Ačkoliv většina veřejnosti o SUV značek jako jsou Aston Martin či Ferrari dlouho pochybovala, obě automobilky již prozradily názvy svých budoucích zástupců v tomto populárním segmentu. Zatímco britskou automobilku bude reprezentovat model DBX, italský stroj dostal jméno Purosangue. A jak na to zareaguje Bugatti?
To prozradil sám Stephan Winkelmann, současný šéf Bugatti, kterého na nyní probíhajícím autosalonu v Paříži vyzpovídali lidé z Automotive News Europe. A podle jeho slov je SUV skutečně v plánech. „Značka je připravena na víc. Současným jádrem naší značky je motor W16, ovšem tak to nezůstane věčně," prozradil vysoce postavený muž.
Postavit ale SUV, které by bylo hodné nosit znak Bugatti, však nebude nic snadného. Aby totiž projekt dostal zelenou, bude muset dávat smysl i ekonomicky, jak dodává web CarScoops. Bugatti sice dřív byla výkladní skříní koncernu Volkswagen a její finanční limity byly dosti volné, to se ale po propuknutí kauzy Dieselgate značně změnilo, neboť celý koncern musel začít utahovat opasky.
„Budeme muset přijít s dostatečně přesvědčivým plánem, který před našimi akcionáři obhájí potřebné investice," uvedl Winkelmann. Bugatti navíc bude muset ukázat, že se stejně jako ostatní značky světa snaží bojovat za nižší emise.
Zjednodušeně řečeno to vlastně celé znamená, že pod kapotou SUV už se nejspíš s mohutným motorem W-16 nesetkáme. Místo toho se jako nejschůdnější řešení nabízí instalace hybridního pohonného systému, o kterém Winkelmann již dříve prohlásil, že by mohl být součástí budoucnosti Bugatti.
Podoba karoserie, platforma nebo nabízené motory, to vše je prý podle předsedy představenstva otázkou diskuze a víc toho k tématu bohužel neřekl. Jedním z nejpodstatnějších atributů nového SUV však bude i jeho schopnost oslovit zákaznickou základnu automobilky, která je tvořena především multimilionáři.