Pokud chce člověk cestovat s maximálním komfortem, pravděpodobně se uchýlí ke koupi karavanu či obytného vozu. Schopnější kutilové jsou pak schopni si postavit obytný vůz z kdejaké užitkové dodávky, aniž by je to zruinovalo. Jeden britský nadšenec se však vydal zcela novým směrem. Místo obytného auta si totiž postavil pojízdnou chatu. A teď s ní láme rekordy.
Mít vlastní chatku je docela příjemná záležitost. Člověk se tak může po náročném pracovním týdnu sbalit, zavřít dveře bytu a vyrazit si odpočinout na pár dnů do přírodu, kde mu je dobře a nic ho neruší. Většině lidí by to nejspíš stačilo, jednomu Britovi na té myšlence ale stále něco chybělo: rychlost.
Už tradiční obytné automobily nejsou žádnými lamači rekordů, ovšem při jejich stavbě byl dbán alespoň ohled na aerodynamiku a tak není problém s nimi dosáhnout dálničních rekordů. Pojízdná chatka, kterou si postavil čtyřiapadesátiletý Kevin Nicks, má ale aerodynamiku padající lednice a většina z nás by nejspíš byla šťastná, že vůbec jede.
Tenhle kutil z britského městečka Chipping Norton v Oxfordshire se ale nehodlal smířit s žádným nudným popojížděním. Se svou pojízdnou chatkou, kterou postavil na základu lehce nabouraného Volkswagenu Passat, který se srazil s vysokou, už totiž stanovil několik rychlostních rekordů.
Jeho dosavadní nejrychlejší jízda dosahovala rychlosti přes 80 mil v hodině, tedy téměř 130 km/h. Tou dobou byl ale pod kapotou ukryt standardní šestiválec od Volkswagenu, který ale Kevin nedávno vyměnil za dvakrát přeplňovaný motor z Audi RS4, který poskytuje výkon 450 koní.
Nový motor pak téhle splašené stodole konečně dodal dostatek dynamiky, díky které mohla překonat magickou hranici 100 mil v hodině - její naměřená rychlost byla 101.5 mph, tedy cca 163.3 km/h.
Slávu celého rekordu může nepatrně srážet snad jen jediná drobnost: tahle pojízdná kůlna, která může legálně na silnice, je totiž nejspíš jediná svého druhu. Rekordy tak stanovuje v prostředí, kde má nulovou konkurenci.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.