Není to tak dlouho co jsme informovali, že společnost Domino's Pizza ve spolupráci s automobilkou Ford zahájila rozvor pizzy automobily bez řidičů. Od té doby se o službě příliš nemluvilo a mnoho z nás na ni už nejspíš zapomněla. Nedávno zveřejněné video z Las Vegas však ukazuje, že služba se nejspíš ujala a daří se jí dobře.
Ohledně spuštění nové služby doručování pizzy autem bez řidiče se vznášelo mnoho otázek a nejasností. Automobilka ani výrobce pizzy si nebyli jisti jak dobře budou lidé na novou službu reagovat, jak si poradí s vyjmutím pizzy s auta a zda prostě nebudou líní dojít si pro pizzu na chodník, když by ji běžný poslíček doručil až ke dveřím.
Autonomní vozy Ford Fusion Hybrid, se kterými společnost Domino's zahájila rozvážku po městech Ann Arbor a Michigan, tak ze začátku doprovázeli technici Fordu a další výzkumníci, kteří kromě vozu sledovali i chování a přístup zákazníků.
Pilotní program ale nejspíš dopadl uspokojivě a autonomní Fordy zřejmě získali povolení k lokálnímu provozu dokonce i bez dohledu za volantem. Minimálně na videu, které bylo zveřejněno před pár dny na YouTube profilu ViralHog, totiž není za volantem Fordu nikdo vidět.
Automobil si přitom počítá naprosto perfektně, v obytné čtvrti jede pomalu, zastaví u křižovatky se stopkou a poté zastaví před domem člověka, který si pizzu objednal. Ten již čeká venku a rychle do tabletu umístěného na boku auta zadává kód, který mu předtím přišel textovou zprávou. Automobil kód zpracuje, stáhne okénko a vyzve objednavatele k vyzvednutí zásilky.
Celý proces je rychlý, plynulý a bez zaváhání. Automobil pak poděkuje za objednávku, zavírá okno a pomalu odjíždí. Zkrátka budoucnost v praxi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.