Vozový park amerických policistů se vždy chlubil poctivými sedany, pod jejichž kapotou se ukrývali výkonné a odolné vidlicové osmiválce. Ty dokázaly vydržet brutální zacházení, najeli tisíce kilometrů a navíc dokázaly vozu udělit slušnou dynamiku. Jejich čas se ovšem zřejmě nachýlil ke konci, neboť nejrychlejším strojem v garážích americké policie se podle všeho brzy stane crossover Ford Police Interceptor Utility modelového roku 2020.
Automobilka Ford ukázala novou generaci svého policejního crossoveru Police Interceptor Utility (PIU) modelového roku 2020 již začátkem tohoto roku a od té doby už vůz stihl absolvovat různá testování. Během testů prováděných státní policií v Michiganu pak údajně zazářil co se jeho dynamiky týče.
Automobilka se dokonce chlubí, že nové generace PIU je vůbec „nejlépe akcelerujícím a nejrychlejším policejním vozidlem v USA." Přesné údaje sice Ford neuvedl, ovšem svá tvrzení opírá o výsledky testů prováděných policisty z Michiganu, podle kterých vůz nabízí nejlepší akceleraci z 0 na 96 km/h, nejlepší akceleraci z 0 na 160 km/h, nejlepší časy na měřené kolo a také nejlepší průměrné časy na kolo.
Američtí policisté přitom ve svých garážích neschovávají žádné dýchavičné kousky. Ford ostatně uvedl, že jeho crossover dokázal zazářit právě ve srovnání se sedany vybavenými motory V8. O jaké modely přesně šlo sice automobilka neupřesnila, podle CarScoops by se však s největší pravděpodobností mohlo jednat o Dodge Charger Pursuit modelového roku 2019, který může být vybaven pohonem všech kol a motory 5.7 litru Hemi V8 o výkonu až 375 koní.
Dokonce už základní provedení nové generace PIU, které má pod kapotou 3.3 litrový šestiválcový hybrid, má být schopné porazit konkurenční SUV a crossovery a to dokonce i modely vybavené motory V8. Akcelerace z 0 na 96 km/h sice u hybridu nebude nejlepší, během akcelerace z 0 na 160 km/h už ale má hybridní SUV dominovat, stejně jako v průměrných časech na kolo.
Jedním z mála údajů, se kterými se automobilka pochlubila, je maximální rychlost. Nová generace PIU s volitelným 3.0 litrovým motorem V6 EcoBoost dosáhne maximální rychlost 241 km/h, zatímco PIU Hybrid "jen" 220 km/h.
Informace o výkonnostních parametrech automobilka nekomentovala, ovšem podle jejího prohlášení má mít noví generace podstatně vyšší výkon a točivý moment, svižnější akceleraci a vyšší maximální rychlost než současná generace s 3.7 litrovými motory V6. Ty se přitom mohou chlubit výkonem 308 koní a 377 Nm točivého momentu.
Ford Police Interceptor Utility 2020 mohou americké policejní jednotky objednávat již v současné době, doručení prvních kusů se ale očekává až během příštího léta. Podle automobilky by nová generace měla nabízet velký krok kupředu a hybridní model slibuje roční úspory paliva v hodnotě okolo 78 500 Kč na jedno vozidlo. Při velikosti vozových parků americké policie se tak ve výsledku může jednat o obrovské úspory v ročním rozpočtu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.