Toyota zahájila další etapu propojování automobilů do cloudu, která umožní automatickou výměnu údajů mezi vozy a silniční infrastrukturou. Jedním z hlavních cílů je předcházet nehodám. Program se bude testovat ve státě Michigan. Je určen zaměstnancům firmy a obyvatelům města. Testovaný systém založený na technologii DSRC pracuje na krátkých vlnách a je nezávislý na mobilní síti.
Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) je největší program na světě zaměřený na testování automobilů propojených v síti v technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC). Systém je založený na radiových vlnách frekvence 5.9 GHz a funguje na zásadě V2X. Umožňuje automatickou komunikaci automobilů mezi sebou navzájem a s jinými přijímači, včetně zařízení silniční infrastruktury.
Výměna dat zvýší bezpečnost na silnicích
Novou technologii bude testovat 1800 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje a jejich rodiny. K programu se mohou připojovat také okolní obyvatelé. Jejich automobily budou vybaveny nejmodernějšími zařízeními systému DSRC 5.9 GHz, který představuje platformu pro výměnu anonymních dat o pozici, rychlosti a zrychlení, a to mnohokrát za vteřinu.
Vozidla využívající tyto informace budou moci automaticky předcházet kolizím, protože automobil bude vědět o tom, že se blíží jiné vozidlo ještě dříve, než bude mít řidič vůbec možnost si jej všimnout, a spustí automatické nouzové brzdění.
Auta budou přijímat informace o potenciálních hrozbách, vozech, které jedou příliš pomalu nebo stojí na silnici, ale i o světelné signalizaci nebo dopravních značkách. DSRC nevyžaduje připojení do mobilní sítě, takže nevznikají žádné výdaje za její využití k zasílání dat.
Nový systém v automobilech Toyota od roku 2021
Toyota a Lexus letos zveřejnily své plány na zavedení systémů DSRC v prvních modelech prodávaných v USA v roce 2021.
Během několika let se toto řešení objeví v cenících většiny modelů obou značek. Toyota počítá s tím, že další výrobci to rovněž použijí, neboť čím více vozidel se bude dorozumívat v rámci téhož systému, tím bude účinnější.
100 000 vozů Toyota a Lexus propojených v síti
Podobný systém pod názvem ITS Connect zavedla Toyota roku 2015 na japonském trhu. Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 000 automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému.
V roce 2016 firma založila společnost Toyota Connected, jež se zabývá výzkumem využití zpracování velkých databází v osobních automobilech. Jejím technologickým partnerem je Microsoft, který Toyotě dodal cloudovou technologii Microsoft Azure.
Výsledkem budou nová řešení v oblasti ITC služeb ve vozidle, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více individualizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.