Investice do klasických automobilů jsou v posledních letech na vzestupu, ovšem pokud toužíte po něčem opravdu speciálním, určitě se vyplatí investovat do klasického automobilu ikonické celebrity - třeba jako je tento Ford Thunderbird modelového roku 1956, který mezi lety 1955 až 1972 vlastnila světová celebrita Marilyn Monroe.
Aukční společnost Julien's Auction připravuje akci, na které se budou dražit vozy legendárních celebrit Hollywoodu. Akce označovaná jako Icons & Idols nabídne okolo 500 automobilů těch největších hereckých legend, mezi kterými nebude chybět černý "Raven Black" Ford Thunderbird, jehož vlastníkem byla dlouhé roky Marilyn Monroe.
Monroe si pořídila Thunderbird v roce 1955 a v jejím vlastnictví zůstal až do roku 1962. Slavná herečky si pořídila svůj "T'bird" krátce před svatbou s Arthurem Millerem a podle informací aukční společnosti Julien's Auctions je Thunderbird odvezl jak na jejich civilní svatební obřad 28. června 1956, tak na jejich soukromou svatbu 30. června 1956.
Monroe vlastnila Thunderbird až do roku 1962, kdy ho věnovala Johnu Strasbergovi, synovi svého učitele herectví Lee Strasberga a jeho ženy Pauly. A pokud se vyznáte v životě této slavné herečky, pravděpodobně už víte, že ve stejném roce Marilyn tragicky skonala.
Ačkoliv bude cena tohoto kousku vyšponována hlavně jeho první majitelkou, rozhodně se nejedná o obyčejný vůz. Jedná se totiž o první generaci Thunderbirdu - dvoumístného sportovního vozu, který ale nebyl nikdy označován jako sporťák (na rozdíl od konkurenční Corvetty). Místo toho byl Thunderbird propagován jako "velký osobní luxusní automobil."
Pod kapotou přímo tohoto kousku se ukrývala atmosferická V8 o výkonu 225 koní, která dokázala vozu udělit rychlost až 182 km/h. Na dnešní dobu to sice není nic moc, ovšem v roce 1955, kdy se vůz vyráběl, to bylo zatraceně hodně.
Aukce vozu se bude konat mezi 16 - 17 listopadem tohoto roku v kalifornském Los Angeles a očekávaná prodejní cena se má pohybovat v rozpětí 300 000 až 500 000 dolarů, tedy cca 6,65 až 11,1 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.