Řízení dodávky, pokud s tím nemáte žádné zkušenosti, není nic snadného. Člověk si musí zvyknout na podstatně větší rozměry, omezený výhled a náročnější ovládání. V opačném případě to totiž může skončit stejně, jako v případě této vypůjčené dodávky Ford Transit, jejíž řidič doslova smetl klasické Porsche do vodního kanálu v centru Londýna.
Parkovací místo na kraji vodního kanálu Regent Canal patří podle Deily Mail společnosti AutoVero, která se specializuje na půjčování klasických a luxusních automobilů. Její majitel a současně ředitel Kalvin Cauldwell pro noviny vypověděl, že v době nehody se zrovna bavil s jedním ze svých mechaniků, když najednou uslyšel náraz a hlasité šplouchnutí.
Jakmile vyběhl z dílny, okamžitě si všiml, že na místě jeho společnosti stojí dodávka Ford Transit od půjčovny Sixt a klasické Porsche patřící jeho společnosti stojí o několik metrů dál, napůl ponořené ve vodním kanálu. Celý náraz navíc zaznamenala o bezpečnostní kamera nedaleké kavárny.
O příčinách nehody se spekuluje, ovšem jako nejpravděpodobnější příčiny se jeví buď špatný výhled z dodávky, nebo záměna rychlostí a pedálů. Porsche 356 je totiž skutečně nízkým vozem a tak není vyloučeno, že ho mohl řidič dodávky ve zpětném zrcátku přehlédnout. Ze záznamu je však vidět, že náraz proběhl v poměrně vysoké rychlosti, takže je možné, že na vině mohla být špatně zařazená rychlost nebo záměna pedálů.
Celá nehoda se navíc stala poblíž sídla britského vydavatelství jménem Unbound, které během chvíle zaplnilo svůj Twitter čistě příspěvky sledujícími nehodu a vyproštění. A jelikož je místo obklopeno i kancelářskými budovami, poměrně rychle se seběhlo dost lidí, kteří začali fotkami plnit sociální sítě i diskusní fóra. A zábava to byla na dlouho, neboť vyproštění vozu údajně trvalo několik hodin.
„Rozhodně to mohlo být mnohem horší," uvedl Cauldwell pro magazín. Naštěstí se totiž nejednalo o originální Porsche 356, ale repliku vyrobenou britskou společností Chesil v roce 2004. Na tomto místě navíc často stává i některé z páru Ferrari z 90. let a kousek od Porsche byl zaparkovaný i Mercedes C63 AMG kombi.
OK, here it is. Enjoy! Video via our on-site coffee shop, Pedlar. (https://t.co/LFdxsxLEjs) pic.twitter.com/ZcnIFYGj6m
— Unbound (@unbounders) 4. října 2018
I tak se ale bude jednat o vcelku bolestivou ztrátu, neboť stavba Chesilu 356 vyjde na 30 000 dolarů (cca 670 000 Kč) a tento kousek byl v excelentní kondici. Ostatně najeto měl necelých 4 000 mil, což je okolo 6 430 kilometrů. Vzhledem k pobytu ve vodě je však pravděpodobné, že vůz bude na odpis.
They’re still trying... pic.twitter.com/tIe674bfGz
— Ricky Boleto (@rickyboleto) 3. října 2018
Jak se bude tato epizoda vyvíjet pro řidiče dodávky je zatím nejasné. Podle The Drive proti němu zatím nebylo vzneseno žádné obvinění, za což ale možná vděčí tomu, že zničil jen repliku. Pokud by totiž podobným způsobem zničil originální Porsche 356, škoda by se šplhala do milionů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?