Pokud chce člověk cestovat s maximálním komfortem, pravděpodobně se uchýlí ke koupi karavanu či obytného vozu. Schopnější kutilové jsou pak schopni si postavit obytný vůz z kdejaké užitkové dodávky, aniž by je to zruinovalo. Jeden britský nadšenec se však vydal zcela novým směrem. Místo obytného auta si totiž postavil pojízdnou chatu. A teď s ní láme rekordy.
Mít vlastní chatku je docela příjemná záležitost. Člověk se tak může po náročném pracovním týdnu sbalit, zavřít dveře bytu a vyrazit si odpočinout na pár dnů do přírodu, kde mu je dobře a nic ho neruší. Většině lidí by to nejspíš stačilo, jednomu Britovi na té myšlence ale stále něco chybělo: rychlost.
Už tradiční obytné automobily nejsou žádnými lamači rekordů, ovšem při jejich stavbě byl dbán alespoň ohled na aerodynamiku a tak není problém s nimi dosáhnout dálničních rekordů. Pojízdná chatka, kterou si postavil čtyřiapadesátiletý Kevin Nicks, má ale aerodynamiku padající lednice a většina z nás by nejspíš byla šťastná, že vůbec jede.
Tenhle kutil z britského městečka Chipping Norton v Oxfordshire se ale nehodlal smířit s žádným nudným popojížděním. Se svou pojízdnou chatkou, kterou postavil na základu lehce nabouraného Volkswagenu Passat, který se srazil s vysokou, už totiž stanovil několik rychlostních rekordů.
Jeho dosavadní nejrychlejší jízda dosahovala rychlosti přes 80 mil v hodině, tedy téměř 130 km/h. Tou dobou byl ale pod kapotou ukryt standardní šestiválec od Volkswagenu, který ale Kevin nedávno vyměnil za dvakrát přeplňovaný motor z Audi RS4, který poskytuje výkon 450 koní.
Nový motor pak téhle splašené stodole konečně dodal dostatek dynamiky, díky které mohla překonat magickou hranici 100 mil v hodině - její naměřená rychlost byla 101.5 mph, tedy cca 163.3 km/h.
Slávu celého rekordu může nepatrně srážet snad jen jediná drobnost: tahle pojízdná kůlna, která může legálně na silnice, je totiž nejspíš jediná svého druhu. Rekordy tak stanovuje v prostředí, kde má nulovou konkurenci.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.