Když společnost Hennessey poprvé ukázala model Venom F5, všem se nám zatajil dech. Na první pohled jen další supersport totiž sliboval, že jako první překročí magickou hranici 300 mil za hodinu, tedy cca 482 km/h. Pomoci mu k tomu má přitom jen dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 7.6 litru, který automobilka ukázala teprve nedávno.
Ve světě rychlostních rekordů jsem většinou zvyklí slýchat o podstatně větších motorech, ani tento osmiválec se však nemá za co stydět. Objem 7.6 litru a twin-turbo přeplňování z něj totiž doluje 1 662 koní (1 193 kW) a točivý moment 1 760 Nm.
Motor by tak měl být schopen dostat lehký supersport z 0 na 300 km/h během méně než 10 sekund a jeho maximální rychlost by měla překonat hranici 300 mil v hodině, tedy 482 km/h. Jenže jak se v posledních dnech ukazuje, parametry motoru by mohly být ještě úchvatnější.
Přesná maximální rychlost dosud zůstává neznámou, redaktoři z magazínu Motor Authority však nedávno promluvili s Johnem Hennessey, CEO stejnojmenné společnosti, který prozradil zajímavé detaily. „Naše CFD testování a naši techničtí inženýři nám v současnosti uvádějí, že k překonání 300 mil v hodině (482 km/h) budeme potřebovat výkon 1 541 koní." Pokud by ale bylo možné využít plný potenciál motoru, znamenalo by to, že prototyp by během příštího roku mohl dosáhnout ještě vyšší rychlosti.
Už samotné překonání magických 300 mil v hodině by bylo působivým úspěchem, Hennesey ovšem naznačil, že jeho ambice jsou vyšší. Jak sám údajně uvedl „Rán bych se dostal na 500 km/h. Tedy 311 mil v hodině a pá drobných." Je zatím velkou neznámou, zda by F5 mohla této rychlosti dosáhnout. Technici z automobilky ale před časem informovali, že motor už byl testován i na výkon přesahující hranici 2 000 koní.
K dosažení takové rychlosti bude samozřejmě potřeba dostatek prostoru, což už trápí i samotného Hennessey. Jako nejpravděpodobnější varianta se ale jeví požádat o uzavření rovného úseku dálnice v Nevadě nebo Texasu.
Připomeňme si ale, že Hennessey není v závodu o překonání magických 300 mil v hodině jediné. Jeho vážným soupeřem by mělo být například SSC Tuatara z produkce Shelby SuperCars, které bylo nedávno představené na akci v Kalifornii.
Jerod Shelby, CEO Shelby SuperCars, navíc prohlásil, že Tuatara by měla být jediným vozem, který bude schopen tuto hranici reálně pokořit. Opírá se přitom o úchvatnou aerodynamiku vozu. Na to ale John Hennessey reagoval frází, která snad ani nepotřebuje překlad: „The bullshit stops when green flag drops,".
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.