Řízení dodávky, pokud s tím nemáte žádné zkušenosti, není nic snadného. Člověk si musí zvyknout na podstatně větší rozměry, omezený výhled a náročnější ovládání. V opačném případě to totiž může skončit stejně, jako v případě této vypůjčené dodávky Ford Transit, jejíž řidič doslova smetl klasické Porsche do vodního kanálu v centru Londýna.
Parkovací místo na kraji vodního kanálu Regent Canal patří podle Deily Mail společnosti AutoVero, která se specializuje na půjčování klasických a luxusních automobilů. Její majitel a současně ředitel Kalvin Cauldwell pro noviny vypověděl, že v době nehody se zrovna bavil s jedním ze svých mechaniků, když najednou uslyšel náraz a hlasité šplouchnutí.
Jakmile vyběhl z dílny, okamžitě si všiml, že na místě jeho společnosti stojí dodávka Ford Transit od půjčovny Sixt a klasické Porsche patřící jeho společnosti stojí o několik metrů dál, napůl ponořené ve vodním kanálu. Celý náraz navíc zaznamenala o bezpečnostní kamera nedaleké kavárny.
O příčinách nehody se spekuluje, ovšem jako nejpravděpodobnější příčiny se jeví buď špatný výhled z dodávky, nebo záměna rychlostí a pedálů. Porsche 356 je totiž skutečně nízkým vozem a tak není vyloučeno, že ho mohl řidič dodávky ve zpětném zrcátku přehlédnout. Ze záznamu je však vidět, že náraz proběhl v poměrně vysoké rychlosti, takže je možné, že na vině mohla být špatně zařazená rychlost nebo záměna pedálů.
Celá nehoda se navíc stala poblíž sídla britského vydavatelství jménem Unbound, které během chvíle zaplnilo svůj Twitter čistě příspěvky sledujícími nehodu a vyproštění. A jelikož je místo obklopeno i kancelářskými budovami, poměrně rychle se seběhlo dost lidí, kteří začali fotkami plnit sociální sítě i diskusní fóra. A zábava to byla na dlouho, neboť vyproštění vozu údajně trvalo několik hodin.
„Rozhodně to mohlo být mnohem horší," uvedl Cauldwell pro magazín. Naštěstí se totiž nejednalo o originální Porsche 356, ale repliku vyrobenou britskou společností Chesil v roce 2004. Na tomto místě navíc často stává i některé z páru Ferrari z 90. let a kousek od Porsche byl zaparkovaný i Mercedes C63 AMG kombi.
OK, here it is. Enjoy! Video via our on-site coffee shop, Pedlar. (https://t.co/LFdxsxLEjs) pic.twitter.com/ZcnIFYGj6m
— Unbound (@unbounders) 4. října 2018
I tak se ale bude jednat o vcelku bolestivou ztrátu, neboť stavba Chesilu 356 vyjde na 30 000 dolarů (cca 670 000 Kč) a tento kousek byl v excelentní kondici. Ostatně najeto měl necelých 4 000 mil, což je okolo 6 430 kilometrů. Vzhledem k pobytu ve vodě je však pravděpodobné, že vůz bude na odpis.
They’re still trying... pic.twitter.com/tIe674bfGz
— Ricky Boleto (@rickyboleto) 3. října 2018
Jak se bude tato epizoda vyvíjet pro řidiče dodávky je zatím nejasné. Podle The Drive proti němu zatím nebylo vzneseno žádné obvinění, za což ale možná vděčí tomu, že zničil jen repliku. Pokud by totiž podobným způsobem zničil originální Porsche 356, škoda by se šplhala do milionů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.