Toyota zahájila další etapu propojování automobilů do cloudu, která umožní automatickou výměnu údajů mezi vozy a silniční infrastrukturou. Jedním z hlavních cílů je předcházet nehodám. Program se bude testovat ve státě Michigan. Je určen zaměstnancům firmy a obyvatelům města. Testovaný systém založený na technologii DSRC pracuje na krátkých vlnách a je nezávislý na mobilní síti.
Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) je největší program na světě zaměřený na testování automobilů propojených v síti v technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC). Systém je založený na radiových vlnách frekvence 5.9 GHz a funguje na zásadě V2X. Umožňuje automatickou komunikaci automobilů mezi sebou navzájem a s jinými přijímači, včetně zařízení silniční infrastruktury.
Výměna dat zvýší bezpečnost na silnicích
Novou technologii bude testovat 1800 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje a jejich rodiny. K programu se mohou připojovat také okolní obyvatelé. Jejich automobily budou vybaveny nejmodernějšími zařízeními systému DSRC 5.9 GHz, který představuje platformu pro výměnu anonymních dat o pozici, rychlosti a zrychlení, a to mnohokrát za vteřinu.
Vozidla využívající tyto informace budou moci automaticky předcházet kolizím, protože automobil bude vědět o tom, že se blíží jiné vozidlo ještě dříve, než bude mít řidič vůbec možnost si jej všimnout, a spustí automatické nouzové brzdění.
Auta budou přijímat informace o potenciálních hrozbách, vozech, které jedou příliš pomalu nebo stojí na silnici, ale i o světelné signalizaci nebo dopravních značkách. DSRC nevyžaduje připojení do mobilní sítě, takže nevznikají žádné výdaje za její využití k zasílání dat.
Nový systém v automobilech Toyota od roku 2021
Toyota a Lexus letos zveřejnily své plány na zavedení systémů DSRC v prvních modelech prodávaných v USA v roce 2021.
Během několika let se toto řešení objeví v cenících většiny modelů obou značek. Toyota počítá s tím, že další výrobci to rovněž použijí, neboť čím více vozidel se bude dorozumívat v rámci téhož systému, tím bude účinnější.
100 000 vozů Toyota a Lexus propojených v síti
Podobný systém pod názvem ITS Connect zavedla Toyota roku 2015 na japonském trhu. Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 000 automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému.
V roce 2016 firma založila společnost Toyota Connected, jež se zabývá výzkumem využití zpracování velkých databází v osobních automobilech. Jejím technologickým partnerem je Microsoft, který Toyotě dodal cloudovou technologii Microsoft Azure.
Výsledkem budou nová řešení v oblasti ITC služeb ve vozidle, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více individualizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.