Není to tak dlouho co jsme informovali, že společnost Domino's Pizza ve spolupráci s automobilkou Ford zahájila rozvor pizzy automobily bez řidičů. Od té doby se o službě příliš nemluvilo a mnoho z nás na ni už nejspíš zapomněla. Nedávno zveřejněné video z Las Vegas však ukazuje, že služba se nejspíš ujala a daří se jí dobře.
Ohledně spuštění nové služby doručování pizzy autem bez řidiče se vznášelo mnoho otázek a nejasností. Automobilka ani výrobce pizzy si nebyli jisti jak dobře budou lidé na novou službu reagovat, jak si poradí s vyjmutím pizzy s auta a zda prostě nebudou líní dojít si pro pizzu na chodník, když by ji běžný poslíček doručil až ke dveřím.
Autonomní vozy Ford Fusion Hybrid, se kterými společnost Domino's zahájila rozvážku po městech Ann Arbor a Michigan, tak ze začátku doprovázeli technici Fordu a další výzkumníci, kteří kromě vozu sledovali i chování a přístup zákazníků.
Pilotní program ale nejspíš dopadl uspokojivě a autonomní Fordy zřejmě získali povolení k lokálnímu provozu dokonce i bez dohledu za volantem. Minimálně na videu, které bylo zveřejněno před pár dny na YouTube profilu ViralHog, totiž není za volantem Fordu nikdo vidět.
Automobil si přitom počítá naprosto perfektně, v obytné čtvrti jede pomalu, zastaví u křižovatky se stopkou a poté zastaví před domem člověka, který si pizzu objednal. Ten již čeká venku a rychle do tabletu umístěného na boku auta zadává kód, který mu předtím přišel textovou zprávou. Automobil kód zpracuje, stáhne okénko a vyzve objednavatele k vyzvednutí zásilky.
Celý proces je rychlý, plynulý a bez zaváhání. Automobil pak poděkuje za objednávku, zavírá okno a pomalu odjíždí. Zkrátka budoucnost v praxi.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?