvou hlíny našel?

Po extrémní zátěžový test si Vlad vybral trojici nesourodých aut: ruským reprezentantem se stala Lada 1200, barvy japonských výrobců hájila starší Toyota Corsa a renomé německého automobilového průmyslu měla hájit Audi 100 z konce osmdesátých let.

Každé auto nabízí něco jiného, v tomto případě však nešlo o srovnání jejich schopností, ale píše odolnosti. Všechna auta totiž skončila v jámě vykopané traktorem, který je následně zahrnul pořádnou vrstvou hlíny. Když se tak dělo, byl krásný slunný podzim a všechno vypadalo naprosto ideálně. S ročním odstupem už ale věci tak ideální nebyly.

Prvním problémem bylo auta najít, neboť za rok na místě vyrostla celkem bujná vegetace a ačkoliv Vlad tvrdil, že si auta poznačil, jejich objevení nějakou chvíli zabralo. Jakmile se objevila první střecha, přišla na řadu těžká technika a začalo se bagrovat.

Už v ten moment ale bylo jasné, že oproti minulému roku se toho hodně změnilo. V uplynulých týdnech totiž v oblasti vydatně pršelo a půda byla vodou tak nasáklá, že během bagrování se objevilo dokonce i menší jezírko. Auta byla obalená mazlavým a těžkým bahnem, který kromě zátěže fungoval téměř i jako lepidlo. A na to doplatilo hned první auto.

Tím byla Lada 1200, kterou se lidé z Vladova týmu pokoušeli vytáhnout lanem přivázaným mezi přední částí a lžící bagru. Zprvu šlo všechno celkem dobře, ovšem poté už to karoserie Lady nevydržela a doslova se roztrhla. 

Vyproštění Audi a Toyoty už probíhalo s podstatně větší mírou opatrnosti, ovšem ani tato dvojice se během roku pod zemí nevyhnula promáčklé střeše, popraskaným oknům, interiéru zaplavenému blátem a všudypřítomné korozi.

Vykopání aut je však pouze prvním dílem. V tom dalším se Vlad pokusí zjistit, jaké škody motor od bláta a vody utrpěl. A pokud to bude jen trochu možné, pokusí se Vlad všechna auta nastartovat. A na to se rozhodně těšíme.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.