Vozy kategorie SUV jsou trendem, na který museli v posledních letech reagovat i výrobci sportovních i luxusních automobilů. Po silnicích už se nám tak prohánějí stroje jako Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan nebo Bentley Bentayga. Své plány na stavbu podobně výstředních modelů už navíc ohlásilo i Ferrari a Aston Martin. Co ovšem chystá Bugatti?
Ačkoliv většina veřejnosti o SUV značek jako jsou Aston Martin či Ferrari dlouho pochybovala, obě automobilky již prozradily názvy svých budoucích zástupců v tomto populárním segmentu. Zatímco britskou automobilku bude reprezentovat model DBX, italský stroj dostal jméno Purosangue. A jak na to zareaguje Bugatti?
To prozradil sám Stephan Winkelmann, současný šéf Bugatti, kterého na nyní probíhajícím autosalonu v Paříži vyzpovídali lidé z Automotive News Europe. A podle jeho slov je SUV skutečně v plánech. „Značka je připravena na víc. Současným jádrem naší značky je motor W16, ovšem tak to nezůstane věčně," prozradil vysoce postavený muž.
Postavit ale SUV, které by bylo hodné nosit znak Bugatti, však nebude nic snadného. Aby totiž projekt dostal zelenou, bude muset dávat smysl i ekonomicky, jak dodává web CarScoops. Bugatti sice dřív byla výkladní skříní koncernu Volkswagen a její finanční limity byly dosti volné, to se ale po propuknutí kauzy Dieselgate značně změnilo, neboť celý koncern musel začít utahovat opasky.
„Budeme muset přijít s dostatečně přesvědčivým plánem, který před našimi akcionáři obhájí potřebné investice," uvedl Winkelmann. Bugatti navíc bude muset ukázat, že se stejně jako ostatní značky světa snaží bojovat za nižší emise.
Zjednodušeně řečeno to vlastně celé znamená, že pod kapotou SUV už se nejspíš s mohutným motorem W-16 nesetkáme. Místo toho se jako nejschůdnější řešení nabízí instalace hybridního pohonného systému, o kterém Winkelmann již dříve prohlásil, že by mohl být součástí budoucnosti Bugatti.
Podoba karoserie, platforma nebo nabízené motory, to vše je prý podle předsedy představenstva otázkou diskuze a víc toho k tématu bohužel neřekl. Jedním z nejpodstatnějších atributů nového SUV však bude i jeho schopnost oslovit zákaznickou základnu automobilky, která je tvořena především multimilionáři.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?