Pickupy fungují nejen jako užitné vozy, ale často nahrazují osobní auta. Jejich popularita stojí také na přepravních možnostech, houževnatosti v terénu a odolnosti. Právě proto má v tolika zemích úspěchy Toyota Hilux, která se stala synonymem pro nezničitelný vůz na těžkou práci.
Japonský model vznikl před 50 lety. Debutoval roku 1968 a od té doby se dočkal již osmé generace. Každá z nich byla úspěšná a přispěla k velikosti legendy, který Toyotu Hilux v současné době provází. Když dnes cestujeme po světě, rychle se přesvědčíme, že pickup japonské značky představuje prodejní hit populární v mnoha zemích. Ulice brázdí nesčetné exempláře, jak nové, tak více než 20 let staré, a přesto bezvadně funkční.
Třebaže dnes Toyota Hilux svým pohodlím připomíná SUV, není to jen módní hračka, nýbrž pracovní auto využívané až na samu hranici možností. Hilux je také dokonalý automobil na víkendové výlety, daleké cesty a pro uniformované služby.
Spojuje dva světy
Hilux se vyrábí v několika verzích karosérie – s dvoudveřovou kabinou se sedadly pro řidiče a spolucestujícího, prodlouženou čtyřmístnou kabinou a s dvojitou kabinou se čtyřmi dveřmi a místy pro pět osob. Všechny verze Hiluxu mají tutéž délku 5330 mm, což znamená, že objem zavazadlového prostoru závisí na verzi karosérie, takže si můžeme vybrat mezi spíše užitným a spíše osobním charakterem vozidla.
Pickupy za svoji popularitu vděčí tomu, že spojují dva světy. Je to zároveň terénní dodávkové aut na práci, ale taky off-road k rekreaci. Uvezou velký náklad, ale jsou také s to poskytnout pohodlí cestujícím a osvědčí se jako dopravní prostředek po práci.
Luxus na každý den nebo do terénu
Hilux je sice terénní dodávka, a ne módní crossover, nicméně, neznamená to, že se standardem vybavení a vysokým komfortem liší od osobních aut, právě naopak. Tento pickup od Toyoty lze koupit s koženým čalouněním, navigací nebo systémy aktivní bezpečnosti z balíčku Toyota Safety Sense.
Jsou tu i doplňky, které zvyšují jeho užitné vlastnosti. Kupříkladu ochranné trubkové konstrukce v úložném prostoru nebo boční rámy se schůdky usnadňujícími nasedání. Kromě toho jsou v nabídce i vestavby do úložného prostoru, víka, jež chrání před neoprávněným přístupem k přepravovaným předmětům.
Pro ty, kdo touží jak po dobrodružství v terénu, tak po vozu, který je výjimečný svým vzhledem a pohodlným cestováním, je tady nová speciální edice Hilux, která vznikla k 50 výročí modelu. Nabízí nejvyšší verzi výbavy, s černým rámem zpředu, hliníkovým krytem motoru, ochrannými bočními lištami s integrovanými schůdky, ochranným rámem na nákladovém prostoru se silnými LED lampami namontovanými nahoře, a také speciálními polepy masky, krytů zrcátek, střechy, předního nárazníku a zadní kapoty.
Moderní pickup s tradicí
Aktuální osmá generace Hiluxu byla vybudovaná zcela od základů. Karosérie odpovídá stylistickým standardům všech moderních modelů Toyoty. Pro ještě lepší fungování v terénu došlo k posílení rámu i konstrukce nákladového prostoru. Model je vybavený doplňkovým náhonem na všechna čtyři kola a převodovkou, která dává možnost zvolit silniční nebo terénní převody. Diferenciál zadní nápravy s omezeným prokluzem je uzpůsobený k přenášení značného točivého momentu. Změnil se rovněž projekt zadního zavěšení s pružinovými tlumiči.
Model může být vybaven celou škálou systémů, které napomáhají bezpečnosti a jízdě v terénu: aktivní kontrolou trakce (Active Traction Control, A-TRC) usnadňující jízdu po kluzkém a kamenitém podloží, funkcí podporující sjíždění z kopce (Downhill Assist Control, DAC), jež funguje jak při jízdě vpřed, tak při couvání, a konečně funkcí podpory při výjezdu do kopce (Hill-start Assist Control, HAC). Je tu také systém elektronického rozdělování brzdné síly (Electronic Brakeforce Distribution, EBD).
Stejně jako jiné dodávky lze pickup od Toyoty uzpůsobit pro vlastní potřeby – podle toho, k jaké práci je určen. Univerzálnost spojená s již legendární odolností Hiluxu, to je recept na úspěch tohoto japonského vozu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.