Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. září 2018 14:00
Sdílej:

Toyota zahájila další etapu propojování automobilů do cloudu, která umožní automatickou výměnu údajů mezi vozy a silniční infrastrukturou. Jedním z hlavních cílů je předcházet nehodám. Program se bude testovat ve státě Michigan. Je určen zaměstnancům firmy a obyvatelům města. Testovaný systém založený na technologii DSRC pracuje na krátkých vlnách a je nezávislý na mobilní síti.

Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) je největší program na světě zaměřený na testování automobilů propojených v síti v technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC). Systém je založený na radiových vlnách frekvence 5.9 GHz a funguje na zásadě V2X. Umožňuje automatickou komunikaci automobilů mezi sebou navzájem a s jinými přijímači, včetně zařízení silniční infrastruktury.

Výměna dat zvýší bezpečnost na silnicích

Novou technologii bude testovat 1800 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje a jejich rodiny. K programu se mohou připojovat také okolní obyvatelé. Jejich automobily budou vybaveny nejmodernějšími zařízeními systému DSRC 5.9 GHz, který představuje platformu pro výměnu anonymních dat o pozici, rychlosti a zrychlení, a to mnohokrát za vteřinu.

Vozidla využívající tyto informace budou moci automaticky předcházet kolizím, protože automobil bude vědět o tom, že se blíží jiné vozidlo ještě dříve, než bude mít řidič vůbec možnost si jej všimnout, a spustí automatické nouzové brzdění.

Auta budou přijímat informace o potenciálních hrozbách, vozech, které jedou příliš pomalu nebo stojí na silnici, ale i o světelné signalizaci nebo dopravních značkách. DSRC nevyžaduje připojení do mobilní sítě, takže nevznikají žádné výdaje za její využití k zasílání dat.

Nový systém v automobilech Toyota od roku 2021

Toyota a Lexus letos zveřejnily své plány na zavedení systémů DSRC v prvních modelech prodávaných v USA v roce 2021.

Během několika let se toto řešení objeví v cenících většiny modelů obou značek. Toyota počítá s tím, že další výrobci to rovněž použijí, neboť čím více vozidel se bude dorozumívat v rámci téhož systému, tím bude účinnější.

100 000 vozů Toyota a Lexus propojených v síti

Podobný systém pod názvem ITS Connect zavedla Toyota roku 2015 na japonském trhu. Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 000 automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému.

V roce 2016 firma založila společnost Toyota Connected, jež se zabývá výzkumem využití zpracování velkých databází v osobních automobilech. Jejím technologickým partnerem je Microsoft, který Toyotě dodal cloudovou technologii Microsoft Azure.

Výsledkem budou nová řešení v oblasti ITC služeb ve vozidle, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více individualizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?