Pokud chce člověk cestovat s maximálním komfortem, pravděpodobně se uchýlí ke koupi karavanu či obytného vozu. Schopnější kutilové jsou pak schopni si postavit obytný vůz z kdejaké užitkové dodávky, aniž by je to zruinovalo. Jeden britský nadšenec se však vydal zcela novým směrem. Místo obytného auta si totiž postavil pojízdnou chatu. A teď s ní láme rekordy.
Mít vlastní chatku je docela příjemná záležitost. Člověk se tak může po náročném pracovním týdnu sbalit, zavřít dveře bytu a vyrazit si odpočinout na pár dnů do přírodu, kde mu je dobře a nic ho neruší. Většině lidí by to nejspíš stačilo, jednomu Britovi na té myšlence ale stále něco chybělo: rychlost.
Už tradiční obytné automobily nejsou žádnými lamači rekordů, ovšem při jejich stavbě byl dbán alespoň ohled na aerodynamiku a tak není problém s nimi dosáhnout dálničních rekordů. Pojízdná chatka, kterou si postavil čtyřiapadesátiletý Kevin Nicks, má ale aerodynamiku padající lednice a většina z nás by nejspíš byla šťastná, že vůbec jede.
Tenhle kutil z britského městečka Chipping Norton v Oxfordshire se ale nehodlal smířit s žádným nudným popojížděním. Se svou pojízdnou chatkou, kterou postavil na základu lehce nabouraného Volkswagenu Passat, který se srazil s vysokou, už totiž stanovil několik rychlostních rekordů.
Jeho dosavadní nejrychlejší jízda dosahovala rychlosti přes 80 mil v hodině, tedy téměř 130 km/h. Tou dobou byl ale pod kapotou ukryt standardní šestiválec od Volkswagenu, který ale Kevin nedávno vyměnil za dvakrát přeplňovaný motor z Audi RS4, který poskytuje výkon 450 koní.
Nový motor pak téhle splašené stodole konečně dodal dostatek dynamiky, díky které mohla překonat magickou hranici 100 mil v hodině - její naměřená rychlost byla 101.5 mph, tedy cca 163.3 km/h.
Slávu celého rekordu může nepatrně srážet snad jen jediná drobnost: tahle pojízdná kůlna, která může legálně na silnice, je totiž nejspíš jediná svého druhu. Rekordy tak stanovuje v prostředí, kde má nulovou konkurenci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.