Automobilky již dlouhé roky nevydělávají jen na automobilech, ale i na předmětech spojených s motoristickou tématikou. A nabídka je to vskutku pestrá. Ostatně snad každý, kdo v poslední době navštívil nějaké to dealerství, si jistě všiml různých bytových doplňků, oblečení ale i hraček s logem automobilky. Většinou se jedná o drobnosti za "pár" korun, ovšem u některých automobilek necháte za model klidně i tolik peněz, že by za to bylo nové auto.
Vydělávání automobilek na propracovaných zmenšeninách jejich úchvatných strojů navíc není žádnou novinkou. Ostatně již minulý rok se na trhu objevil model McLarenu P1 v měřítku 1:8, za který si automobilka neváhala účtovat 12 000 dolarů. Přijde vám to hodně? Stále to není strop.
Pokud totiž máte slabost pro úchvatné závodní stroje a perfektně zpracované modely, můžete ještě víc utratit za propracovaný model závodního Porsche 919 Hybrid opět v měřítku 1:8. Automobilka omezila sérii na pouhých 100 kusů, v současnosti už jsou na skladě ale jen 4. Pokud byste ale jeden z nich chtěli, máme pro vás špatnou zprávu. Cena dělá nehezkých 14 689 dolarů, tedy cca 324 000 Kč.
Pokud vám právě nechápavě spadla čelist, dovolte nám osvětlit, proč je to podle automobilky cena adekvátní. Kromě tradičních drobností jako je otvírání dveří nebo krytu motoru totiž tento model disponuje až neuvěřitelným množstvím detailů.
Klíčové prvky vozu byly zreprodukovány s přesností na desetinu milimetru, díly jsou vyrobeny z hliníku a cínu a nechybí ani autentický lak a potisk. Potisk byl ručně vyřezáván a lak ručně leštěn. Celý model byl vyráběn stejnou technikou, která se využívá ke stavbě prototypů. A výroba trvala 3000 pracovních hodin.
Model je navíc doručován i s vlastní vitrínkou. Ta je zdobena karbonovým povrchem a samozřejmě nese sériové číslo vašeho modelu, všechny technické parametry závodního speciálu a podpisy závodních jezdců. Působivé, ne?
Jediný problém je, že za 324 000 Kč už si bez problému pořídíte nové auto - a rozhodně budete mít z čeho vybírat. Ať už se budeme bavit například o Škodě Fabii či Rapid, Volkswagenu polo, Dacii, Suzuki,... a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Sice půjde většinou jen o modely se základní / nižší výbavou, ovšem na rozdíl od modelu s nimi budete moci cestovat po libosti.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?