Pokud chce člověk cestovat s maximálním komfortem, pravděpodobně se uchýlí ke koupi karavanu či obytného vozu. Schopnější kutilové jsou pak schopni si postavit obytný vůz z kdejaké užitkové dodávky, aniž by je to zruinovalo. Jeden britský nadšenec se však vydal zcela novým směrem. Místo obytného auta si totiž postavil pojízdnou chatu. A teď s ní láme rekordy.
Mít vlastní chatku je docela příjemná záležitost. Člověk se tak může po náročném pracovním týdnu sbalit, zavřít dveře bytu a vyrazit si odpočinout na pár dnů do přírodu, kde mu je dobře a nic ho neruší. Většině lidí by to nejspíš stačilo, jednomu Britovi na té myšlence ale stále něco chybělo: rychlost.
Už tradiční obytné automobily nejsou žádnými lamači rekordů, ovšem při jejich stavbě byl dbán alespoň ohled na aerodynamiku a tak není problém s nimi dosáhnout dálničních rekordů. Pojízdná chatka, kterou si postavil čtyřiapadesátiletý Kevin Nicks, má ale aerodynamiku padající lednice a většina z nás by nejspíš byla šťastná, že vůbec jede.
Tenhle kutil z britského městečka Chipping Norton v Oxfordshire se ale nehodlal smířit s žádným nudným popojížděním. Se svou pojízdnou chatkou, kterou postavil na základu lehce nabouraného Volkswagenu Passat, který se srazil s vysokou, už totiž stanovil několik rychlostních rekordů.
Jeho dosavadní nejrychlejší jízda dosahovala rychlosti přes 80 mil v hodině, tedy téměř 130 km/h. Tou dobou byl ale pod kapotou ukryt standardní šestiválec od Volkswagenu, který ale Kevin nedávno vyměnil za dvakrát přeplňovaný motor z Audi RS4, který poskytuje výkon 450 koní.
Nový motor pak téhle splašené stodole konečně dodal dostatek dynamiky, díky které mohla překonat magickou hranici 100 mil v hodině - její naměřená rychlost byla 101.5 mph, tedy cca 163.3 km/h.
Slávu celého rekordu může nepatrně srážet snad jen jediná drobnost: tahle pojízdná kůlna, která může legálně na silnice, je totiž nejspíš jediná svého druhu. Rekordy tak stanovuje v prostředí, kde má nulovou konkurenci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?