Policisté v zámoří se nikdy nebáli nasadit progresivní techniku, ať už byla řeč o sportovních vozech v roli dálničních stíhačů, obrněných transportérech pro zásahové jednotky nebo o hybridech pro ekologické hlídkování. Před pár dny se však policisté v Miami pochlubili strojem, který ve vozovém parku pravděpodobně nemá obdoby. Slavnou čtvrť Miami South Beach totiž bude hlídat upravená sportovní tříkolka Polaris Slignshot.
Ačkoliv nejsou na našich silnicích tříkolky příliš často vidět, bezpochyby se jedná o jeden ze zajímavých produktů automobilového průmyslu a to s pozoruhodnou minulostí. Ostatně vždyť i první moderní automobil, Benzův Patent-Motorwagen, měl také jen tři kola. Od té doby ale vývoj dramaticky pokročil.
Zatímco dříve představovali tříkolky jakousi lacinější a skromnější alternativu k automobilů, dnes plní roli spíše vozítek určených k zábavě. To ostatně potvrzují i modely jako Morgan 3 Wheeler nebo právě Polaris Slingshot, jejichž úkolem je dopřát řidiči příjemné chvilky za volantem.
V Miami se však rozhodli, že tento nevšední stroj zařadí i do své policejní flotily. Polaris tak dostal pevnou střechu, policejní majáky, sirénu, odpovídající potisk a zaparkoval v policejních garážích. Neobvyklý dopravní prostředek ovšem nebude sloužit k nahánění zločinců, ale k vyváření vztahů mezi veřejností a policií a propagaci práce policie.
„Tohle bude skvěle bořit ledy. Děti si jistě budou chtít celý vůz prolézt, posadit se do něj a promluvit s policisty," uvedl šéf policejního oddělení Miami během slavnostního odhalení stroje.
Třiíkolka samozřejmě nebyla pořízena z peněz policie, ale byla získána jako dar od společnosti Polaris. Whelen Engineering pak dodalo policejní světa a sirény. Zajímavostí jsou také obutá kola značky Avorza. Výsledek je pak skutečně působivý a vůbec bychom se nedivili, kdyby se Slingshot objevoval v ulicích často - tahle věc totiž bude přitahovat pohledy. Díky slušnému poměru výkonu a váhy by navíc mohl Slingshot slušně zatápět i prchajícím zločincům.
Zobrazit příspěvek na InstagramuThank you @polarisslingshot , @avorza & @wheleneng for all the donations to make this project happen. We will be posting a full video on my YouTube channel showing how this idea came about, and the entire process of this build, make sure to subscribe to my channel, just click link on my BIO... #police #cop #red #blue #Cars #Car #Auto #Luxury #Exotic #Custom #Wheels #VIP #AutoFirm #TheAutoFirm #Avorza #AlexVega #305 #mia #miami #KeepUp #AvorzaMovement
Polaris Slingshot už sice není žádná novinka, na vývoji stroje se přesto pokračuje. Nedávno představil Polaris vrcholnou verzi s označením Grand Touring, která pod kapotou ukrývá 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 173 koní a 225 Nm.
Uvnitř pak Slingshot nabízí 7-palcový infotainment s navigací, nové čelní sklo nebo barevné modifikace. Pro lepší ochranu proti rozmarům počasí je možné instalovat i hardtop. Pouze částečné čelní sklo a chybějící dveře však řidiče od rozmarů počasí neuchrání. Pevně ale věříme, že zrovna tohle bude v Miami poslední starost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?