Vozy kategorie SUV jsou trendem, na který museli v posledních letech reagovat i výrobci sportovních i luxusních automobilů. Po silnicích už se nám tak prohánějí stroje jako Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan nebo Bentley Bentayga. Své plány na stavbu podobně výstředních modelů už navíc ohlásilo i Ferrari a Aston Martin. Co ovšem chystá Bugatti?
Ačkoliv většina veřejnosti o SUV značek jako jsou Aston Martin či Ferrari dlouho pochybovala, obě automobilky již prozradily názvy svých budoucích zástupců v tomto populárním segmentu. Zatímco britskou automobilku bude reprezentovat model DBX, italský stroj dostal jméno Purosangue. A jak na to zareaguje Bugatti?
To prozradil sám Stephan Winkelmann, současný šéf Bugatti, kterého na nyní probíhajícím autosalonu v Paříži vyzpovídali lidé z Automotive News Europe. A podle jeho slov je SUV skutečně v plánech. „Značka je připravena na víc. Současným jádrem naší značky je motor W16, ovšem tak to nezůstane věčně," prozradil vysoce postavený muž.
Postavit ale SUV, které by bylo hodné nosit znak Bugatti, však nebude nic snadného. Aby totiž projekt dostal zelenou, bude muset dávat smysl i ekonomicky, jak dodává web CarScoops. Bugatti sice dřív byla výkladní skříní koncernu Volkswagen a její finanční limity byly dosti volné, to se ale po propuknutí kauzy Dieselgate značně změnilo, neboť celý koncern musel začít utahovat opasky.
„Budeme muset přijít s dostatečně přesvědčivým plánem, který před našimi akcionáři obhájí potřebné investice," uvedl Winkelmann. Bugatti navíc bude muset ukázat, že se stejně jako ostatní značky světa snaží bojovat za nižší emise.
Zjednodušeně řečeno to vlastně celé znamená, že pod kapotou SUV už se nejspíš s mohutným motorem W-16 nesetkáme. Místo toho se jako nejschůdnější řešení nabízí instalace hybridního pohonného systému, o kterém Winkelmann již dříve prohlásil, že by mohl být součástí budoucnosti Bugatti.
Podoba karoserie, platforma nebo nabízené motory, to vše je prý podle předsedy představenstva otázkou diskuze a víc toho k tématu bohužel neřekl. Jedním z nejpodstatnějších atributů nového SUV však bude i jeho schopnost oslovit zákaznickou základnu automobilky, která je tvořena především multimilionáři.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.