Řízení dodávky, pokud s tím nemáte žádné zkušenosti, není nic snadného. Člověk si musí zvyknout na podstatně větší rozměry, omezený výhled a náročnější ovládání. V opačném případě to totiž může skončit stejně, jako v případě této vypůjčené dodávky Ford Transit, jejíž řidič doslova smetl klasické Porsche do vodního kanálu v centru Londýna.
Parkovací místo na kraji vodního kanálu Regent Canal patří podle Deily Mail společnosti AutoVero, která se specializuje na půjčování klasických a luxusních automobilů. Její majitel a současně ředitel Kalvin Cauldwell pro noviny vypověděl, že v době nehody se zrovna bavil s jedním ze svých mechaniků, když najednou uslyšel náraz a hlasité šplouchnutí.
Jakmile vyběhl z dílny, okamžitě si všiml, že na místě jeho společnosti stojí dodávka Ford Transit od půjčovny Sixt a klasické Porsche patřící jeho společnosti stojí o několik metrů dál, napůl ponořené ve vodním kanálu. Celý náraz navíc zaznamenala o bezpečnostní kamera nedaleké kavárny.
O příčinách nehody se spekuluje, ovšem jako nejpravděpodobnější příčiny se jeví buď špatný výhled z dodávky, nebo záměna rychlostí a pedálů. Porsche 356 je totiž skutečně nízkým vozem a tak není vyloučeno, že ho mohl řidič dodávky ve zpětném zrcátku přehlédnout. Ze záznamu je však vidět, že náraz proběhl v poměrně vysoké rychlosti, takže je možné, že na vině mohla být špatně zařazená rychlost nebo záměna pedálů.
Celá nehoda se navíc stala poblíž sídla britského vydavatelství jménem Unbound, které během chvíle zaplnilo svůj Twitter čistě příspěvky sledujícími nehodu a vyproštění. A jelikož je místo obklopeno i kancelářskými budovami, poměrně rychle se seběhlo dost lidí, kteří začali fotkami plnit sociální sítě i diskusní fóra. A zábava to byla na dlouho, neboť vyproštění vozu údajně trvalo několik hodin.
„Rozhodně to mohlo být mnohem horší," uvedl Cauldwell pro magazín. Naštěstí se totiž nejednalo o originální Porsche 356, ale repliku vyrobenou britskou společností Chesil v roce 2004. Na tomto místě navíc často stává i některé z páru Ferrari z 90. let a kousek od Porsche byl zaparkovaný i Mercedes C63 AMG kombi.
OK, here it is. Enjoy! Video via our on-site coffee shop, Pedlar. (https://t.co/LFdxsxLEjs) pic.twitter.com/ZcnIFYGj6m
— Unbound (@unbounders) 4. října 2018
I tak se ale bude jednat o vcelku bolestivou ztrátu, neboť stavba Chesilu 356 vyjde na 30 000 dolarů (cca 670 000 Kč) a tento kousek byl v excelentní kondici. Ostatně najeto měl necelých 4 000 mil, což je okolo 6 430 kilometrů. Vzhledem k pobytu ve vodě je však pravděpodobné, že vůz bude na odpis.
They’re still trying... pic.twitter.com/tIe674bfGz
— Ricky Boleto (@rickyboleto) 3. října 2018
Jak se bude tato epizoda vyvíjet pro řidiče dodávky je zatím nejasné. Podle The Drive proti němu zatím nebylo vzneseno žádné obvinění, za což ale možná vděčí tomu, že zničil jen repliku. Pokud by totiž podobným způsobem zničil originální Porsche 356, škoda by se šplhala do milionů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?