Vozový park amerických policistů se vždy chlubil poctivými sedany, pod jejichž kapotou se ukrývali výkonné a odolné vidlicové osmiválce. Ty dokázaly vydržet brutální zacházení, najeli tisíce kilometrů a navíc dokázaly vozu udělit slušnou dynamiku. Jejich čas se ovšem zřejmě nachýlil ke konci, neboť nejrychlejším strojem v garážích americké policie se podle všeho brzy stane crossover Ford Police Interceptor Utility modelového roku 2020.
Automobilka Ford ukázala novou generaci svého policejního crossoveru Police Interceptor Utility (PIU) modelového roku 2020 již začátkem tohoto roku a od té doby už vůz stihl absolvovat různá testování. Během testů prováděných státní policií v Michiganu pak údajně zazářil co se jeho dynamiky týče.
Automobilka se dokonce chlubí, že nové generace PIU je vůbec „nejlépe akcelerujícím a nejrychlejším policejním vozidlem v USA." Přesné údaje sice Ford neuvedl, ovšem svá tvrzení opírá o výsledky testů prováděných policisty z Michiganu, podle kterých vůz nabízí nejlepší akceleraci z 0 na 96 km/h, nejlepší akceleraci z 0 na 160 km/h, nejlepší časy na měřené kolo a také nejlepší průměrné časy na kolo.
Američtí policisté přitom ve svých garážích neschovávají žádné dýchavičné kousky. Ford ostatně uvedl, že jeho crossover dokázal zazářit právě ve srovnání se sedany vybavenými motory V8. O jaké modely přesně šlo sice automobilka neupřesnila, podle CarScoops by se však s největší pravděpodobností mohlo jednat o Dodge Charger Pursuit modelového roku 2019, který může být vybaven pohonem všech kol a motory 5.7 litru Hemi V8 o výkonu až 375 koní.
Dokonce už základní provedení nové generace PIU, které má pod kapotou 3.3 litrový šestiválcový hybrid, má být schopné porazit konkurenční SUV a crossovery a to dokonce i modely vybavené motory V8. Akcelerace z 0 na 96 km/h sice u hybridu nebude nejlepší, během akcelerace z 0 na 160 km/h už ale má hybridní SUV dominovat, stejně jako v průměrných časech na kolo.
Jedním z mála údajů, se kterými se automobilka pochlubila, je maximální rychlost. Nová generace PIU s volitelným 3.0 litrovým motorem V6 EcoBoost dosáhne maximální rychlost 241 km/h, zatímco PIU Hybrid "jen" 220 km/h.
Informace o výkonnostních parametrech automobilka nekomentovala, ovšem podle jejího prohlášení má mít noví generace podstatně vyšší výkon a točivý moment, svižnější akceleraci a vyšší maximální rychlost než současná generace s 3.7 litrovými motory V6. Ty se přitom mohou chlubit výkonem 308 koní a 377 Nm točivého momentu.
Ford Police Interceptor Utility 2020 mohou americké policejní jednotky objednávat již v současné době, doručení prvních kusů se ale očekává až během příštího léta. Podle automobilky by nová generace měla nabízet velký krok kupředu a hybridní model slibuje roční úspory paliva v hodnotě okolo 78 500 Kč na jedno vozidlo. Při velikosti vozových parků americké policie se tak ve výsledku může jednat o obrovské úspory v ročním rozpočtu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?