Vozy kategorie SUV jsou trendem, na který museli v posledních letech reagovat i výrobci sportovních i luxusních automobilů. Po silnicích už se nám tak prohánějí stroje jako Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan nebo Bentley Bentayga. Své plány na stavbu podobně výstředních modelů už navíc ohlásilo i Ferrari a Aston Martin. Co ovšem chystá Bugatti?
Ačkoliv většina veřejnosti o SUV značek jako jsou Aston Martin či Ferrari dlouho pochybovala, obě automobilky již prozradily názvy svých budoucích zástupců v tomto populárním segmentu. Zatímco britskou automobilku bude reprezentovat model DBX, italský stroj dostal jméno Purosangue. A jak na to zareaguje Bugatti?
To prozradil sám Stephan Winkelmann, současný šéf Bugatti, kterého na nyní probíhajícím autosalonu v Paříži vyzpovídali lidé z Automotive News Europe. A podle jeho slov je SUV skutečně v plánech. „Značka je připravena na víc. Současným jádrem naší značky je motor W16, ovšem tak to nezůstane věčně," prozradil vysoce postavený muž.
Postavit ale SUV, které by bylo hodné nosit znak Bugatti, však nebude nic snadného. Aby totiž projekt dostal zelenou, bude muset dávat smysl i ekonomicky, jak dodává web CarScoops. Bugatti sice dřív byla výkladní skříní koncernu Volkswagen a její finanční limity byly dosti volné, to se ale po propuknutí kauzy Dieselgate značně změnilo, neboť celý koncern musel začít utahovat opasky.
„Budeme muset přijít s dostatečně přesvědčivým plánem, který před našimi akcionáři obhájí potřebné investice," uvedl Winkelmann. Bugatti navíc bude muset ukázat, že se stejně jako ostatní značky světa snaží bojovat za nižší emise.
Zjednodušeně řečeno to vlastně celé znamená, že pod kapotou SUV už se nejspíš s mohutným motorem W-16 nesetkáme. Místo toho se jako nejschůdnější řešení nabízí instalace hybridního pohonného systému, o kterém Winkelmann již dříve prohlásil, že by mohl být součástí budoucnosti Bugatti.
Podoba karoserie, platforma nebo nabízené motory, to vše je prý podle předsedy představenstva otázkou diskuze a víc toho k tématu bohužel neřekl. Jedním z nejpodstatnějších atributů nového SUV však bude i jeho schopnost oslovit zákaznickou základnu automobilky, která je tvořena především multimilionáři.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?