Je zvykem, že se designéři vozů Lexus často inspirují japonskou kulturou a uměním. Vzhled nového crossoveru UX jde ale ještě dál. Jeho vzhled totiž ovlivnila nejen japonská architektura, ale díky kreslenému robotovi získal paradoxně jemnější tvary.
Automobily Lexus jsou proslulé výjimečným a odvážným designem a na tuto tradici teď musí navázat i Lexus UX. Jeho autoři se s tím ale poprali nečekaným způsobem. Koncepční model vozu se vyznačoval nebývale atleticky pojatou karoserií s mnoha záhyby a úzkými, ostře řezanými světlomety. Verze, která právě přichází na trh, je sice stále výrazná, ale lehce umírněná.
Když zasáhne žena
Toto rozhodnutí ovlivnila Chika Kako, první žena na pozici hlavního inženýra v Lexusu. Podle jejího názoru vůz z prvních projektů vypadal nepřirozeně. Aby ostatním inženýrům vysvětlila, o co jí jde, přirovnala ho k robotu Mazinger Z, jehož příhody znala z dětství, kdy sledovala japonské kreslené seriály. Kolegové hned pochopili, co má na mysli, a vůz finálně získal umírněnější, avšak stále výrazný vzhled.
UX je nejmenší SUV ve škále Lexusu. I přes nepříliš velkou, kompaktní karoserii chtěli projektanti udělat jeho interiér co nejprostornější. Jako zdroj inspirace jim posloužila tradiční japonská architektura. “Japonské domy jsou velmi malé, mají však velká okna, takže hory, stromy a příroda venku vypadají jako obraz, jako pokračování vašeho každodenního prostoru,” říká Chika Kako.
Do Česka dorazí příští rok
V interiéru upoutá pozornost zejména charakteristická linka, která začíná na palubní desce a pokračuje dál po karoserii, do zadní části vozu. UX se vyznačuje také dobrou viditelností, a to i přesto, že je pozice za volantem vzhledem k použití nové platformy GA-C se sníženým těžištěm umístěná poměrně nízko.
Nový crossover Lexus se bude vyrábět v Japonsku a v českých obchodech se objeví v prvním čtvrtletí roku 2019.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!