Není to tak dlouho co jsme informovali, že společnost Domino's Pizza ve spolupráci s automobilkou Ford zahájila rozvor pizzy automobily bez řidičů. Od té doby se o službě příliš nemluvilo a mnoho z nás na ni už nejspíš zapomněla. Nedávno zveřejněné video z Las Vegas však ukazuje, že služba se nejspíš ujala a daří se jí dobře.
Ohledně spuštění nové služby doručování pizzy autem bez řidiče se vznášelo mnoho otázek a nejasností. Automobilka ani výrobce pizzy si nebyli jisti jak dobře budou lidé na novou službu reagovat, jak si poradí s vyjmutím pizzy s auta a zda prostě nebudou líní dojít si pro pizzu na chodník, když by ji běžný poslíček doručil až ke dveřím.
Autonomní vozy Ford Fusion Hybrid, se kterými společnost Domino's zahájila rozvážku po městech Ann Arbor a Michigan, tak ze začátku doprovázeli technici Fordu a další výzkumníci, kteří kromě vozu sledovali i chování a přístup zákazníků.
Pilotní program ale nejspíš dopadl uspokojivě a autonomní Fordy zřejmě získali povolení k lokálnímu provozu dokonce i bez dohledu za volantem. Minimálně na videu, které bylo zveřejněno před pár dny na YouTube profilu ViralHog, totiž není za volantem Fordu nikdo vidět.
Automobil si přitom počítá naprosto perfektně, v obytné čtvrti jede pomalu, zastaví u křižovatky se stopkou a poté zastaví před domem člověka, který si pizzu objednal. Ten již čeká venku a rychle do tabletu umístěného na boku auta zadává kód, který mu předtím přišel textovou zprávou. Automobil kód zpracuje, stáhne okénko a vyzve objednavatele k vyzvednutí zásilky.
Celý proces je rychlý, plynulý a bez zaváhání. Automobil pak poděkuje za objednávku, zavírá okno a pomalu odjíždí. Zkrátka budoucnost v praxi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?