Vozový park amerických policistů se vždy chlubil poctivými sedany, pod jejichž kapotou se ukrývali výkonné a odolné vidlicové osmiválce. Ty dokázaly vydržet brutální zacházení, najeli tisíce kilometrů a navíc dokázaly vozu udělit slušnou dynamiku. Jejich čas se ovšem zřejmě nachýlil ke konci, neboť nejrychlejším strojem v garážích americké policie se podle všeho brzy stane crossover Ford Police Interceptor Utility modelového roku 2020.
Automobilka Ford ukázala novou generaci svého policejního crossoveru Police Interceptor Utility (PIU) modelového roku 2020 již začátkem tohoto roku a od té doby už vůz stihl absolvovat různá testování. Během testů prováděných státní policií v Michiganu pak údajně zazářil co se jeho dynamiky týče.
Automobilka se dokonce chlubí, že nové generace PIU je vůbec „nejlépe akcelerujícím a nejrychlejším policejním vozidlem v USA." Přesné údaje sice Ford neuvedl, ovšem svá tvrzení opírá o výsledky testů prováděných policisty z Michiganu, podle kterých vůz nabízí nejlepší akceleraci z 0 na 96 km/h, nejlepší akceleraci z 0 na 160 km/h, nejlepší časy na měřené kolo a také nejlepší průměrné časy na kolo.
Američtí policisté přitom ve svých garážích neschovávají žádné dýchavičné kousky. Ford ostatně uvedl, že jeho crossover dokázal zazářit právě ve srovnání se sedany vybavenými motory V8. O jaké modely přesně šlo sice automobilka neupřesnila, podle CarScoops by se však s největší pravděpodobností mohlo jednat o Dodge Charger Pursuit modelového roku 2019, který může být vybaven pohonem všech kol a motory 5.7 litru Hemi V8 o výkonu až 375 koní.
Dokonce už základní provedení nové generace PIU, které má pod kapotou 3.3 litrový šestiválcový hybrid, má být schopné porazit konkurenční SUV a crossovery a to dokonce i modely vybavené motory V8. Akcelerace z 0 na 96 km/h sice u hybridu nebude nejlepší, během akcelerace z 0 na 160 km/h už ale má hybridní SUV dominovat, stejně jako v průměrných časech na kolo.
Jedním z mála údajů, se kterými se automobilka pochlubila, je maximální rychlost. Nová generace PIU s volitelným 3.0 litrovým motorem V6 EcoBoost dosáhne maximální rychlost 241 km/h, zatímco PIU Hybrid "jen" 220 km/h.
Informace o výkonnostních parametrech automobilka nekomentovala, ovšem podle jejího prohlášení má mít noví generace podstatně vyšší výkon a točivý moment, svižnější akceleraci a vyšší maximální rychlost než současná generace s 3.7 litrovými motory V6. Ty se přitom mohou chlubit výkonem 308 koní a 377 Nm točivého momentu.
Ford Police Interceptor Utility 2020 mohou americké policejní jednotky objednávat již v současné době, doručení prvních kusů se ale očekává až během příštího léta. Podle automobilky by nová generace měla nabízet velký krok kupředu a hybridní model slibuje roční úspory paliva v hodnotě okolo 78 500 Kč na jedno vozidlo. Při velikosti vozových parků americké policie se tak ve výsledku může jednat o obrovské úspory v ročním rozpočtu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.