Automobilky již dlouhé roky nevydělávají jen na automobilech, ale i na předmětech spojených s motoristickou tématikou. A nabídka je to vskutku pestrá. Ostatně snad každý, kdo v poslední době navštívil nějaké to dealerství, si jistě všiml různých bytových doplňků, oblečení ale i hraček s logem automobilky. Většinou se jedná o drobnosti za "pár" korun, ovšem u některých automobilek necháte za model klidně i tolik peněz, že by za to bylo nové auto.
Vydělávání automobilek na propracovaných zmenšeninách jejich úchvatných strojů navíc není žádnou novinkou. Ostatně již minulý rok se na trhu objevil model McLarenu P1 v měřítku 1:8, za který si automobilka neváhala účtovat 12 000 dolarů. Přijde vám to hodně? Stále to není strop.
Pokud totiž máte slabost pro úchvatné závodní stroje a perfektně zpracované modely, můžete ještě víc utratit za propracovaný model závodního Porsche 919 Hybrid opět v měřítku 1:8. Automobilka omezila sérii na pouhých 100 kusů, v současnosti už jsou na skladě ale jen 4. Pokud byste ale jeden z nich chtěli, máme pro vás špatnou zprávu. Cena dělá nehezkých 14 689 dolarů, tedy cca 324 000 Kč.
Pokud vám právě nechápavě spadla čelist, dovolte nám osvětlit, proč je to podle automobilky cena adekvátní. Kromě tradičních drobností jako je otvírání dveří nebo krytu motoru totiž tento model disponuje až neuvěřitelným množstvím detailů.
Klíčové prvky vozu byly zreprodukovány s přesností na desetinu milimetru, díly jsou vyrobeny z hliníku a cínu a nechybí ani autentický lak a potisk. Potisk byl ručně vyřezáván a lak ručně leštěn. Celý model byl vyráběn stejnou technikou, která se využívá ke stavbě prototypů. A výroba trvala 3000 pracovních hodin.
Model je navíc doručován i s vlastní vitrínkou. Ta je zdobena karbonovým povrchem a samozřejmě nese sériové číslo vašeho modelu, všechny technické parametry závodního speciálu a podpisy závodních jezdců. Působivé, ne?
Jediný problém je, že za 324 000 Kč už si bez problému pořídíte nové auto - a rozhodně budete mít z čeho vybírat. Ať už se budeme bavit například o Škodě Fabii či Rapid, Volkswagenu polo, Dacii, Suzuki,... a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Sice půjde většinou jen o modely se základní / nižší výbavou, ovšem na rozdíl od modelu s nimi budete moci cestovat po libosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.