Investice do klasických automobilů jsou v posledních letech na vzestupu, ovšem pokud toužíte po něčem opravdu speciálním, určitě se vyplatí investovat do klasického automobilu ikonické celebrity - třeba jako je tento Ford Thunderbird modelového roku 1956, který mezi lety 1955 až 1972 vlastnila světová celebrita Marilyn Monroe.
Aukční společnost Julien's Auction připravuje akci, na které se budou dražit vozy legendárních celebrit Hollywoodu. Akce označovaná jako Icons & Idols nabídne okolo 500 automobilů těch největších hereckých legend, mezi kterými nebude chybět černý "Raven Black" Ford Thunderbird, jehož vlastníkem byla dlouhé roky Marilyn Monroe.
Monroe si pořídila Thunderbird v roce 1955 a v jejím vlastnictví zůstal až do roku 1962. Slavná herečky si pořídila svůj "T'bird" krátce před svatbou s Arthurem Millerem a podle informací aukční společnosti Julien's Auctions je Thunderbird odvezl jak na jejich civilní svatební obřad 28. června 1956, tak na jejich soukromou svatbu 30. června 1956.
Monroe vlastnila Thunderbird až do roku 1962, kdy ho věnovala Johnu Strasbergovi, synovi svého učitele herectví Lee Strasberga a jeho ženy Pauly. A pokud se vyznáte v životě této slavné herečky, pravděpodobně už víte, že ve stejném roce Marilyn tragicky skonala.
Ačkoliv bude cena tohoto kousku vyšponována hlavně jeho první majitelkou, rozhodně se nejedná o obyčejný vůz. Jedná se totiž o první generaci Thunderbirdu - dvoumístného sportovního vozu, který ale nebyl nikdy označován jako sporťák (na rozdíl od konkurenční Corvetty). Místo toho byl Thunderbird propagován jako "velký osobní luxusní automobil."
Pod kapotou přímo tohoto kousku se ukrývala atmosferická V8 o výkonu 225 koní, která dokázala vozu udělit rychlost až 182 km/h. Na dnešní dobu to sice není nic moc, ovšem v roce 1955, kdy se vůz vyráběl, to bylo zatraceně hodně.
Aukce vozu se bude konat mezi 16 - 17 listopadem tohoto roku v kalifornském Los Angeles a očekávaná prodejní cena se má pohybovat v rozpětí 300 000 až 500 000 dolarů, tedy cca 6,65 až 11,1 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?