Automobilky již dlouhé roky nevydělávají jen na automobilech, ale i na předmětech spojených s motoristickou tématikou. A nabídka je to vskutku pestrá. Ostatně snad každý, kdo v poslední době navštívil nějaké to dealerství, si jistě všiml různých bytových doplňků, oblečení ale i hraček s logem automobilky. Většinou se jedná o drobnosti za "pár" korun, ovšem u některých automobilek necháte za model klidně i tolik peněz, že by za to bylo nové auto.
Vydělávání automobilek na propracovaných zmenšeninách jejich úchvatných strojů navíc není žádnou novinkou. Ostatně již minulý rok se na trhu objevil model McLarenu P1 v měřítku 1:8, za který si automobilka neváhala účtovat 12 000 dolarů. Přijde vám to hodně? Stále to není strop.
Pokud totiž máte slabost pro úchvatné závodní stroje a perfektně zpracované modely, můžete ještě víc utratit za propracovaný model závodního Porsche 919 Hybrid opět v měřítku 1:8. Automobilka omezila sérii na pouhých 100 kusů, v současnosti už jsou na skladě ale jen 4. Pokud byste ale jeden z nich chtěli, máme pro vás špatnou zprávu. Cena dělá nehezkých 14 689 dolarů, tedy cca 324 000 Kč.
Pokud vám právě nechápavě spadla čelist, dovolte nám osvětlit, proč je to podle automobilky cena adekvátní. Kromě tradičních drobností jako je otvírání dveří nebo krytu motoru totiž tento model disponuje až neuvěřitelným množstvím detailů.
Klíčové prvky vozu byly zreprodukovány s přesností na desetinu milimetru, díly jsou vyrobeny z hliníku a cínu a nechybí ani autentický lak a potisk. Potisk byl ručně vyřezáván a lak ručně leštěn. Celý model byl vyráběn stejnou technikou, která se využívá ke stavbě prototypů. A výroba trvala 3000 pracovních hodin.
Model je navíc doručován i s vlastní vitrínkou. Ta je zdobena karbonovým povrchem a samozřejmě nese sériové číslo vašeho modelu, všechny technické parametry závodního speciálu a podpisy závodních jezdců. Působivé, ne?
Jediný problém je, že za 324 000 Kč už si bez problému pořídíte nové auto - a rozhodně budete mít z čeho vybírat. Ať už se budeme bavit například o Škodě Fabii či Rapid, Volkswagenu polo, Dacii, Suzuki,... a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Sice půjde většinou jen o modely se základní / nižší výbavou, ovšem na rozdíl od modelu s nimi budete moci cestovat po libosti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.