Pickupy fungují nejen jako užitné vozy, ale často nahrazují osobní auta. Jejich popularita stojí také na přepravních možnostech, houževnatosti v terénu a odolnosti. Právě proto má v tolika zemích úspěchy Toyota Hilux, která se stala synonymem pro nezničitelný vůz na těžkou práci.
Japonský model vznikl před 50 lety. Debutoval roku 1968 a od té doby se dočkal již osmé generace. Každá z nich byla úspěšná a přispěla k velikosti legendy, který Toyotu Hilux v současné době provází. Když dnes cestujeme po světě, rychle se přesvědčíme, že pickup japonské značky představuje prodejní hit populární v mnoha zemích. Ulice brázdí nesčetné exempláře, jak nové, tak více než 20 let staré, a přesto bezvadně funkční.
Třebaže dnes Toyota Hilux svým pohodlím připomíná SUV, není to jen módní hračka, nýbrž pracovní auto využívané až na samu hranici možností. Hilux je také dokonalý automobil na víkendové výlety, daleké cesty a pro uniformované služby.
Spojuje dva světy
Hilux se vyrábí v několika verzích karosérie – s dvoudveřovou kabinou se sedadly pro řidiče a spolucestujícího, prodlouženou čtyřmístnou kabinou a s dvojitou kabinou se čtyřmi dveřmi a místy pro pět osob. Všechny verze Hiluxu mají tutéž délku 5330 mm, což znamená, že objem zavazadlového prostoru závisí na verzi karosérie, takže si můžeme vybrat mezi spíše užitným a spíše osobním charakterem vozidla.
Pickupy za svoji popularitu vděčí tomu, že spojují dva světy. Je to zároveň terénní dodávkové aut na práci, ale taky off-road k rekreaci. Uvezou velký náklad, ale jsou také s to poskytnout pohodlí cestujícím a osvědčí se jako dopravní prostředek po práci.
Luxus na každý den nebo do terénu
Hilux je sice terénní dodávka, a ne módní crossover, nicméně, neznamená to, že se standardem vybavení a vysokým komfortem liší od osobních aut, právě naopak. Tento pickup od Toyoty lze koupit s koženým čalouněním, navigací nebo systémy aktivní bezpečnosti z balíčku Toyota Safety Sense.
Jsou tu i doplňky, které zvyšují jeho užitné vlastnosti. Kupříkladu ochranné trubkové konstrukce v úložném prostoru nebo boční rámy se schůdky usnadňujícími nasedání. Kromě toho jsou v nabídce i vestavby do úložného prostoru, víka, jež chrání před neoprávněným přístupem k přepravovaným předmětům.
Pro ty, kdo touží jak po dobrodružství v terénu, tak po vozu, který je výjimečný svým vzhledem a pohodlným cestováním, je tady nová speciální edice Hilux, která vznikla k 50 výročí modelu. Nabízí nejvyšší verzi výbavy, s černým rámem zpředu, hliníkovým krytem motoru, ochrannými bočními lištami s integrovanými schůdky, ochranným rámem na nákladovém prostoru se silnými LED lampami namontovanými nahoře, a také speciálními polepy masky, krytů zrcátek, střechy, předního nárazníku a zadní kapoty.
Moderní pickup s tradicí
Aktuální osmá generace Hiluxu byla vybudovaná zcela od základů. Karosérie odpovídá stylistickým standardům všech moderních modelů Toyoty. Pro ještě lepší fungování v terénu došlo k posílení rámu i konstrukce nákladového prostoru. Model je vybavený doplňkovým náhonem na všechna čtyři kola a převodovkou, která dává možnost zvolit silniční nebo terénní převody. Diferenciál zadní nápravy s omezeným prokluzem je uzpůsobený k přenášení značného točivého momentu. Změnil se rovněž projekt zadního zavěšení s pružinovými tlumiči.
Model může být vybaven celou škálou systémů, které napomáhají bezpečnosti a jízdě v terénu: aktivní kontrolou trakce (Active Traction Control, A-TRC) usnadňující jízdu po kluzkém a kamenitém podloží, funkcí podporující sjíždění z kopce (Downhill Assist Control, DAC), jež funguje jak při jízdě vpřed, tak při couvání, a konečně funkcí podpory při výjezdu do kopce (Hill-start Assist Control, HAC). Je tu také systém elektronického rozdělování brzdné síly (Electronic Brakeforce Distribution, EBD).
Stejně jako jiné dodávky lze pickup od Toyoty uzpůsobit pro vlastní potřeby – podle toho, k jaké práci je určen. Univerzálnost spojená s již legendární odolností Hiluxu, to je recept na úspěch tohoto japonského vozu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?