Vozový park amerických policistů se vždy chlubil poctivými sedany, pod jejichž kapotou se ukrývali výkonné a odolné vidlicové osmiválce. Ty dokázaly vydržet brutální zacházení, najeli tisíce kilometrů a navíc dokázaly vozu udělit slušnou dynamiku. Jejich čas se ovšem zřejmě nachýlil ke konci, neboť nejrychlejším strojem v garážích americké policie se podle všeho brzy stane crossover Ford Police Interceptor Utility modelového roku 2020.
Automobilka Ford ukázala novou generaci svého policejního crossoveru Police Interceptor Utility (PIU) modelového roku 2020 již začátkem tohoto roku a od té doby už vůz stihl absolvovat různá testování. Během testů prováděných státní policií v Michiganu pak údajně zazářil co se jeho dynamiky týče.
Automobilka se dokonce chlubí, že nové generace PIU je vůbec „nejlépe akcelerujícím a nejrychlejším policejním vozidlem v USA." Přesné údaje sice Ford neuvedl, ovšem svá tvrzení opírá o výsledky testů prováděných policisty z Michiganu, podle kterých vůz nabízí nejlepší akceleraci z 0 na 96 km/h, nejlepší akceleraci z 0 na 160 km/h, nejlepší časy na měřené kolo a také nejlepší průměrné časy na kolo.
Američtí policisté přitom ve svých garážích neschovávají žádné dýchavičné kousky. Ford ostatně uvedl, že jeho crossover dokázal zazářit právě ve srovnání se sedany vybavenými motory V8. O jaké modely přesně šlo sice automobilka neupřesnila, podle CarScoops by se však s největší pravděpodobností mohlo jednat o Dodge Charger Pursuit modelového roku 2019, který může být vybaven pohonem všech kol a motory 5.7 litru Hemi V8 o výkonu až 375 koní.
Dokonce už základní provedení nové generace PIU, které má pod kapotou 3.3 litrový šestiválcový hybrid, má být schopné porazit konkurenční SUV a crossovery a to dokonce i modely vybavené motory V8. Akcelerace z 0 na 96 km/h sice u hybridu nebude nejlepší, během akcelerace z 0 na 160 km/h už ale má hybridní SUV dominovat, stejně jako v průměrných časech na kolo.
Jedním z mála údajů, se kterými se automobilka pochlubila, je maximální rychlost. Nová generace PIU s volitelným 3.0 litrovým motorem V6 EcoBoost dosáhne maximální rychlost 241 km/h, zatímco PIU Hybrid "jen" 220 km/h.
Informace o výkonnostních parametrech automobilka nekomentovala, ovšem podle jejího prohlášení má mít noví generace podstatně vyšší výkon a točivý moment, svižnější akceleraci a vyšší maximální rychlost než současná generace s 3.7 litrovými motory V6. Ty se přitom mohou chlubit výkonem 308 koní a 377 Nm točivého momentu.
Ford Police Interceptor Utility 2020 mohou americké policejní jednotky objednávat již v současné době, doručení prvních kusů se ale očekává až během příštího léta. Podle automobilky by nová generace měla nabízet velký krok kupředu a hybridní model slibuje roční úspory paliva v hodnotě okolo 78 500 Kč na jedno vozidlo. Při velikosti vozových parků americké policie se tak ve výsledku může jednat o obrovské úspory v ročním rozpočtu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.